printlogo


ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!
ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!
کد خبر: 3274
متاسفانه طیف اصلاحات نگاه ابزاری به زنان دارد. این طیف به هیچ عنوان دغدغه‌ای برای احقاق حقوق بانوی ایرانی ندارد. هدف اصلی این جنجال آفرینی ها «ایجاد گسل‌های جنسیتی برای تحریک به اعتراض و آشوب» است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «ورود زنان به ورزشگاه مطالبه‌ای بر مبنای حق» نوشت: «در روزهای اخیر حضور زنان در ورزشگاه برای تشویق تیم والیبال در ارومیه اتفاق مثبتی است که تأثیر خوبی بر فضای ورزش کشور گذاشته است. اما چگونه می‌توان این موضوع را در ابعاد ملی و در همه ورزشگاه‌ها و اتفاقات ورزشی کشور شاهد بود؟ ابتدایی‌ترین قدم در این راه به رسمیت شناختن و صحه گذاشتن بر حق زنان برای حضور در ورزشگاه است. در کشور علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که خواهان حضور در ورزشگاه‌ها و لذت بردن از هیجان ناشی از مسابقات ورزشی هستند. این موضوع باید به عنوان یک حق شناخته شود. اینکه انتظار داشته باشیم زنان فقط خواهان تماشای بازی‌ها و مسابقات زنانه باشند اشتباه است و تا زمانی که این نگاه تغییر نکند، نمی‌توان انتظار تغییر چشمگیری داشت».

ترکان در ادامه گفت: «جای تعجب دارد وقتی در کشور ما درِ سالن‌های سینما، تئاتر، کنسرت و دیگر برنامه‌های فرهنگی به روی زنان باز است اما به ورزشگاه که می‌رسد حساسیت‌ها بیشتر شده و مانع ورود زنان به سالن‌های ورزشی می‌شوند…فرهنگ‌سازی این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد و شرایطی در نظر گرفته شود که مردان حاضر در ورزشگاه‌ها اجازه بی‌اخلاقی و رفتارهای خلاف عرف نداشته باشند. اینکه به صرف ناتوانی در ایجاد محیط سالم، فقط زنان از حق خود محروم شوند، عدالت نیست».
 
ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!
 
طیف اصلاح طلب با ژست «حمایت از حقوق زنان» به طرق مختلف به منزلت و شأن بانوی ایرانی توهین می‌کند.

چندی پیش روزنامه آرمان با توهین به زنان ایرانی در مطلبی نوشته بود: «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»! خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»!

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا «افزایش سرانه فضای ورزشی بانوان» و «استعدادیابی از دختران نوجوان ایرانی برای حضور در رشته‌های مختلف ورزشی» و «تشویق زنان برای حضور به عنوان تماشاچی در مسابقات بانوان» به هیچ عنوان برای اصلاح طلبان دغدغه نیست؟! پاسخ روشن است؛ متاسفانه طیف اصلاحات نگاه ابزاری به زنان دارد. این طیف به هیچ عنوان دغدغه‌ای برای احقاق حقوق بانوی ایرانی ندارد. هدف اصلی این جنجال آفرینی ها «ایجاد گسل‌های جنسیتی برای تحریک به اعتراض و آشوب» و «تقلیل جایگاه یک زن، از یک انسان به یک ابزار» است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3274