printlogo


معیارهای دوگانه آقای روحانی!
معیارهای دوگانه آقای روحانی!
کد خبر: 5163
آقای روحانی واقعا خطرات تلگرام و اینستاگرام برای کشور کمتر از کرونا بوده و هست؟ چرا به داد مردم نمی رسید؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آقای رئیس جمهور یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم را ممانعت از فیلتر تلگرام و اینستاگرام می داند. در مقابل برخی از صاحب نظران معتقد بوده و هستند که این شبکه ها باید به صورت جدی و واقعی فیلتر شوند و به جای آن دولت به شبکه های اجتماعی داخلی خدمات بدهد. آقای روحانی در انتقاد از این نظر مِخالفان خِود، استدلالهایی بیان کرده است.

بخشی از آنها را با هم مرور می کنیم:

می توانیم بگوییم فضای مجازی کلا ممنوع؟ می توانیم بگوییم ارتباط اینترنتی نمی توانیم داشته باشیم؟ می شه؟ اگر »ما تمام شبکه اجتماعی رو روزانه فیلتر می کنیم حلی می شه واقعا؟ با ممنوعیت اصلا در دنیای امروز می تونیم زندگی کنیم؟

ارتباط مردم با دنیا را دولت دوازدهم حراست خواهد کرد. بله ممکن است شبکه ای را دو روز پنج روز ببندیم، وقتی چند روز بستیم البته بعضی ها خوششان آمد گفتند شب خوب خوابیدیم برای همیشه فیلتر باشد. بله تو راحت خوابیدی اما 40 میلیون گرفتار بودند، 100 هزار نفر شغلشون رو ازد دست دادند ما باید به زندگی مردم توجه کنیم، اگر می خواهید فضای مجازی برای مردم مفید باشد فرهنگ استفاده از فضای مجازی رو یاد بدین، با فیلتر نمی شود.

اما این روزها که کشور درگیر مبارزه با ویروس کروناست آقای روحانی در یک تغییر عقیده 180 درجه ای کاملا همه این استدلالها را زیر سوال برده است.

یک ماه آزگار است میلیون ها اشتغال را تعطیل کرده است. گفت مردم 24 ساعته در منزل بنشینند. ارتباط مردم را با دنیا که هیچ با خویشاوندان و دوستانشان قطع کرده اند. ارتش را به خیابان ها آوردند، حتما همین امروز و فردا هم حکومت نظامی اعلام می کنند.

آقای روحانی! می توانیم بگوییم کلا مغازه ها بسته باشد؟ تالار ها بسته باشد؟ استخرها بسته باشد؟ با ممنوعیت اصلا در دنیای امروز می توانیم زندگی کنیم؟ بله ممکن است به خاطر شرایط کشور چهار پنج روز تعطیل باشد. اما چند روز که تعطیل شد شما خوشتان آمد گفتید همین طور تعطیل باشد بله البته برای شما فرقی نکرد، شاید بهتر هم شد اما میلیونها نفر درآمدشان را از دست دادند، هزاران نفر شغلشان را از دست دادند. شما راحت خوابیدید ولی خواب از چشم میلیونها هموطن گرفتید. چرا به شعور مردم احترام نمی گذارید؟ با بگیر و ببند مشکل حل می شود؟

اگر می خواهید مشکل حل شود باید فرهنگ مردم را بالا ببرید. با مردم صحبت کنید و بگویید بازار نروند، چرا بازارها را تعطیل می کنید؟ بگویید حرم نروند، چرا حرم ها را تعطیل می کنید؟ بگویید مسافرت نروند چرا جلوی راه مردم را می بندید؟ با بگیر و ببند که مشکل حل نمی شود... .

آقای روحانی واقعا خطرات تلگرام و اینستاگرام برای کشور کمتر از کرونا بوده و هست؟ چرا به داد مردم نمی رسید؟

وقتی مسئولین امنیتی گفتند تروریستهای داعشاز طریق تلگرام عملیات تروریستی مجلسو مزار حضرت امام (ره) در تهران را مدیریت کرد و جان هموطنانمان را در خیابانهای پایتخت گرفت شما گفتید برای یک بی نماز درب مسجد را نمی
بندند، تعداد قابل توجهی از هموطنانمان را در حوادث دی ماه 96 و آبان ماه 98 از دست دادیم و میلیاردها تومن به کشور خسارت وارد شد. گزارشرسمی شورای عالی امنیت ملی بر نقشپر رنگ تلگرام در اغتشاشات دی ماه 96 تصریح کرد،
مسئولان امنیتی گفتند بستر هماهنگی اغتشاشات بنزینی 98 تلگرام بوده است. شما گفتید مردم از طریق تلگرام کسب درآمد می کنند.

مسئولان تحقیق و بررسی درباره جرائم رایانه ای گفتند 20 درصد از فضای اینستاگرام در اختیار چرخه مدلینگ است و همان 20 درصد هم میزان 60 درصد از دنبال کننده های اینستاگرام را به خود اختصاص می دهد.

متخصصان علوم اجتماعی گفتند این کانالها آثار مخربی بر زندگی جوانان ما دارد، شما گفتید با ممنوعیت کار درست نمی شود باید فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی را بالا ببریم.

