printlogo


خاطره تلخ کی‌روش از حضور در یک فینال آسیایی/ سرمربی ایران به دنبال شکستن دو طلسم!
خاطره تلخ کی‌روش از حضور در یک فینال آسیایی/ سرمربی ایران به دنبال شکستن دو طلسم!
کد خبر: 253
شاید دانستن این موضوع جالب باشد که کارلوس کی روش سال‌ها پیش همراه با یک تیم آسیایی حضور در دیدار نهایی یکی از تورنمنت‌های مهم آسیا را تجربه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،کارلوس کی‌روش پس از حضور ۵ ماهه در تیم مترو استارز آمریکا به ژاپن سفر کرد و در تاریخ ۲۱ نوامبر ۱۹۹۶ جانشین "آرسن ونگر" در تیم فوتبال "ناگویا گرامپوس" در جی لیگ شد. البته این جانشینی با فاصله چند هفته‌ای بود چرا که پس از "ونگر" برای سه بازی "خوزه کاستا" پرتغالی موقتاً هدایت ژاپنی‌ها را بر عهده داشت.

کی‌روش در همان فصل با تیم ناگویا گرامپوس در مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد. پیش از او این تیم با هدایت آرسن ونگر قهرمانی جام حذفی ژاپن را به دست آورده و سهمیه حضور در رقابت‌های جام در جام را کسب کرده و تیم را به نیمه نهایی آسیا هم رسانده بود. اما ونگر با دریافت پیشنهاد باشگاه آرسنال عطای کار در شرق آسیا را به لقایش بخشید و راهی لیگ جزیره و تیم توپچی‌های لندن شد.

تیم ناگویا گرامپوس در جام در جام سال ۱۹۹۶ با شکست "های فونگ" ویتنام در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۱-۴ و برتری مقابل تیم "چین جنوبی" از هنگ کنگ در دو دیدار رفت و برگشت با حساب ۲-۴ به دور نیمه نهایی راه پیدا کرد.

کارلوس کی روش و شاگردانش در مرحله نیمه نهایی در دیدارهای متمرکزی که در شهر ریاض پایتخت عربستان برگزار شد برای انتخاب فینالیست اول با اولسان هیوندای کره جنوبی دیدار کردند و نماینده کره را با نتیجه سنگین ۰-۵ شکست داده و با اقتدار راهی فینال شدند. الهلال عربستان و استقلال تهران هم دو تیم دیگر حاضر در نیمه نهایی بودند.

در دیگر دیدار تیم استقلال تهران که سرمربی آن سال‌هایش مرحوم ناصر حجازی بود مقابل الهلال، در پایان وقت‌های معمول و اضافه با تساوی بدون گل به ضربات پنالتی رسید. در ضربات پنالتی آبی‌های عربستان با نتیجه‌ی ۵ بر ۴ شاگردان حجازی را مغلوب کردند تا استقلال از گردونه مسابقات حذف شود.

ناگویا گرامپوس در فینال با نتیجه ۱-۳ به الهلال باخت و تیم کی روش از رسیدن به جام ناکام ماند و تنها نایب قهرمانی دوران حرفه‌ای کی‌روش در کارنامه‌اش ثبت شد.

البته کارلوس کی روش سابقه کسب ۶ جام با تیم‌های مختلف را در کارنامه اش دارد که از آن جمله ۲ قهرمانی در پرتغال با اسپورتینگ لیسبون است. یک بار در جام حذفی و یک جام در سوپرکاپ پرتغال - یک عنوان قهرمانی با رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا - ۲ بار قهرمانی با تیم ملی جوانان پرتغال در جام جهانی جوانان ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱و یک بار قهرمانی با تیم زیر ۱۶ ساله‌های همان کشور در مسابقات قهرمانی اروپا ۱۹۸۹.

باید دید کی روش در جام ملت‌های آسیا می‌تواند طلسم نرسیدن ایران به فینال را بعد از ۴۳ سال بشکند؟ فینالی که اگر با قهرمانی ایران توأم شود یک افتخار مضاعف برای این مربی پرتغالی خواهد بود و طلسم قهرمان نشدن در قاره آسیا را هم برای ایران و هم خودش خواهد شکست.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/253