printlogo


خواص اعجاب انگیز نوشیدن آب برای کاهش وزن
خواص اعجاب انگیز نوشیدن آب برای کاهش وزن
کد خبر: 5193
نوشیدن آب برای سلامت بدن بسیار اثر بخش است البته زمان نوشیدن هم در عملکرد این مایه حیات مهم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،همه می‌دانیم چقدر مشکل است خودمان را به سالن ورزش برسانیم و روی سلامت جسمی خود کار کنیم؛ چقدر سخت است برنامه رژیم غذایی را دنبال کنیم و عادات غذایی را تغییر دهیم اما می‌توانیم با عادتی ساده به وزن دلخواه برسیم و این هدف تا حدی با نوشیدن آب محقق می‌شود.

نوشیدن آب فواید زیادی دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، آن را به یک عادت تبدیل کنید با این حال، باید تاکید شود نکته مهم، ثبات انجام این کار است؛ اگر یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید، هیچ ثمری ندارد و باید این کار تداوم داشته باشد.

نوشیدن آب مراجعه کردن به پزشک را کم می‌کند، مردم ژاپن را در نظر بگیرید دانش برجسته آن‌ها درباره آب درمانی، متخصصان بهداشت را در سراسر قاره‌ها به حیرت انداخته است و بسیاری از مردم ژاپن بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند.

چه زمانی نباید آب بنوشید؟

قبل از آب خوردن به هیچ عنوان مسواک نزنید، باید قبل از مسواک زدن ۱۶۰ میلی لیتر آب بنوشید به این ترتیب، آبی که می‌خورید آلوده نخواهد شد. (خمیر دندان حاوی فلوراید است.) از هر گونه غذا یا نوشیدنی برای ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بعد از مسواک زدن پرهیز کنید.

نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب توصیه نمی‌شود و ممنوع است؛ بعد از صبحانه تا ۲ ساعت آب ننوشید، صبحانه را به تدریج بخورید و بعد از صبحانه، حدود ۲ ساعت بعد نوشیدنی مصرف نکنید.

نوشیدن آب بعد از خوردن بعضی میوه جات اصلا خوب نیست، در پاسخ به اینکه بعد از کدام میوه‌ها نباید آب بخوریم باید گفت بعد از خوردن میوه های‌ آبدارمثل هندوانه و مرکبات مصرف آب باعث ایجاد ضعف در بدن فرد می‌شود، زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده می‌شود و  بعد از خوردن زردآلود مصرف آب ضرر دارد.

 البته دو لیوان آب صبح‌ها  بعد از بیدار شدن، یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا، یک لیوان آب قبل از حمام، یک لیوان آب قبل از خواب به حفظ سلامت شما کمک می‌کند همچنین می‌توانید آب را با لیمو ترش مخلوط کنید نوشیدن آب گرم با لیمو ترش می‌تواند حس خواب آلودگی را رفع کند.

فواید آب ترکیب شده با آبلیمو

ویتامین ث برای التیام زخم‌ها ضروری است؛ آب لیمو به بیرون آمدن خلط‌ها هنگام سرماخوردگی و تسکین گلو کمک می‌کند؛ پتاسیم لیمو به مغز و اعصاب کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.

 طبق گزارش‌هایی دانشمندان اعلام کرده اند که تنها عطر لیمو می‌تواند باعث بهبود حالتان شده و میزان استرس را کم کند؛ علم ثابت کرده که ویتامین ث به تولید کلاژن سازی کمک می‌کند. 

آب به احساس سیری کمک می‌کند. با مخلوط کردن مواد طبیعی، لیمو و آب، شما روز را سالم شروع می‌کنید  و این می‌تواند در نهایت منجر به عادات غذایی بهتر شود؛ سیستم گوارشی شما و کبد، می‌تواند توسط اسیدیته لیمو تحریک شود و این می‌تواند به تنظیم حرکات روده و متابولیسم بدن کمک کند همچنین به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی را جذب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5193