printlogo


نوید ادهم: با درخواست‌های تغییر زمان کنکور مخالفت شد
نوید ادهم: با درخواست‌های تغییر زمان کنکور مخالفت  شد
کد خبر: 2332
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درخواست‌های زیادی برای تغییر زمان کنکور کارشناسی بود که به سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو منتقل کردیم اما موافقت نشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر، درباره احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری با توجه به وقوع سیل، گفت: تصمیم گیرنده در این زمینه سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

وی ادامه داد: درخواست های بسیاری وجود داشت که ما منتقل کردیم اما موافقت نشد و به هیچ وجه زمان کنکور تغییر نخواهد کرد؛ البته کارشناسی ارشد تغییر زمان داشت اما کنکور کارشناسی تغییر نمی‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره توجه بیشتر دولت به خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: خوشبختانه جریان خیرین مدرسه‌ساز به یک جریان بالنده تبدیل شده است و تأثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها آموزش و پرورش تلاش کرده است تا زمینه مشارکت حداکثری افراد را فراهم کند، افزود: یک زمینه که قانون آن فراهم است اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است، مشارکت خیرین در امر نگهداری و اداره مدارس است که تحت عنوان قانون هیأت امنایی شدن مدارس از آن نام برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت داشته باشند.

نوید ادهم با بیان اینکه از خیرین دعوت می‌کنم مشارکت را محدود به ساخت مدرسه نکنند و در بخش نرم‌افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند، گفت: در مدارس هیأت امنایی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حضور خیرین بسیار موثر بوده است.

وی درباره اینکه برخی بانوان گلایه دارند که بانوان خیر مدرسه ساز در اولویت نیستند، ادامه داد: به لحاظ قانونی تفاوتی بین خیرین مرد و زن وجود ندارد و این به فرهنگ اجتماعی برمی‌گردد و هیچ منع قانونی برای حضور و مشارکت بانوان وجود ندارد و اگر خودشان بخواهند می‌توانند مشارکت داشته باشند کما اینکه در سال‌های گذشته این مشارکت خوب و بالا بوده است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2332