printlogo


آقای تارتار! رفیق نیمه راه نباش/ تیم‌های پرهوادار قربانی دعوای مدیر و سرمربی!
آقای تارتار! رفیق نیمه راه نباش/ تیم‌های پرهوادار قربانی دعوای مدیر و سرمربی!
کد خبر: 3655
هنوز لیگ به هفته های میانی نیم فصل اول نرسیده برخی مربیان داعیه جدایی از تیم های خود را سردادند تا شاید در آشفته بازار لیگ سر از تیمهای دیگر دربیاورند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوزدر پایان هفته ششم لیگ برتر، خبر جدایی احتمالی دو مربی از تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران شوک تلخی برای طرفداران این دو تیم مردمی و قدیمی به همراه داشت. خبری که همزمان با انتشار شایعه قطع همکاری مدیران گل گهر سیرجان با وینکو بگوویچ به دلیل نتایج این تیم منتشر شد.

طرفداران نفت مسجد سلیمان که نسبتا از نتایج تیم شهرشان هم راضی بودند حالا در شروع مسابقات می دانند تکلیف تیمی که تارتار بسته و قرار است از هفته هفتم فردی دیگر آن را هدایت کند چه می شود! قطعا هر مربی دیگری جای تارتار بنشیند زمان لازم دارد تا با سبک کاری تیم و اثرگذاری نفرات در پستهای مختلف آشنا شود. تارتار این تیم را از تابستان تا امروز در اختیار داشته و با همین تیم توانسته 4 مدعی کسب عنوان قهرمانی را در خانه یا بیرون از خانه متوقف کند. تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و شهر خودرو با این تیم تساوی داشتند و در هفته آخر هم پیکان به نفت باخت تا تیم تارتار با 8 امتیاز در رده هشتم جدول جای گرفته باشد! در این بین نفت مسجد سلیمان به عبور از سد گل گهر سیرجان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم راه یافت! اما خبر رسید که تارتار به صورت یک طرفه درخواست فسخ قرارداد خود را به سازمان لیگ اعلام کرده است.

از آنسو محمدرضا مهاجری نیز با کسب دو پیروزی و سه تساوی در لیگ برتر سرخپوشان قائمشهری را با 9 امتیاز در رده پنجم جدول جای داده و بعد از آخرین نشست مطبوعاتی اش خبر می رسد که استعفا کرده و دیگر نمی خواهد هدایت این تیم را در دست داشته باشد! او هم مشکلات مالی را بهانه این استعفا بیان کرده بود. نساجی که با نظر مهاجری بسته شده و چشم امیدِ بخش مهمی از اهالی استان مازندران در فوتبال به آن است حالا باید برای هفته هفتم در شش و بش ماندن و نماندن مهاجری در تیم شان باشند. گرچه گفته می شود فعلا مهاجری ماندنی شده و به سر تمرینات قائمشهری ها بازخواهد گشت! در بوشهر هم هر هفته شاهد درگیری لفظی و اعتراض هواداران با ویسی و متقابلا اعتراض این سرمربی از هیئت مدیره باشگاه بر سر مسائل مالی هستیم.

در استان خوزستان هم استاندار اعلام کرده در این باره با تارتار حرف زده و از او قول گرفته که تا سه روز به آنها مهلت بدهد ولی از آنسو خبر می رسد که این مربی با گل گهر سیرجان بسته و از فردا و پس فردا در تمرینات این تیم شرکت می کند! مگر همین مهدی تارتار فصل قبل در پارس جنوبی جم از باشگاه های خانواده شرکت نفت فعالیت نمی کرد و با مشکلات این نوع تیم های وزارت نفت با تیمداری در بخش حرفه ای آشنایی نداشت! البته این حق را برای سرمربی نفت مسجدسلیمان قایل هستیم که حق  حقوقش را از باشگاه طلب کند یا سنگ بازیکنانش را به سینه بکوبد ولی آیا تارتار برای اولین بار است که با یک تیم ایرانی کار می کند؟ او از مشکلات باشگاهداری در کشور مطلع نیست؟

البته او در جایی گفته: « روزی که اعضای هیات‌مدیره باشگاه به تهران آمدند تا با من قرارداد بسته شود به آنها گفتم آیا مشکلات مالی دارید یا نه؟ من در پارس‌جنوبی مشکلات مالی زیادی را تجربه کرده بودم و دیگر تحمل مشکلات مالی را نداشتم. اما اعضای هیات‌مدیره این باشگاه و مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان که به صورت تلفنی با من صحبت می‌کردند، گفتند ما هیچ مشکل مالی نخواهیم داشت. قرار بود دو هفته بعد از قرارداد 50 درصد از مبلغ قرارداد من و محمد طیبی داده شود که 50 درصد طیبی را دادند، اما 50 درصد من را ندادند. مدیرعامل باشگاه گفته به تعهدات‌ عمل کرده‌اند اما این حرف‌ها را زدم که بگویم به تعهدات عمل نشد. به کادرم و بازیکنانم قول داده بودم تا پایان شهریور تعهدات باشگاه نسبت به آنها عملی خواهد شد حتی بعد از بازی با گل‌گهر تاکید کردند دو میلیارد پول آمده و بین نفرات تقسیم می‌شود و من هم به بازیکنان گفتم نگران نباشند، اما این اتفاق رخ نداد و بازیکنان هم به حق نسبت به این مساله معترض بودند و من هم پیش آنها بدقول شدم. به بازیکنان گفتم من حق شما را نگرفتم و نتوانستم این کار را انجام دهم، پس به همین دلیل از باشگاه جدا می‌شوم بلکه مسئولان باشگاه به خودشان بیایند و بتوانند به شما پول بدهند. خودم 37 درصد پول گرفته بودم و نمی‌توانستم از بازیکنان بخواهم بی‌پول تمرین کنند».

با این همه شنیده می شود قرار است بودجه ای 3 میلیاردی به نفت مسجد سلیمان تزریق شود که هنوز نشده اما این نوع باشگاه داری در لیگ برتر صرف اینکه حتما لیگ با 16 تیم برگزار شود چنین تبعاتی هم به همراه دارد! فصل قبل سپیدرود رشت و استقلال خوزستان را دیدیم که به چه سرنوشتی دچار شدند! به نظر می رسد سازمان لیگ و مسئولانش از این وضعیت درس عبرت نمی گیرند و در این میان تنها آه و افسوس و اندوه است که برای طرفدارن دو آتشه این قبیل تیم ها باقی می ماند که در شرایط فعلی تنها دلخوشی شان به تیمداری و حمایت از فوتبالی های شهرشان است!

البته در پس پرده، عنوان شده بود مدیران گل گهر مادامی که مهاجری و تارتار با باشگاه های خود قطع همکاری نکرده اند وارد مذاکره نمی شود و عده ای بر این باورند که فسخ قرارداد تارتار با نفت مسجد سلیمان به همین دلیل بوده است. البته در همین میان شایعه جدی هم مطرح است که سیرجانی ها با محمد تقوی سرمربی پیشین تراکتورسازی و پیشکسوت استقلال وارد مذاکرات جدی شده اند تا هدایت تیم گل گهر را به او بسپارند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3655