printlogo


سرلیست کارگزاران توهّم زد!
سرلیست کارگزاران توهّم زد!
کد خبر: 4945
"انتخابات" تمام شد اما لزوم برخورد با تحریم‌کنندگان انتخابات و کسانی که می‌گفتند شرکت در انتخابات با شرایط قانونی فعلی، پفیوزی است؛ تازه آشکار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

*** 

 

سرلیست کارگزاران/اصلاحات توهّم زد

مجید انصاری، فعال چپ و نفر اصلی فهرست انتخاباتی حزب کارگزاران و احزاب اصلاح طلب، در هنگام شرکت در انتخابات طی اظهاراتی گفته است:

"اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان بود مجلس‌های هفتم، هشتم، نهم به طور قاطع در اختیار اصولگرایان بود و در مجلس دهم هم اصلاح‌طلبان ۷۰ نفر بیشتر نداشتند و به همراه اعتدالیون صد نفر می‌شدند و این القای رقبای ما است که مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان بوده است. بنابراین از دور هفتم، هشتم، نهم و دهم به مدت ۲۰ سال مجلس در اختیار اصولگرایان بوده است و دستاورد آن را شما ارزیابی کنید."[1]

 

*ما قضاوت درباره این اظهارات متوهّمانه را به مخاطبان محترم واگذار و این نکته را هم بیان می‌کنیم که اگر اکثریت مجلس به جای اصلاح‌طلبان و همقطاران آنان در اردوگاه اعتدال؛ در دست اصولگرایان بود؛ طبیعتا بسیاری از رخدادهای سوء نظیر نمایش کامل "وکیل‌الدوگی" در مجلس دهم رخ نمی‌داد.

همچنین این سؤال واضح نیز وجود دارد که اگر واقعا اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس دهم بودند پس چرا اصلاح‌طلبان در صبح روز انتخابات همین مجلس در سال 94؛ مارش پیروزی نواختند، چرا حسین مرعشی از توسعه‌یافتگی سیاسی تهرانی‌ها بخاطر رأی کامل به لیست اصلاح‌طلبان سخن گفت و چرا کسانی از رجال اصلاحات پرچم "نه مردم به اصولگرایان" را بلند کردند؟

البته باید اشاره کرد که جعل واقعیت‌های تاریخی؛ یکی از خصلت‌های شایع در اردوگاه اصلاحات است...

 

***

 

اوضاع در ایران عادی است

کوه FATF موش زایید!

کارگروه اقدام مالی (FATF) روز جمعه گذشته، ایران را به فهرست سیاه خود بازگرداند.

خبرگزاری رویترز در همین رابطه گزارش داد که کارگروه اقدام مالی، ایران را به دلیل عدم انطباق با هنجارهای بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم به فهرست سیاه بازگرداند!

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ایران در سال‌های اخیر بر اساس برنامه عمل ارائه شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی اجرای ۴۱ توصیه این نهاد مالی را در دستور کار قرار داد که از این تعداد ۳۷ مورد در حوزه اجرایی و ۴ مورد در حوزه تقنین و قانونگذاری بوده است. در ادامه، ۳۷ مورد اجرایی و دو مورد تقنینی از توصیه‌های FATF عملیاتی شد اما دو لایحه برای الحاق به کنوانسیون‌های سی‌اف‌تی و پالرمو پس از تصویب در مجلس و رد در شورای نگهبان، برای تصمیم‌گیری نهایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف ماند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی از روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز شد و تا روز جمعه گذشته، دوم اسفند ادامه داشت که مصادف با آخرین مهلت این نهاد به ایران درباره لزوم پذیرش توصیه‌های آن بود.[2]

 

*مقامات ارشد کشور و کارشناسان زبده اقتصادی پیش از این بارها و بارها اعلام کرده بودند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز بیش از 30 درصد نیست.

مقوله‌ای که البته متأسفانه در هیاهوی سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان پیرامون اقتصاد ایران و پروپاگاندای خارجی؛ هنوز آنطور که باید و شاید شنیده نشده است.

و البته خواص هم در این زمینه نقش ویژه‌ای ایفا نکردند و مثلا زوایای بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مایه مباهات است را در بعد اقتصادی تبیین نکردند!

اکنون و با اجرای نمایش تحریمی جدید در یک کارگروه مالی خارجی؛ این فرصت پدید آمده است تا در صورت عادی بودن اوضاع، عدم قحطی غذا، آرامش بازار و عدم کاهش تجارت خارجی ایران؛ به صراحت به افکار عمومی گفته شود که چرا نه تحریم‌های آمریکا و نه این قبیل اقدامات FATF؛ اثر خاصی بر اقتصاد ملموس ایران ندارد؟!

ضمن اینکه این مسئله هم نیاز به تبیین دارد که مقولاتی مثل "گرانی" بر خلاف گفته‌های برخی مقامات دولتی و اصلاح‌طلب؛ صرفاً به ناکارآمدی دولت و مقوله مهم "عدم نظارت بر قیمت‌ها" مربوط است نه به تحریم‌ها.