باور غلطی وجود دارد که مثلا برای لاغری از » قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اواخر سال 94 گفت داروهای اعتیادآور استفاده می کنند یا در کنار آن استفاده از برخی قرص ها برای درس خواندن که وجود این باورهای
 غلط 5 درصد اعتیاد بانوان را به 10 درصد رسانده است و این موضوع اهمیت فرایند پیشگیری را نشان می دهد. معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور مرداد 97 گفت: جمعیت زنان درگیر موادمخدر و اعتیاد در چند سال گذشته
بیشاز سه برابر شده است.

معاون اجتماعی موسسه کادراس(که موسسه ای پژوهشی در خصوصمواد مخدر است) ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ گفت: بررسی سیر تاریخی اعتیاد زنان در سه دهه اخیر نشان می دهد، نسل اول زنان مصرف کننده مواد مخدر به واسطه باور غلط
تسکین بخشی و خاصیت درمانی برخی مواد مخدر، نسل دوم، بیشتر به واسطه همراهان خود مانند همسران و پدران و ...معتاد شدند و نسل سوم زنان مصرف کننده مواد همزمان با گسترش حضور زنان در فضای عمومی پدیدار شده اند.

این روند با معرفی برخی مواد تحت عنوان مواد زنانه که خاصیت اعتیادآوری ندارد و موجب لاغری هستند موجب گسترش گرایش بسیاری از زنان به مصرف انواع مواد شده است.

چه کسانی و در چه فضایی به زنان ما گفته اند لاغری در زنان مساوی با زیبایی است؟ آیا می توان از نقش شبکه های اجتماعی و کانالهای مدلینگ در ایجاد این تصو رّ چشم پوشید؟ چه کسانی و در چه فضایی به زنان ما آموخته اند که
زیبایی ارزش آن را دارد که حتی انسان سلامتی اش را برای به دست آوردن آن به خطر بیندازد؟ آیا می توان از نقش تبلیغات فریبنده ی کانالهای بی شمار تلگرامی و اینستاگرامی در این مورد چشم پوشید؟

دست کم چهار پنج سال است این تبلیغات غلط در تلگرام و اینستاگرام قربانی می گیرد؛ هر روز هم بیشتر از قبل. آیا به آثار مخرب اعتیاد یک مادر توجه کرده اید؟

این آثار فاجعه بار که هزینه های مادی و معنوی فراوانی برای کشور به دنبال داشته است، صرفا بخشی از آثار زیانبار تلگرام و اینستاگرام است. سوال من از جنابعالی آن است که چرا همان فرمولی را که برای آثار مخرب شبکه های اجتماعی
خارجی به کار گرفتید، برای مقابله با کرونا به کار نگرفتید؟

هیچ ممنوعیتی اعمال نکنید. به شعور مردم احترام بگذارید و به آنها توصیه کنید از خانه خارج نشوند، با یکدیگر روبوسی نکنند و .... . فرهنگ زندگی در دوران کرونا را به مردم آموزش دهید.

آقای روحانی همین امروز به خاطر این شبکه های اجتماعی بی در و پیکر که هیچ نظارتی بر آن نیست صدها هموطنمان قربانی می شوند و جانشان را از دست می دهند. اگر شما به شبکه های اجتماعی داخلی میدان داده بودید و همان پهنای باند و اولویت ترافیک و امکاناتی که در اختیار تلگرام و اینستاگرام قرار دادید در اختیار شبکه های اجتماعی داخلی قرار داده بودید امروز با مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی می توانستید دست کم جلوی کشته شدن صدها هموطنمان را به خاطر استفاده از الکل های غیر استاندارد بگیرید.

و می دانید چندین برابر کشته ها نیز افرادی هستند که دچار مسمویتهای شدید شده اند و در بیمارستان بستری شدند. آنقدر آمار جان باختگان این موضوع بالا رفت که برخی رسانه ها اینگونه تیتر زدند: رقابت نفس گیر مسمومیت الکلی با کرونا!

و برخی دیگر این طور: مصرف الکل در برخی استانها بیشتر از "ویروس کرونا" قربانی گرفت. در کجا تبلیغ می شود که خوردن الکل برای پیشگیری از کرونا مفید است؟ آیا شما از حجم انبوه این تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام بی خبرید؟

شما برای آنکه هموطنانمان به کرونا مبتلا نشوند کسب و کار میلیونها ایرانی را تعطیل کردید. چرا برای قربانیان تلگرام و اینستاگرام هیچ برنامه ای ندارید؟ دقیقا آمار کشته های تبلیغات الکل در تلگرام و اینستاگرام باید به چند نفر برسد تا شما تصمیم به این کار بگیرید؟

هنوز دو نفر از هموطنانمان به خاطر ابتلا به کرونا از دنیا رفته بودند شما شروع کردید به تعطیلی مدارس و دانشگاهها و پاساژها و مجموعه های آبی و استخرها و سینماها و مساجد و حرم های مطهر و ... . چرا به داد کشته شدگان فضای بی در و پیکر تلگرام و اینستاگرام نمی رسید؟

بیش از یک ماه است اقتصاد مردم را فلج کردید و ظاهرا هنوز این ممنوعیت ها ادامه دارد. لطفا همین یک ماه چند هزار سرور اختصاصی، پهنای باند اختصاصی و اولویت ترافیک و امکاناتی که در اختیار تلگرام و اینستاگرام قرار دادید در
اختیار شبکه های داخلی قرار دهید و اجازه بدهید مردم در یک فضای آرام و مطمئن زندگی کنند. آقای روحانی اگر شما مسئول حفظ جان مردم در برابر شیوع کرونا هستید حتما مسئول حفظ جان مردم در برابر فضای مسموم تلگرام و اینستاگرام هم هستید!



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5163