printlogo


دوپاسپورته‌ها نمی‌گذارند درباره خیانت‌های انگلیس کار فرهنگی شود
دوپاسپورته‌ها نمی‌گذارند درباره خیانت‌های انگلیس کار فرهنگی شود
کد خبر: 3620
بازیگر «قلاده‌های طلا» معتقد است: دوپاسپورته شدن (برخی) مدیران و آقازاده‌هایشان باعث شده درباره خیانت‌های بریتانیا کار فرهنگی نشود!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،بازیگر «قلاده‌های طلا» معتقد است: دوپاسپورته شدن (برخی) مدیران و آقازاده‌هایشان باعث شده درباره خیانت‌های بریتانیا کار فرهنگی نشود!

علیرام نورایی، در برنامه فرمول یک سیما، بایکوت شدن خود در سینما به خاطر بازی در قلاده‌های طلا را تأیید کرد و گفت: هنوز هم می‌شنوم و می‌گویند که اگر نورایی باشد ما نیستیم و یا نامش را به خاطر بازی در فلان فیلم خط بزنید!
 
وی به ماجرای پاسپورت‌های عجیب و غریب و علاقه برخی از مسئولین به انگلیس ‌اشاره کرد و افزود: ما پروژه‌ای کار کردیم به نام «یتیمخانه ایران» که کار بسیار سختی با موضوع عجیب و غریبی که تاریخ از آن غفلت کرده بود و حتی در کتاب‌های درسی هم به آن ‌اشاره نشده بود؛ من گفتم برخی هستند که حتی در این مملکت مسئولیت هم دارند اما فرزندانشان در بریتانیا زندگی و تحصیل می‌کنند و حتی خودشان هم آنجا تحصیل کرده‌اند؛ گفتم اگر به این مقوله‌ها اهمیتی داده نمی‌شود و از این موضوعات غفلت می‌کنند شاید به وجود همان پاسپورت‌های عجیب و غریب برمی‌گردد.
 
نورایی با‌ اشاره به دیالوگ مورد علاقه‌اش در «یتیمخانه ایران» که می‌گوید آرزو می‌کنم روزی برسد که بچه‌های این مرز و بوم از سرباز، وکیل و سفیر انگلیسی نترسند، تصریح کرد: «یتیمخانه ایران» از بزرگ‌ترین نسل‌کشی ایران می‌گوید و به روایتی بین ۴ تا ۱۲ میلیون نفر ایرانی که در جنگ جهانی اول بی‌طرف بوده و به واسطه حضور ارتش بریتانیا در ایران از بین رفته‌اند و کسی هم خبر نداشته است. واقعاً سکانس سخت این فیلم برای من همان سکانسی است که دست و پایم را به گاری بستند و کشیدند و در همان حال بارندگی شدیدی هم در شمال کشور اتفاق افتاده بود.
 


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3620