گفتنیست، خبرگزاری ایرنا در واکنش به این اقدام به نقل از رئیس کل بانک مرکزی کشورمان نوشت: عملکرد بانک مرکزی در طول یک سال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم ایجاد کرده است، که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.[3]

سیدیاسر جبرائیلی، از کارشناسان اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در یک توییت پیرامون اقدام FATF نوشته است:

"برداشته شدن تعلیق نیم‌بند ایران از کانترمژر FATF تاثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت. عمده تجارت ایران از کانال‌های غیرقابل تحریم انجام می‌شود و این‌کانال‌ها اساسا خارج از حوزه عمل FATF قرار دارند. این رویداد به زودی پوچ بودن ادعای صفر شدن تجارت خارجی ایران را نشان خواهد داد."

پیش از این، حسین مرعشی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز در سخنانی اذعان کرده بود که اوضاع اقتصادی کشور ایران عادی است.

 

***

 

انتخابات تمام شد؛ برخورد با تحریم‌کنندگان انتخابات آغاز می‌شود؟

انتخابات مجلس یازدهم، سرانجام با مشارکت قانونی مردم برگزار شد و نتایج آرای نامزدها به زودی از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود.

اما در پیامد این تمام شدن؛ یک آغاز مهم وجود دارد که هرگونه سستی و بی‌عملی در قبال آن به رخدادهای شومی در آینده منجر می‌شود...

و آن اینکه مردم و افکار عمومی منتظرند تا ببینند نظام اسلامی و نهادهای ناظر کشور با "تحریم کنندگان خاموش انتخابات" چه برخوردی خواهند داشت؟!

آیا نظام سیاسی کشور با جریانی که شریرانه‌ترین رفتار ممکن؛ یعنی تحریم خاموش انتخابات را با هدف "کم‌رمق‌سازی انتخابات" و "نامشروع جلوه‌دادن نظام" انجام داد؛ مماشات خواهد کرد؟!

یا اینکه افکار عمومی باز هم شاهد فعالیت کسانی خواهد بود که از چند ماه قبل تأکید داشتند حضور در انتخابات با شرایط قانونی، "پفیوزی" است؟!

 

*مسئله "تحریم خاموش انتخابات" سومین رفتار تحریمی اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های کشور است که پیش از این در قبال مجلسین هفتم و نهم نیز تکرار شده بود و ادامه آن دیگر به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

جالب است که انجام چنین رفتاری در تمام کشورهای دنیا به مثابه خیانت به مردم و نظام سیاسی انگاشته می‌شود و اندیشمندان و رسانه‌های جهانی از آن به مثابه "خروج از دموکراسی" یاد می‌کنند.

رفتاری که البته همواره برای کشورهایی که ضد منافع استکبار جهانی رفتار می‌کنند و یا بهتر است که آنارشیسم بر آنها حاکم باشد؛ از سوی محافل خارجی توصیه می‌شود![4]

فلذاست که ستاد اصلاحات بعنوان نهادی که از چند ماه قبل صراحتاً برای نظام اسلامی شرط‌گذاری کرد و فاز تحریم خاموش انتخابات را با امضای لیدر این جریان خاص سیاسی کلید زد[5] بایستی حتما در قبال این رفتار دشمنانه به مردم توضیح بدهد.

تحریم خاموش انتخابات به این معنیست که یک جریان سیاسی در فرایند انتخابات و در اعتراض به قوانین و ساختار نظارتی کشور، از معرفی کاندیدا به مردم امتناع می‌کند.

این رفتار که قرار است در ذهن مردم به مثابه نامشروع بودن نظام جلوه کند؛ می‌تواند موجب کم‌رمق‌سازی انتخابات شود.

چه اینکه اولا اصلاح‌طلبان زیادی تأیید صلاحیت شدند، ثانیا انتظار تأیید صلاحیت نامزدهای دارای سوء سابقه یک انتظار بیجاست و ثالثا فرض بر اینکه مدعای جریان چپ درست بود؛ آنها باید به مردم توضیح بدهند که چرا حاضر به رفتار ائتلافی خود در سال 92 و یا معرفی فهرست امید در سال 94 نشدند زیرا در این انتخابات‌ها نیز جریان چپ مدعی بود که چهره‌های اصلی خود را در انتخابات ندارد.

این نکته از وضوح لازم برخوردار است که اگر با این رفتار تحریمی مماشات شود؛ اصلاحات خواهد توانست که من‌بعد از این بر تمام رویکردهای آنارشیک خود؛ ردای دموکراسی بپوشاند و به بهانه مردم حتی اسلحه و اغتشاش خیابانی را نیز رواداری کند.

***

 

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-874832

2_ www.irna.ir/news/83684506/

3_ www.irna.ir/news/83684506/

4_ mshrgh.ir/1036040

5_ mshrgh.ir/976402



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4945