printlogo


همزمان با نیمه شعبان؛
همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 2179
همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در آستانه میلاد بقیه الله الاعظم (عج) در قم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدصابر جعفری، دبیر این همایش طی سخنانی در نشست خبری با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع مهدویت در عصر حاضر، اظهار داشت: برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم با مراکز مختلفی همکاری داشتیم و از تجربیات همه در این زمینه استفاده شده است.

وی ادامه داد: حضور مراکز مختلف یک نشاطی را در این زمینه ایجاد کرده و جلسات مختلفی در طول سال برای برپایی همایش صورت گرفته است.

جعفری افزود: از همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و سایر نهادهای دینی ، دانشگاهی و حوزوی بهره گرفته شده تا بتوانیم سطح علمی همایش را بالا ببریم.

وی افزود: 5 عنوان کتاب نیز در این همایش رونمایی خواهد شد که به صورت تخصصی به مسئله مهدویت پرداخته اند.

دبیر همایش دکترین مهدویت ادامه داد: در مجموع 220 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد 64 مقاله در همایش فرصت ارائه پیدا می کنند و 150 مقاله نیز در مجلات تخصصی به چاپ می رسند.

وی افزود: در این همایش 4 کمیسیون تخصصی با محورهای مهم «مهدویت و چالش ها» شامل تعیین وقت برای ظهور، مسئولیت گریزی، فتنه ها و مدعیان دروغین و ...برگزار خواهد شد.

جعفری عنوان کرد: در این همایش اساتید و پژوهشگران مقالات خود را در قالب محورهای چالش های اعتقادی و فرهنگی و چالش های اجتماعی و سیاسی پیرامون مهدویت ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: قرار است از 18 مقاله برتر در این همایش تقدیر شود که این مقالات از برگزیده ترین آثار به دست آمده به همایش است.

حجت‌الاسلام مهدی حسین پور ، دبیر اجرایی همایش دکترین مهدوین نیز ابراز داشت: دو سال است که رویکرد همایش تغییر کرده و به‌صورت رسمی تقریباً 10 مرکز علمی ازجمله دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، حوزه علمیه قم، دانشگاه امام صادق و.. با همایش تعامل سازنده‌ای داشته‌اند.

وی افزود: پیش نشست‌هایی را نیز در این مراکز برگزار کردیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از تجارب این مراکز در برگزاری بهتر و همچنین افزایش بار علمی همایش بهره ببریم.

حسین پور بابیان این‌که رویکرد ما علمی بوده است، بیان داشت: اکثر مقالات یا علمی پژوهشی یا علمی ترویجی هستند که در مجلات تخصصی به چاپ خواهند رسید.

وی افزود: 100 مقاله از مراکز علمی و 120 مقاله آزاد به دبیرخانه همایش رسیده است که نشان از استقبال خوب مراکز مختلف دارد.

حسین پور ابراز داشت: 10 مهمان خارجی نیز در این همایش حضور خواهند داشت و از نقطه نظرات آن‌ها نیز بهره خواهیم برد.

وی زمان برگزاری همایش را 29 فروردین عنوان کرد و گفت: سخنران افتتاحیه آیت‌الله اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سخنران پایانی نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش دکترین مهدویت بابیان این‌که مکان همایش موسسه آموزشی امام خمینی خواهد بود، تصریح کرد: 150 مقاله امتیاز لازم را برای چاپ کسب کرده‌اند که در مجلات تخصصی به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در این همایش از 18 مهدی یاور تقدیر خواهد شد و همچنین دو مرکزی که بیش از همه مراکز همکاری داشته‌اند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2179