printlogo


اگر آمریکا "سردار قاآنی" را بزند.../ "فرقه شیرازی اصلاح‌طلبان" انتخابات را تحریم کرد!
اگر آمریکا "سردار قاآنی" را بزند.../ "فرقه شیرازی اصلاح‌طلبان" انتخابات را تحریم کرد!
کد خبر: 4562
یک فعال اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی تأکید کرده است که بررسی صلاحیت‌ها کار دادگاه است نه شورای نگهبان!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

*** 

 

بررسی صلاحیت‌ها کار دادگاه است نه شورای نگهبان!

حسین کمالی، فعال چپ و دبیر حزب کار به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، در اشاره به ردّ صلاحیت چهره‌های پیر و مسئله‌دار گفته است: از نظر من این رد صلاحیت‌ها با این شیوه‌ای که در حال انجام است، نمی‌تواند منطقی باشد. ردّ صلاحیت‌ها باید به‌ وسیله دادگاه صالح انجام شود نه به‌ وسیله شورای نگهبان؛ یعنی اگر کسانی از سوی دادگاه صالح از حقوق سیاسی اجتماعی محروم شده باشند، نباید بتوانند در انتخابات شرکت کنند، اما اگر دادگاه صالح راجع به آنها نظر نداده باشد، همه آحاد جامعه می‌توانند خود را در معرض آرای دیگران قرار دهند.

او همچنین اظهار می‌کند: این محدودیت‌ها نه برای بهبود شرایط و رونق انتخابات بلکه برای نیامدن دیگران است. به نظر من رویه‌ای که امروز شورای نگهبان پیش گرفته به نفع نظام، انقلاب و کشور نیست. در حقیقت باید یک نوع همدلی را در جامعه رواج دهند و از این کارها دست بردارند. [۱]

 

*ما ضمن اینکه قضاوت درباره این اظهارات کمالی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذریم اما بر این نکته هم تأکید می‌کنیم که تخریب و "تضعیف شورای محترم نگهبان" عواقب شدیدی برای کشور و مردم دارد.

عواقبی که البته رجال اصلاح‌طلب در نسخه‌های ستادی خود بر همان‌ها تأکید دارند و گویا ویرانگی را بیشتر از آبادی می‌پسندند...

 

***

 

اگر آمریکا "قاآنی" را بزند...

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، سردار اسماعیل قاآنی جانشین سابق سردار شهید قاسم سلیمانی و فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تهدید به ترور کرد.

الشرق الاوسط به نقل از برایان هوک نوشت: اگر فرمانده فعلی سپاه قدس هم بخواهد راه سردار سلیمانی را در کشتن آمریکایی‌ها طی کند، به سرنوشت او دچار خواهد شد.

برایان هوک در حاشیه مجع جهانی اقتصاد در داووس سوییس به الشرق الاوسط گفت: هر حمله به نیروهای آمریکایی با پاسخ شدید ایالات متحده روبرو خواهد شد. این یک تهدید نیست چون رییس جمهور ترامپ همواره اعلام کرده حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی واکنش شدید ما را در پی خواهد داشت. [۲]

 

*آقای هوک در موقعیت فعلی و بویژه پس از انهدام مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین‌الأسد همچون آن مخلوقی است که بسته شده و راهی جز صدا کردن و زوزه کشیدن ندارد.

اما این تمام ماجرا نیست و درباره احتمال ادامه خباثت‌های آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل‌های استراتژیکی هم وجود دارد که بد نیست آقای هوک از تعدادی از آنها با خبر باشد.

آن تحلیل‌ها از این قرارند:

 

یکم: پاسخ ایران در پایگاه عین‌الأسد یک پاسخ علی‌العجاله بود نه پاسخ کامل و نهایی.

