printlogo


اتفاق سعید عابد و مسافر قانون شکن شروع یک اقدام مهم
اتفاق سعید عابد و مسافر قانون شکن شروع یک اقدام مهم
کد خبر: 3220
اتفاق سعید عابد و مسافر قانون شکن شاید خیلی مهم باشد اما این شروع یک اقدام است، ادامه اقدام که اصلاح رویه های تاکسی های اینترنتی است مهم تر است!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اوبر (سرویس تاکسی اینترنتی انگلیس) به دلیل عدم ایجاد امنیت و قبول مسئولیت اتفاقات پیش آمده در حین سفرها دادگاهی و ملزم به تغییر آیین نامه شد، اوبر ملزم شد همه تخلفات را به سرعت به دستگاه انتظامی گزارش دهد و این اتفاق باید برای اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی هم بیفتد!

در حال حاضر تاکسی های اینترنتی از یک سو استثمار کامل رانندگان را ایجاد کرده اند و رانندگان هم به دلیل مشکلات معیشتی و جبر اجتماعی مجبور به پذیرش آن شده اند، از سوی دیگر طبق آیین نامه هیچگونه مسئولیتی و ضمانت اجرایی بابت آیین نامه ها نسبت به راننده و مسافر قائل نیستند!

بعنوان مثال در همین مسئله وقتی سعید عابد اعلام تخلف مسافر را کرد، چرا عضویت مسافر لغو و رفتار او به دستگاه انتظامی گزارش نشد؟! چون اسنپ هیچ مسئولیتی در مورد طرفین قائل نیست!

بررسی تطبیقی قانون‌گذاری در مورد تاکسی های اینترنتی در کشورهای مختلف، تطبیق قوانین و بومی سازی آنها با شرع و قانون نیاز جدی امروز است!

ورود قوه قضاییه، نیروی انتظامی و قوه مقننه برای مدون کردن قانونی و ملزم کردن پذیرش مسئولیت طرفین می تواند قدم بعدی باشد.

برخی می پرسند کمپین تحریم اسنپ به ضرر کلی راننده است که از این راه نون می خوردند، در جواب باید گفت: اولا شرکت های جایگزین وجود دارد، ثانیا کمپین دائمی نبود، مشروط بود، مشروط به اینکه اسنپ طرف قانون و شرع را بگیرد، و اصلاحات لازم را که در بالا آمده را انجام دهد!

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3220