printlogo


مقاومت ملت ایران تحریم‌های آمریکا را خواهد شکست
مقاومت ملت ایران تحریم‌های آمریکا را خواهد شکست
کد خبر: 5260
عضو خبرگان رهبری گفت: در جنگ تحمیلی مقاومت مردم و رزمندگان اسلام توانست جنگ را با پیروزی به نفع ایران خاتمه دهد و همان ملت و رزمندگان را امروز نیز داریم و با مقاومتمان دماغ آمریکا را به خاک می‌مالیم، تحریم‌ها را خواهیم شکست و ملت را پیروز می‌کنیم و سربلند خواهیم شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیت الله محسن اراکی دوشنبه شب در دومین برنامه جشن پیروزی انقلاب در مسجد چهارمردان قم اظهار داشت: تحریم برای ما عزت آورده ما البته طرفدار تحریم نیستیم اگر می توانیم تحریم ها را برداریم باید برداریم ولی عزا گرفتن ندارد مگر تحریم تازگی دارد؟

وی افزود: با این همه تجربه و این همه بینات الهی و این همه شواهد، دلیل و برهان به جای اینکه ایمانتان قوی تر شود پس می زنید؟

وی گفت: چقدر آدم باید پَست باشد که بعد از این همه بینات الهی و دلیل و برهان باز هم در حقانیت انقلاب و مقام معظم رهبری تشکیک کند.

اراکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر بخواهیم از برجستگی های انقلاب اسلامی به عنوان یک حادثه عظیم و بزرگ تاریخی سخن بگوییم زمان کم می آوریم.

وی افزود: چگونه یک عالِم تنها، بدون سلاح، بدون حزب و تشکیلات آن هم در مقابل یک جهان استکبار و یک طاغوت مورد حمایت همه قدرت های جهانی توانست چنین جامعه و جهان را متحول کند و تاریخ را ورق بزند، طاغوت را برچیند و نظامی بر مبنای اسلام و ولایت بنا کند؟

وی تصریح کرد: این فشارها از جنگ‌ تحمیلی، توطئه های داخلی و گروهک ها گرفته تا تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی همه نشان دهنده بزرگ بودن این انقلاب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه هر عنصر خبیث و پلیدی در جبهه مقابل ما قرار می گیرد ایمان و یقینمان به حقانیتمان بیشتر می شود گفت: اگر آمریکا بر علیه ما توطئه نمی کرد باید می ترسیدیم و اگر صدام جنگ به راه نمی انداخت باید می گفتیم چه طور شده که طاغوت ها علیه ما توطئه نمی کنند!

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: جوان ها یقین داشته باشید سرانجام این راه سربلندی است، وقتی خدا می خواهد یک ملتی را الگوی جهان بشریت قرار دهد او را در کوران های گوناگون می آزماید.

اراکی با تاکید بر شناخت انقلاب اسلامی و جایگاه و موقعیتی که ملت ایران بواسطه پیروزی انقلاب به آن دست پیدا کرده است افزود: ملت ایران یک ملت ذلیل و توسری خور بود و اصلا کسی از آن حساب نمی بُرد، ولی امروز عزیزترین ملل جهان ایرانی ها هستند و اسم ایرانی ها را که می بریم دل مظلومان دنیا شاد می شود.

وی افزود: نه فقط مردم جهان اسلام بلکه مردم آن طرف کره زمین شامل آمریکای لاتین، آفریقا و جنوب آسیا هر جا مظلومی است چشم امیدش به ایران است و این یک عزت بزرگ و افتخار می باشد.

وی هویت آفرینی را از ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی انسان ویژه ای را تولید و یک جامعه ویژه را به وجود آورد.

اراکی، همچنین با بیان اینکه ایرانی به معنای علوی، فاطمی و حسینی است افزود: بیش از هفت آیه مخصوص ایرانیان در قرآن آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم ها برای ما مایه عزت بوده است گفت: ما نه تنها در کل عمر انقلاب بلکه ۱۴۰۰ سال است که تحریم هستیم و شیعیان آل محمد همواره با شکم گرسنه مبارزه کرده اند.

وی تصریح کرد: ما در دوران تحریم در عرصه های مختلف علمی، فضایی، موشکی و نانو پیشرفت داشتیم و جوانان کشور توانستند بهترین واکسن کرونا را بسازند.

وی ادامه داد: ما در دوران تحریم به یک امت و ملت ویژه تبدیل شدیم و یکی از برترین پایه های علمی دنیا را جوان های ما بدست آوردند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که با اعتماد و توکل برخدا و با دین و ایمان و تقوا و مقاومتمان وارد شدیم پیروز، موفق و سربلند و از همه بهتر شدیم.

اراکی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ذلت و خواری حاکمان مرتجع منطقه در برابر استکبار را مورد توجه قرار داد و گفت: در تاریخ بشریت چنین حقارتی سابقه نداشته و در جهان کنونی نیز قطعا نظیر ندارد.

این عضو خبرگان رهبری بیان کرد: هر چه ظلم و جنایت در تاریخ بشریت بوده در نتیجه فرمانبری از طاغوت ها انجام گرفته است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5260