اینکه جمهوری اسلامی ایران، پاسخ کامل و نهایی خود را در کجا به کاخ سفید و تروریست‌های آن تفهیم کند؛ مقوله‌ای است که ترور سردار قاآنی یا هریک از فرماندهان مقاومت در منطقه؛ بر عمق آن خواهد افزود.

 

دوم: اماره‌های تحلیلی نشان می‌دهد که اگر آمریکا می‌دانست با ترور سپهبد سلیمانی، تماشاگر تشییع میلیونی در ایران و عراق و کشورهای دیگر و شکسته شدن کمر هژمونی خود در منطقه (با موشکباران عین‌الأسد) می‌شود؛ هرگز دست به این کار نمی‌زد.

اکنون نیز بعید است که عقلانیت تحلیلی در کاخ سفید، فرمان دوباره به انجام حرکتی اینچنین بدهد. مگر اینکه همانند ترور سپهبد سلیمانی، حماقت به عقلانیت غلبه پیدا کند و آمریکا شاهد قطع شدن یک عضو دیگر پیکر خود در منطقه غرب آسیا و یا حتی در خاک خود باشد.

 

سوم: در انتقام موشکی ایران در عین‌الأسد؛ متحدین شماره یک آمریکا در منطقه نیز مورد تخاطب ایران قرار گرفتند.

احتمالا در صورتی که آمریکا از امروز تا ابدالدهر، اشتباهی نظامی علیه ایران اسلامی مرتکب بشود؛ آن تخاطب تبدیل به "تضارب" می‌شود و مسئولیت این رخداد نیز بر عهده آمریکاست.

البته بایستی اشاره کرد که منظور این تحلیل استراتژیک، اشخاص کلیدی محور مقاومت در سایر کشورهای منطقه نیز هستند.

خاصّه اینکه آقای هوک شاید هنوز از سیلی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران به هوش نیامده که "سپاه قدس" را یک نیروی بدون مرز نامیدند.

 

و چهارم: کاخ سفید باید بداند که ایران اسلامی هرگز بدنبال جنگ نیست اما پس از ترور سردار سلیمانی، خود را آماده "درگیری محدود" با آمریکا کرده و مردم و افکار عمومی ایران اسلامی نیز در جریان این امر قرار دارند.

این حقیقت نشان می‌دهد که حتی اگر حرف آقای هوک یک بلوف احمقانه بیشتر نباشد؛ ولی آمریکا و متحدانش در صورت هرگونه رفتار نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران و چهره‌های کلیدی مقاومت در منطقه؛ با فازی جدید از "انتقام سخت" مواجه خواهند شد.

خاصّه اینکه ایران و دستان بلندش در منطقه نشان داده که امروز، روزگار استیلای هژمونیک جمهوری اسلامی و انکسار هژمونی آمریکاست.

اینکه آمریکا به درجه‌ای از حماقت برسد که بخواهد چنین مقولاتی را تجربه کند و غیر از هژمونی منکسر خود؛ اقتصاد لرزان خود را نیز با تکانه‌ای محکمی مثل افزایش قیمت سوخت بیازماید؛ سؤالیست که پاسخ آن به زمان نیاز دارد.

گفتنیست، وزارت خارجه کشور روسیه نیز به تازگی اظهارات آمریکا در تهدید سردار قاآنی را قویاً محکوم کرد و آنرا غیر قابل پذیرش خواند. +

 

***

 

شاخه‌های استانی جریان چپ برای تحریم خاموش انتخابات به خط می‌شوند

"فرقه شیرازی اصلاح‌طلبان" دست به تحریم خاموش انتخابات زد

شورای اصلاح طلبان استان فارس طی بیانیه‌ای که روز جمعه در خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شد، اعلام کرده است که برای انتخابات مجلس یازدهم لیست انتخاباتی ارائه نمی‌کند!

