printlogo


حمله به بزرگان مشهد با نمادهای فیلم عنکبوت
حمله به بزرگان مشهد با نمادهای فیلم عنکبوت
کد خبر: 4543
فیلم عنکبوت به شهروندانی که در چهارچوب حاکمیت جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، حقنه می‌کند که روسپی‌گری را باید نه به عنوان یک آسیب‌اجتماعی بلکه به عنوان یک موج اجتماعی زیستی بپذیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،ماجراهای ساخته شدن فیلم «عنکبوت» روایت بسیار مفصل و مبسوطی دارد. پس از آنکه فیلم هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر آثار منتخب خود را در بخش سودای سیمرغ معرفی کرد، فیلم «عنکبوت» در رتبه پنجم رزرو هیات انتخاب قرار گرفت و این هیات خبر از کیفیت ضعیف و بسیار پایین فیلم داد و به پیوست این اتفاق «جواد نوروزبیگی» که فیلم را با سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان ساخته است، در گفت‌وگویی پس از آنکه هیات انتخاب را به چالش کشید گفت: از قبل هم یک جو رسانه‌ای راه افتاد و متاسفانه هیات انتخاب تحت‌تاثیر این جو رسانه‌ای قرار گرفت. برای مثال سرمایه گذار فیلم را مورد انتقاد قرار می‌دهند در حالی که او از بخش خصوصی آمده و برای ما فیلم می‌سازد. سینمای ما مدت‌ها بود که از انعکاس آسیب‌های اجتماعی در آثار دوری می‌کرد اما او دقیقاً در همین بخش سرمایه‌گذاری می‌کند، اما حتی او را هم بی‌انگیزه می‌کنند و در مقابل سازمان اوج قرار می‌دهند.

اما آنچه که در مورد مخالفت با فیلم عنکبوت رخ داد یک جریان رسانه‌ای نیست، چون تنها رسانه‌ای که درباره فیلم متنی را بر اساس مستندات منتشر کرد، مشرق بود. اما پس از انتشار این گزارش حواشی گسترده‌ای پدید آمد که به ترتیب تاریخ زمانی و با یک تحلیل مستقل باید به شکل دقیقی توضیح داده شود تا نهادهای نظارتی در جریان جزئیات ماجرای عنکبوت قرار گیرند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4543