printlogo


به همت انتشارات جمال؛
کتاب دایره ‌المعارف شیعه ویژه نوجوانان در قم رونمایی شد
کتاب دایره ‌المعارف شیعه ویژه نوجوانان در قم رونمایی شد
کد خبر: 2188
به همت انتشارات جمال، کتاب ارزشمند دایره ‌المعارف شیعه ویژه نوجوانان در شهر مقدس قم رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مراسم رونمایی این کتاب در آستانه نیمه شعبان با حضور حجج اسلام و المسلمین سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال، غلامرضا حیدری ابهری نویسنده و یوسفیان مسئول واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه "دایرة‌المعارف شیعه" اواخر سال گذشته به زیور طبع آراسته شد، اظهار داشت: این کتاب ویژه نوجوانان هست و برای نخستین بار است که مبانی مکتب شیعه در چنین قالبی عرضه می شود.
وی با بیان اینکه بعضی دایرة‌المعارف‌ها با مطالبی عرضه می شود که با نگاه دینی زاویه های جدی دارد، تصریح کرد: اگر به کتاب کودک اهمیت ندهیم، بعد از مدتی با فرهنگی بزرگ خواهند شد که فرهنگ غیر اسلامی و ایرانی خواهند داشت.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهری نویسنده کتاب «ابراز داشت: کتاب «دایرة‌المعارف شیعه» متشکل از ده دسته بندی معنای شیعه، امامان شیعه، برخی سنت ها و باورها، احکام اختلافی شیعه و اهل سنت، شیعه و عزاداری برای امام حسین(ع)، شیعه و قرآن و حدیث، شیعه و مهدویت، روحانیت شیعه جغرافیای تشیع و پرسش های گوناگون است.
وی افزود: در ده اصل همه اطلاعات لازمی که باید یک نوجوان از مکتب شیعه داشته باشد، در این کتاب جمع آوری شده و به شکل پرسش و پاسخ بیان شده است.
همچنین حجت الاسلام یوسفیان مسئول واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در سخنانی با بیان اینکه ۲۵ سال کار کودک کردم و ۸۰ کتاب کودک درباره مهدویت نوشتم ولی یک نفر بنده را تشویق نکرد، اظهار کرد: کار کودک و نوجوان برخلاف کسانی که فکر می کنند آسان است، بسیار سخت است.
وی اضافه کرد تألیف دایرة‌المعارف سخت ترین کار عرصه تألیف است و حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهر با توجه به سوابق طولانی نگارش آثار کودک و نوجوان، برای تألیف این کار زحمت بسیاری متحمل شدند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2188