printlogo


کمک هایی که هیچ وقت به دست سیل زدگان نمی رسد؟!
کمک هایی که هیچ وقت به دست سیل زدگان نمی رسد؟!
کد خبر: 4486
با گسترش روز افزون فعالیت برخی از افراد بدون پیشینه و اهلیت در فضای مجازی که با دلقک بازی و برخی حرکت های غیر اخلاقی در این فضا برای خودشان مخاطبانی پیدا کرده اند در برخی از مسائل همچون جمع آوری کمک برای زلزله زدگان و سیل زدگان کمک جمع آوری می کنند که در اکثر موارد به دست آنها هرگز نمی رسد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حتما شما هم در صفحات اینستاگرامی و گروه های تلگرامی با اخباری تحت عنوان کمک به سیل زدگان و یا کمک به زلزله زدگان و بازسازی مناطق فقیر نشین که شماره حساب های شخصی اعلام میشود روبرو شده اید و خیلی از ماها هم به دلیل احساساتی شدن به این دلیل که میخواهیم کمکی کرده باشیم به این شماره حساب ها کمک هایی را واریز کرده باشیم اما بهتر است بدانیم که خیلی از این کمک ها به هموطنان آسیب دیده مان نمی رسد و این افراد فقط و فقط دنبال سود جویی خودشان هستند.

یکی از بازیگران که در حال حاضر هم به دلیل سوء استفاده مالی از همین طریق در زندان به سر می برد را می توان مثال خوبی زد که با سوءاستفاده از احساسات پاک مردم چند صد میلیون کمک جمع آوری کرده بود برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که بعدا مشخص شد هرگز به دست آنها نرسیده و این فرد بازیگر با اسناد و مدارک به دلیل فریب و کلاهبرداری روانه زندان شد و از این موارد بسیار هستند که باید مردم توجه جدی به این قضیه داشته باشند.

برخی از افراد که در اینستاگرام با فالوور های بالا مشغول فعالیت هستند که نه اهلیت مشخصی دارند و نه سابقه درخشانی و فقط برای کسب درآمد به فضای مجازی روی آورده اند و برای پول درآوردن از هیچ کاری هم روی گردان نیستند و هر نوع دلقک بازی می کنند تا صفحات شان بیشتر دیده شود تا بتوانند کسب درآمد بهتری از این راه داشته باشند.

برخی از این افراد در مقاطع مختلف زمانی با سوء استفاده از موقعیت های پیش آمده مثل سیل و زلزله هم ورود می کنند و با دادن شماره حساب برای کمک های شخصی مردم به مناطق آسیب دیده بدون هیچ گزارش کاری و یا عملکرد درستی سعی می کنند مردم را فریب داده و پول های چند صد میلیونی از مردم دریافت کنند که لامز است بدانیم اکثر این پول ها هرگز به دست مردم مناطق آسیب دیده نرسیده است و در حساب های این افراد باقی می ماند!

قوه قضائیه در برخی موارد وارد این مسائل شده است و برخی از افراد را در این موارد دستگیر و روانه زندان هم کرده است و احکامی هم برای برخی دیگر دردستور کار دارد اما بهتر نیست که ما از وقوع چنین کارهایی جلوگیری کنیم و کمک های خودمان را از طریق درست به دست مردم آسیب دیده برسانیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و... در هر برهه ای از زمان که در مناطقی از کشور سیل و یا زلزله و دیگر موارد پیش آمده پیش قدم کمک به مردم بوده و هستند و بصورت انبوه و منظم اماد رسانی می کنند بهتر است مردم عزیز از طریق درست اقدام به کمک نمایند تا دیگر شاهد سوءاستفاده این افراد از درد و رنج مردم نباشیم و اجازه ندیم که عده ای از احساسات مان سوء استفاده کنند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4486