printlogo


قدیمی‌ترین شهربازی قم در مسیر احیا/ راه‌اندازی پارک ۷۲ تن از تابستان ۱۴۰۰
قدیمی‌ترین شهربازی قم در مسیر احیا/ راه‌اندازی پارک ۷۲ تن از تابستان ۱۴۰۰
کد خبر: 5251
قرارگرفتن این شهربازی در مسیر ورودی اتوبان تهران به قم موجب شده است که زائران نیز از این مجموعه تفریحی استفاده بهینه را ببرند، علاوه بر این ساکنان مناطق ۳ و ۶ شهرداری نیز دسترسی خوبی به این مکان دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، تقریباً همه بچه‌های دهه 50 یا 60 با آن خاطره دارند، به‌خصوص در تابستان‌های گرم قم که شهربازی 72 تن پذیرای شهروندان قمی بود هرچند که در سال‌های اخیر متروکه شده اما این موضوع هم باعث نشده که خاطرات قشنگی که با این شهربازی در ذهنمان نقش بسته، پاک شود.

مدیریت 30 ساله بخش خصوصی

بر اساس اظهارات سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم این شهربازی 33 سال پیش در قالب قراردادی به شرکت خصوصی واگذار شد طی سال‌های اخیر لوازم پارک از نظر نوع، تنوع و کیفیت آنها قدیمی شده بود و فضایی که در اختیار آنها بود از نظر فضای سبز و امکانات مناسب نبود.


در طی مدیریت بخش خصوصی هرسال شاهد خشک شدن درخت‌ها و فضای سبز این پارک بودیم که در نهایت با ازبین‌رفتن تمام چمن و بسیاری از درختان همراه شد.

افزایش فضای سبز و پارک‌های منطقه 3 شهرداری

در این میان احیای این شهربازی با وسعت تقریباً مناسبی که دارد می‌تواند علاوه بر بالابردن سرانه فضای سبز، محیط مناسبی را برای شهروندان و زائران رقم بزند.
قرارگرفتن این شهربازی در مسیر ورودی اتوبان تهران به قم موجب شده است که زائران نیز از این مجموعه تفریحی استفاده بهینه را ببرند، علاوه بر این ساکنان مناطق 3 و 6 شهرداری نیز دسترسی خوبی به این مکان دارند و می‌توان
گفت بهره‌برداری دوباره این مکان می‌تواند در توزیع عادلانه فضای سبز و امکانات رفاهی برای شهروندان مفید باشد.

احیای دوباره شهربازی 72 تن

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سرمایه‌گذار بسیار خوبی برای این پروژه (شهربازی سابق 72 تن) انتخاب شده و امیدواریم کارهای قراردادی آن به‌زودی انجام شده و با شرایطی که سرمایه‌گذار دارد در نیمه نخست سال 1400 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: قطعاً بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند در توسعه فضای سبز و مکان‌های تفریحی در منطقه 3 گره‌گشا باشد و سرانه این منطقه و کل شهر قم را بالا ببرد.
جوادیان در ادامه به تله‌سیژ بوستان علوی اشاره کرد و گفت: این پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و مراحل پیگیری استاندارد آن در حال انجام است و بخش زیادی از استاندارد پروژه هم گرفته شده و پس از اخذ استاندارد مجوز بهره‌برداری داده شده و پروژه فعال می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده این پروژه تکمیل شده و ۵۰ صندلی دونفره روی آن نصب شده است. به نظر می‌رسد بتوانیم ۲۲ بهمن‌ماه این پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: این خط تله‌سیژ قم از یک شرکت اتریشی ۱۳۵ هزار یورو با یورو کمتر از ۴ هزار تومان خریداری شده که امروز بیش از ۵۰۰ هزار یورو قیمت دارد در شرایطی که قیمت یورو بیش از ۲۸ هزار تومان قیمت دارد و این پروژه ارزش افزوده قابل‌توجهی برای شهر قم داشته است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5251