printlogo


مرغ را ۲۴ ساعته ارزان می کنیم!
 مرغ را ۲۴ ساعته ارزان می کنیم!
کد خبر: 5288
پیگیر قول رئیس سازمان حمایت برای متعادل سازی نرخ مرغ در ۲۴ ساعت شدیم، اما مشاهدات از بی اثری این وعده در ۳ هفته حکایت می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حدود سه هفته گذشته رییس سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در یکی از شبکه های تلویزیونی اظهار کرد: قیمت مرغ تا ۲۴ ساعت آینده به نرخ مصوب می رسد و با این نرخ در تمامی مراکز و واحدهای سطح شهر عرضه می شود.

وی افزود: طی چند روز گذشته قیمت مرغ دچار نوسان بی‌رویه شد که تا روز آینده حل خواهد شد.

حالا بیش از سه هفته از این وعده رییس سازمان حمایت گذشته همچنین حدود ۱۵ روز گذشته مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در نشست خبری این شرکت مدعی شد که بازار مرغ طی دو روز آینده به ثبات می رسد اما این وعده نیز تا کنون عملی نشده است.

فروش مرغ  با نرخ ۳۰ هزار تومان!

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سطح شهر به این نتیجه رسیدیم که هر کیلو مرغ در فروشگاه های سطح شهر و واحدهای صنفی از ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان بسته به اندازه مرغ عرضه می شود.

این در حالی است که قیمت مصوب هر کیلو مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان است و طبق قوانین این ستاد فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

اما این همه ماجرا نیست، مشکل دیگر حاکم بر بازار این است که فروشنده ها کمتر مقداری که سفارش می‌دهند مرغ به دستشان می‌رسد یعنی به گفته یکی از فروشنده ها شب گذشته ۲۰۰ کیلو سفارش مرغ داده اما مرغدار تنها ۵۰ کیلو به وی تحویل داده است.

حتی برخی از فروشنده ها اذعان داشتند که برخی شرکت ها در برخی روزها هیچ عرضه ای به بازار ندارند.

مرغ گرانی یک پا دارد!

این موضوع را از نائب رییس کانون سراسری مرغداران پیگیری کردیم که همانند گذشته علت این گرانی ها را افزایش شدید هزینه های تولید اعلام کرد.

وی افزود: از آخرین زمانی که نرخ مصوب مرغ افزایش پیدا کرده، نرخ نهاده های دامی به صورت مصوب و غیر مصوب نیز افزایش یافته علاوه بر این ها برخی هزینه های دیگر در بخش تولید دچار افزایش قیمت شده اند.

اسدالله نژاد ابراز کرد: با وجود تمامی این افزایش هزینه ها اما نباید قیمت هر کیلو مرغ بیشتر از ۲۵ هزار تومان عرضه شود.

مرغداران عامل اصلی گرانی مرغ در بازار

در همین راستا گفت وگویی داشتیم با صدرا علی اکبر خانی رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی که این شخص مرغداران را مقصر افزایش قیمت ها نمی داند و معتقد است هزینه های تولید نفس این افراد را بریده است.

وی ادامه داد: سود مشخصی برای هر فرد در این زنجیره وجود دارد و مرغدارها هم با حداقل سود مرغ زنده را به فروش می رسانند، خرده فروش های سطح شهر نیز همین طور عمل می کنند.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: در صورتی که مرغدار با قیمت های کمتر مرغ زنده را بفروشند قطعا دچار ضرر می شود همانگونه که بسیاری دچار این موضوع شده و واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

خانی مطرح کرد: اما با همه این احوال و پیگیری های وزارت خانه های مربوطه و افزایش حجم تولید امیدواریم که بازار مطلوب و آرامی را برای شب عید شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش این وعده و وعید ها تاکنون که نتوانسته چاره ای برای گرانی محصولات ضروری و اقلام اساسی بازار باشد و امیدواریم مسئولین سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار هرچه سریعتر دست به کار شوند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5288