printlogo


4 بالگرد سپاه به کمک سیل زدگان جنوب شرق رفت
4 بالگرد سپاه به کمک سیل زدگان جنوب شرق رفت
کد خبر: 4490
فرمانده کل سپاه با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی زمینی سپاه در حال حاضر 3 فروند و نیروی دریایی نیز یک فروند بالگرد Mi-17 را برای امدادرسانی فعال کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان در گفتگویی، اظهار داشت: ما موفق شدیم به وسیله بالگرد بازدیدی از بخش بزرگی از مناطق سیل زده چابهار داشته باشیم. اشکال اساسی قطع ارتباطات زمینی روستاها است و در محاصره سیل هستند بنابراین بیشترین امداد از طریق ترابری هوایی و بالگردها صورت می‌گیرد که نیروی زمینی سپاه فعلا 3 فروند و نیروی دریایی نیز یک فروند بالگرد Mi-17 را در این خصوص فعال کرده است.

وی افزود: فرماندهان ما مخصوصا فرمانده نیروی زمینی، نیروی دریایی و همچنین فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی در منطقه حضور دارند و همه امکانات مهندسی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در منطقه فعال هستند و تا این لحظه 100 دستگاه ادوات مهندسی برای برقراری اتصالات و ارتباطات زمینی مشغول فعالیت هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: آشپزخانه های صحرایی متعددی برقرار شده که روزانه هزاران پرس غذا را فراهم می‌کند و از فردا نیز 50 هزار پرس روزانه طبخ خواهد کرد. همچنین حدود 10 هزار بسته معیشتی و غذایی نیز تاکنون توزیع شده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه رده‌های مختلف سپاه در حال فعالیت در منطقه هستند، تصریح کرد: خوشبختانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گروه‌های جهادی و نیروهای زمینی و دریای با همه یگان‌ها فعال هستند. پایگاه دریایی چابهار هم فعال است و امکانات دیگری نیز توسط نیروی دریایی سپاه در حال گسیل به منطقه است و امیدواریم ظرف روزهای آینده شاهد بازگشت تدریجی شرایط به قبل باشیم.

منبع: فارس


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4490