printlogo


طراح بزم رقص در شهرداری: نشاط اجتماعی نداریم!
طراح بزم رقص در شهرداری: نشاط اجتماعی نداریم!
کد خبر: 3577
او همچنین مدعی سلب اعتماد عمومی در جامعه ایران شده و گفته است: متأسفانه اکنون به دلیل عملکرد نادرست دست‌اندرکاران اداره امور کشور، با نوعی سلب اعتماد عمومی در جامعه مواجه هستیم!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«فاطمه راکعی»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و مسئول امور بانوان شهرداری تهران در دوران نجفی که عامل رخدادهایی مثل تشکیل مجلس رقص معروف با حضور نجفی و تبلیغات عجیب علیه حجاب چادر بود؛ به تازگی طی اظهاراتی در خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون «نشاط جامعه» گفته است: قانون‌گرایی و ارتقای سطح اعتماد ملی و امنیت عمومی خودبه‌خود نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند.

او همچنین مدعی سلب اعتماد عمومی در جامعه ایران شده و گفته است: متأسفانه اکنون به دلیل عملکرد نادرست دست‌اندرکاران اداره امور کشور، با نوعی سلب اعتماد عمومی در جامعه مواجه هستیم!

راکعی می‌افزاید: از سوی دیگر، به دلیل عدم ثبات وضعیت اقتصادی کشور و همچنین تهدیدهای خارجی، نگرانی‌های بسیاری برای مردم به‌ویژه برای جوانان ما ایجاد شده است. آنان نسبت به آینده شغلی و معیشتی‌شان نگران هستند و افق روشنی را نیز در آینده برای خود متصور نیستند. بنابراین در این وضعیت، طبیعی است که نشاط اجتماعی و سیاسی از جامعه رخت ببندد.

*با تحلیل ما، خانم راکعی در ادامه مأموریت‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اند به بیان صحبت‌هایی مثل «سلب اعتماد عمومی» و یا «نبود نشاط اجتماعی و سیاسی» می‌پردازند!

و گرنه عقلانیت و آمارهای موجود، این ادعاهای عجیب را رد می‌کند.

در بحث اعتماد عمومی باید دانست حکومتی که دچار سلب اعتماد عمومی شده باشد، قادر به ایستادگی نظامی در مقابل قدرتی مثل آمریکا نیست، ‌ توانایی برگزاری انتخابات پرشور سالانه ندارد.

مقولاتی که ایران اسلامی کارنامه بسیار تحسین‌برانگیزی در آنها دارد...

خانم راکعی، بعنوان مشاور شهردار حناچی! همچنین در مؤلفه نشاط اجتماعی هم گویا شکسته شدن رکورد فروش فیلم‌ها و تئاترها و کنسرت‌ها را نمی‌بینند، ‌ درباره زیاد شدن سفرهای داخلی خانواده‌ها در ایران هیچ نظری ندارند و پیشرفت‌های ایران در کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی و ازدیاد مراکز تفریحی و توریستی را نیز توهم می‌پندارند.

البته این مقولات هرگز به این معنی نیست که ایران اسلامی دچار مشکل نیست و گرانی وجود ندارد.

اما فهم عمومی یقینا از فهم کسانی که مدعی نبود اعتماد و نشاط در جامعه ایرانی هستند بیشتر است زیرا افکار عمومی بر خلاف خواسته اصلاح‌طلبان به نیکویی می‌داند که مشکل در همه جای دنیا هست و از طرفی وجود مشکل دلیلی بر سرخوردگی و دفن کردن نشاط نیست.

برخی محافل تحلیلی معتقدند که این قبیل شلیک‌های روانی به مغز جامعه، برای شعله‌ور کردن آتش «فتنه اقتصادی» و ناامید کردن مردم از حاکمیت صورت می‌گیرد.

قبل از راکعی، علیرضا بهشتی نیز مدعی وجود «بحران مشروعیت» در نظام اسلامی شده بود.

مصطفی تاجزاده هم زمانی طی اظهاراتی در همین زمینه گفته بود: این جامعه لجن است؛ گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند دریای مدیترانه!

تکیدگی جامعه ایرانی، چروکیدی جامعه، ناامیدی مردم، وجود مشکل عقلی در نظام و عدم شنیده شدن صدای مردم در انتخابات نیز مقولات دیگری هستند که ستادی‌های جریان سیاسی خاص طی سال‌های اخیر در کنار دادن «آدرس خیابان» بر آنها تأکید کرده‌اند.
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3577