printlogo


نقش مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان چیست؟
نقش مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان چیست؟
کد خبر: 4830
باید از مدیران باشگاه‌ها پرسید که هزینه کرد آن‌ها در بخش رسانه‌ای تیم و باشگاهشان چه نتیجه‌ای داشته است؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،لیگ قهرمانان آسیا میدان مهمی برای فوتبال ایران است چراکه باشگاه‌های کشورمان می‌توانند با حضور در این رقابت‌ها علاوه بر ارزیابی سطح کیفی تیم‌هایشان، با آخرین متدها و چارچوب‌های باشگاه‌داری حرفه‌ای در سطح قاره‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و خودشان را بیشتر و بیشتر به سطح استاندارد بین‌المللی و آن چه که در کشورهای پیشرفته‌ای مانند قطر، امارات، عربستان، ژاپن و کره‌جنوبی وجود دارد، نزدیک کنند.

 

یکی از این چارچوب‌ها، ارتباط رسانه‌ای باشگاه‌ها با علاقه‌مندان و هواداران است که بدون شک تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت تیم‌ها و ایجاد انگیزه بیشتر برای رسیدن به موفقیت بهتر در بین بازیکنان دارد.

 

برای درک بهتر این موضوع، به عنوان مثال می‌توان به فعالیت رسانه‌ای باشگاه حرفه‌ای و تمام عیار السد قطر اشاره کرد که علاوه بر فعالیت و خبررسانی حرفه‌ای که در شبکه‌های مجازی به صورت لحظه‌ای دارد، نشست‌های خبری، گزارشات تمرینی، گفت‌وگو با بازیکنان مختلف تیم و... را به دو زبان عربی و انگلیسی با صرف حداقل زمان روی سایت رسمی باشگاه قرار می‌دهد و پس از آن اقدام به انتشار آدرس اینترنتی این مطالب در شبکه‌های مجازی می‌کند.

به این ترتیب باشگاه السد درهر لحظه پیش یا پس از مسابقات یا در حین تمرینات، ارتباط با هواداران خودش زنده نگاه می‌دارد و علاوه بر این موضوع، به تمام اهالی فوتبال در دنیا نشان می‌دهد که این باشگاه قطری، فعالیتی پویا در رشته فوتبال دارد و همین اتفاق باعث نگرش بهتر و بیشتر در دنیای حرفه‌ای فوتبال به این باشگاه می‌شود.

با این حال، متاسفانه توجه به ارتباط رسانه‌ای تیم‌ها به خصوص در زمانی که به مسابقات بیرون از کشور اعزام می‌شوند، از سوی مدیران باشگاه‌ها و حتی فدراسیون فوتبال ایران بسیار ضعیف است و درحالیکه بخش رسانه‌ای یک تیم فوتبال در تورنمنت‌های بین‌المللی در واقع زبان و ابزار دفاع از فوتبال ایران است اما با بی توجهی به این بخش، فوتبال ایران گام اول را لرزان و ضعیف بر می‌دارد.

لزوم بررسی عملکرد مدیران رسانه ای باشگاه های ایرانی به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا که یک آوردگاه بین المللی است، می تواند خیلی مسائل را روشن کند. بی شک در شرایطی که برخی باشگاه ها حاضر نیستند خبرنگاران در کنار تیم باشد حداقلی تریم کار رسانه ای از سوی آنها پوشش مناسب رویدادها از جمله نشست های خبری قبل و بعد از مسابقه است که این روزها شاهد هستیم به شکل ضعیفی در حال پوشش از سوی باشگاه ها است. 



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4830