printlogo


چند نکته در باب وقایع اخیر سد لفور
چند نکته در باب وقایع اخیر سد لفور
کد خبر: 3221
مهمتر از خطا و فواحش،بازنشر و شیوع آن است چرا که این کار قبح زدایی از عمل می کند و پرده های حیا را در جامعه می درد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،از این رو خدای متعال در تعبیری سهمگین بیان می کنتد؛«اِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (آیه 19 سوره نور)» "کسانی که دوست دارند که زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده‏اند شیوع پیدا کند، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود و خدا(ست که) می‏داند و شما نمی‏دانید".

انتشار عکس یک اتفاق زشت در یک گوشه از کشور،و عمومی کردن آن از خود آن عمل زشت تر است.

عمده جامعه ما به حجاب و عفاف باور دارند و معتقد و پایبند به خانواده اند. اما متاسفانه جولان یک عده اقلیت در مراکز تفریحی باعث شده تا آزادی اکثریت سلب شود به نحوی که نتوانند حتی در پارک مقابل خانه شان حضور پیدا کنند.

در این زمینه بیش از همه، دستگاههای مجری قانون مسئولند. فی المثل آوردن سگها در مکان های عمومی طبق قانون ممنوع است اما متاسفانه نظارتی بر اجرای قانون وجود ندارد.

اصل بر التزام و فرهنگ پذیری است اما واقعیت آن است که همه به هر دلیلی چنین التزامی ندارند و قانون است که،موجب حفظ اجتماع می شود.و الا شهر می شود شهر هرت.

مساله اصلی، ریل جامعه است. اگر ریل،جهتش به سمت تبرج شد،افراد چادر هم سر کنند،چادری می پوشند که کم از بی حجابی ندارد.

این ریل هم بیشتر از آنکه توسط مردم تغییر کند توسط اقطاب اثرگذاری مانند صدا و سیما و حاکمان و... تغییر می کند.

با همه مخاطرات،امر به معروف و نهی از منکر زبانی با زبان لین نباید فراموش شود. هر چه قدر رفتار ها در مقابل ناهنجاری ها منفعلانه باشد،روز به روز اوضاع بدتر خواهد شد.

آن وقت در جمهوری اسلامی،اکثریت مردم با طیفی از پای بندی ها،در مقابل عده ای هنجار شکن باید به گوشه خانه ها بروند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3221