printlogo


​زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در چابهار
​زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در چابهار
کد خبر: 2159
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای هوتکت پایین شهرستان چابهار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از عصرهامون، وحید پورمردان اظهار کرد:  یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد یکی از منازل روستایی هوتکت پایین از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

 
وی افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به منزل یکی از روستائیان و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند که با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی تمساح را زنده گیری و برای بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل دادند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش در فاصله 120کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ به منظور نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگهداری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است.

شایان ذکر است در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2159