printlogo


ترکان: مخالفان ظریف "دیپلماسی" را قبول ندارند!
ترکان: مخالفان ظریف "دیپلماسی" را قبول ندارند!
کد خبر: 4573
این جریان سیاسی خاص در کشور اساسا با شخص محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و به ‌طور کلی دولت حسن روحانی مشکلاتی دارد و حاضر نیست بایدها و نبایدهای موجود را درک کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اکبر ترکان، مشاور سابق روحانی، پیرامون واکنش های شدید در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به اظهارات عجیب و قابل تامل ظریف پیرامون احتمال مذاکره با آمریکا و اصلاح رویکرد رئیس جمهور تروریست این کشور حتی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، به خبرنگار روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته است: باید تاکید کنم که چرایی این تخریب‌ها را تقریبا همه می‌دانند به‌ طوری که هر چه بگوییم تقریبا تکرار مکررات است. این جریان سیاسی خاص در کشور اساسا با شخص محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و به ‌طور کلی دولت حسن روحانی مشکلاتی دارد و حاضر نیست بایدها و نبایدهای موجود را درک کند.

ترکان در ادامه گفته است: باید دلیل این مخالفت‌ها یا تخریب‌ها را در خصوصیات این جریان سیاسی جست‌وجو کرد. این جریان اساسا دیپلماسی را قبول ندارد و معقتد است که عالم دیپلماسی همان عالم تهدیدهای نظامی است از این رو حاضر به کنار گذاشتن افکار خود نیستند بنابراین با توجه به آنکه اقدامات و گفتارهای سیاستمداران در عرصه سیاست خارجی را نه قبول دارند و نه می‌پسندند به چنین رفتارهایی دست می‌زنند. این افراد و به‌ طور کلی این جریان سیاسی گمان می‌کند که گفت‌وگو با جهان تنها و تنها از طریق نظامیان یا همان تهدیدهای نظامی صورت می‌گیرد و معتقدند که همین شکل از گفت‌وگو می‌تواند، منافع یک کشور را تامین کند بنابراین هر اقدامی که با این عقیده و طرز تفکر آنان به اصطلاح در تضاد باشد از دید این جریان منتفی است و وجود آن امر ضروری محسوب نمی‌شود.

مشاور سابق روحانی اضافه کرد: برداشت آنها از دیپلماسی غلط است چراکه تصور می‌کنند، دیپلماسی به معنای ذلت است حال آنکه اصول حاکم بر دیپلماسی جمهوری اسلامی عزت، حکمت و مصلحت است.



البته آقای ترکان طی چند سال گذشته با نظریاتی که از خود صادر کردند، به خوبی سطح فهم سیاسی شان را نشان داده اند. اما این مشاور سابق آقای روحانی باید بداند که مواضع منفعلانه و گاهی ذلیلانه مدعیان فهم زبان دنیا که از سال 92 در دولت تدبیر و امید مستقر شده اند، هیچ نسبتی با عزت، حکمت و مصلحت ندارد. بزرگترین سند آن هم چراغ سبز مذاکره با ترامپ تروریست بعد از ترور علنی حاج قاسم سلیمانی است. باور این موضوع سخت بود که بعد از ترور فرمانده نیروی قدس کسی به خود جرات نام بردن از مذاکره آن هم با آمریکای تروریست بدهد ولی وزیر امور خارجه کشورمان در اظهاراتی عجیب به خود اجازه اتخاذ این موضع تاسف بار را داد و با پاسخ تحقیرآمیز ترامپ هم روبرو شد.

ظاهرا عزت و آبروی یک ملت بزرگ و مقتدر بازیچه ناکارآمدی و غرب زدگی یک دولت مدعی شده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4573