printlogo


کرونا را می‌توان به فرصتی برای آشتی ملی تبدیل کرد!
کرونا را می‌توان به فرصتی برای آشتی ملی تبدیل کرد!
کد خبر: 5105
جریان بحران کرونا می‌تواند فرصت بزرگی برای همه باشد که در نگاه و دیدگاه خود تجدیدنظر اساسی داشته و می‌توان از این موضوع درس گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان عزم ماهیگیری از شیوع ویروس کرونا کرده و مدعی شده است که الان بهترین وقت برای آشتی ملی است! هرچند که اصلاح طلبان چند وقتی است که کمتر از این عبارت «آشتی ملی» استفاده می کنند اما باید به ایشان گفت که اساسا قهری در میان نبوده که بخواهد صحبت از آشتی شود. ملت ایران متحد و منسجم در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند و این اتحاد را در مواقعی نظیر تشییع چند ده میلیونی شهید سلیمانی نشان داده اند. عمدتا آنهایی که در بزنگاه هایی نظیر فتنه 88 صف خود را از ملت جدا کرده و مقال مردم صف آرایی کردند، دم از آشتی می زنند و قصد دارند تا بدون عذرخواهی و جبران تحمیل خسارات های سنگین به کشور خود را به میان مردم برگردانند.

گفتنی است این ماهیگیری اصلاح طلبان از کرونا تمامی ندارد. پیش تر پروانه سلحشوری خواسته بود تا برای مقابله با کرونا توئیتر و تلگرام رفع فیلتر شود! سه نفر از زنان اصلاح طلب مجلس هم به بهانه مقابله با کرونا پای اموال بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام را پیش کشیده بودند.

 بخش های مهم اظهارات مبلغ را در ادامه خواهید خواند:

*آنطور که گفته می‌شود هم بی‌اعتمادی در جامعه وجود ندارد و همچنان مرجع اصلی مردم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اطلاعات خود را از همانجا می‌گیرند. اینکه می‌بینید بخشی از مردم به توصیه‌ها و هشدارها توجه نمی‌کنند به فرهنگ مردم باز می‌گردد.

*برخی هنوز حساسیت موضوع را درک نکرده و تبیین درستی از این مساله برایشان نشده که رعایت کنند اما می‌بینید که اکثریت بالای جامعه رعایت کرده و به این مسائل توجه می‌کنند. باید هشدار‌ها، آموزش‌ها و اقدامات بیشتری انجام بگیرد تا آن اقشار نیز متوجه این مساله باشند.



*نکته دوم که ارتباطی نیز به کرونا ندارد و پیش از آن وجود داشته، رفتارهای متعارضی است که گاه در برخی دستگاه‌ها بوده و هرکدام به نوعی عمل کردند که نوعا در بسیاری از موارد منجر به خنثی کردن اقدام دیگری می‌شده یا برخی فعالیت‌های افراطی و تندروانه که گاه مشاهده می‌شود و در مقابل رای و نظر مردم قرار دارند و سعی می‌کنند به‌گونه‌ای عمل کنند که وقتی مردم انتخابی می‌کنند انتخابشان با موفقیت همراه نشود و مردم به یأس و سرخوردگی مبتلا شوند. متاسفانه این مشکل را داشته‌ایم و باعث ناکارآمدی‌ها، بی‌اعتمادی‌های گسترده و شکاف دولت-ملت شده.

*من فکر می‌کنم جریان بحران کرونا می‌تواند فرصت بزرگی برای همه باشد که در نگاه و دیدگاه خود تجدیدنظر اساسی داشته و می‌توان از این موضوع درس گرفت و بحران را تبدیل به فرصتی برای اعتماد عمومی، اعتماد ملی و آشتی ملی کرد.

*در نتیجه، در خلال بحران و پس از بحران مناسبات سازنده و اعتماد بخشی در کل کشور و دستگاه‌های حاکمیتی و بین حاکمیت و مردم ایجاد می‌شود. امیدواریم که اینگونه شود و مثل گذشته نباشد که برخی جریانات نشان دادند هچ آمادگی برای درس گرفتن از گذشته ندارند. امید است این مساله تبدیل به فرصتی سازنده برای آینده شود.
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5105