در این بیانیه با اشاره به انجام وظیفه شورای نگهبان مبنی بر رد ‌و تأیید نامزدهای ثبت‌نامی آمده است:‌ با توجه به اینکه تاکنون تقریبا هیچ کاندیدای شناخته شده‌ای از احزاب اصلاح طلب و واجد شرایط از پیش اعلام شده توسط این شورا در صحنه رقابت‌ها باقی نمانده است، عملا توفیق معرفی لیست انتخاباتی در حوزه‌های انتخاباتی استان فارس را نخواهیم داشت.

شورای اصلاح طلبان استان فارس که گویا متشکل از ۲۶ حزب و انجمن است همچنین در این بیانیه تصریح می‌کند: از شورای نگهبان قانون اساسی نیز به طور قاطع می‌خواهیم با رعایت ملاک‌های قانونی و از طریق مجاری رسمی با بررسی شکایت‌ها به تعیین صلاحیت‌ها اقدام نماید که هم حق الناس را پاس بدارد و هم اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کرده باشد! [۳]

 

*این نکته بدیهی بود هنگامی که پیام «تحریم خاموش انتخابات» از مرکز مورد تأکید لیدر اصلاح‌طلبان و سایر چپ‌های ستادی مثل سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده قرار می‌گیرد؛ شاخه‌های استانی اصلاحات نیز به خط می‌شوند تا پروژه کم‌رمق‌سازی انتخابات با تقلای بیشتری اجرا شود.

اصلاح‌طلبان در راستای پروژه تحریم خاموش انتخابات، تأکید دارند که با توجه به تأیید صلاحیت نشدن چهره‌های پیر یا مسئله‌دار جریان چپ از سوی شورای نگهبان؛ پس ما برای انتخابات آینده لیست انتخاباتی نخواهیم داد!

این رفتار اعتراضی که به معنی قبول نداشتن ساختارهای قانونی کشور و ذبح ملاک‌های نظارتی به پای خواستای نامشروع حزبی تلقی می‌شود؛ یک رفتار خیانت‌آمیز و دشمنانه با حاکمیت و مردم است که تحریم خاموش انتخابات نام گرفته.

بر این اساس باید اشاره کرد که اولا اصلاح‌طلبان می‌بایست نسبت به معرفی چهره‌هایی با امکان تأیید صلاحیت اقدام می‌کردند و در گام دوم نیز فرض بر عدم صلاحیت همه مشاهیر این جریان؛ بدیهیست که چپ‌ها موظف به حمایت از چهره‌های جوان و یا فاقد سوء سابقه هستند. قاعده‌ای که برای تمام جریانات سیاسی یک کشور صادق است.

اما شاهدیم که اصلاح‌طلبان حاضر به حمایت از جوانترها و افراد پاک جریان چپ نیستند و قصد دارند با عدم ارائه لیست انتخاباتی در چارچوب تحریم خاموش؛ به مردم بگویند که ما در نظام اسلامی هیچکس را شایسته نمایندگی نمی‌دانیم!

اینکه نظام اسلامی در قبال این رفتار دشمنانه چه موضعی بگیرد بر ما مشخص نیست اما بخش واضح ماجرا عزم جریان سیاسی خاص برای فتنه‌انگیزی و نشان دادن آدرس خیابان به مردم است.

پیش از این، علیرضا علوی‌تبار، از فعالان چپ تأکید کرده بود که بایستی از فرصت انتخابات برای به‌راه‌اندازی تظاهرات خیابانی علیه نظام اسلامی استفاده کرد. [۴]

گفتنیست، شهر شیراز در جریان فتنه اقتصادی آبان‌ماه؛ شاهد یکی از شدیدترین درگیری‌های نیروهای امنیتی با اشرار و اراذل بود.

 

***

 

۱_ https://etemadonline.com/content/۳۷۹۱۳۷

۲_ https://fa.shafaqna.com/news/۸۷۷۰۵۴/

۳_www.irna.ir/news/۸۳۶۴۶۱۷۲/

۴_mshrgh.ir/۱۰۰۰۰۰۰


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4562