printlogo


حرکت در مسیر برجام فقط با عمل به توصیه رهبری/تکرار بازی برجام با بایدن
حرکت در مسیر برجام فقط با عمل به توصیه رهبری/تکرار بازی برجام با بایدن
کد خبر: 5296
قرار گرفتن جمهوری خواه و یا دموکرات در راس قدرت آمریکا، هیچ تغییری در سیاست های این کشور علیه ایران ایجاد نخواهد کرد به همین در دلیل باید دولتمردان در مسیر برجام فقط و فقط با توصیه های رهبری حرکت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، این روزها به اجرای یکی از اصلی‌ترین مفاد طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» نزدیک می شویم و قرار است در صورت خودداری آمریکا و اروپا از انجام تعهدات خود، ایران نیز در ادامه کاهش تعهدات برجامی خود، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.به همین دلیل امروز یکی از داغ ترین موضوعات در کشور مسئله برجام و دولت آمریکا است.
از همین رو صفحه اینستاگرام سایت رهبر انقلاب درباره برجام خاطرنشان کرد: شرط جمهوری اسلامی، لغو کامل همه تحریم ها و انجام راستی‌آزمایی است.
 البته پیش از این رهبر معظم انقلاب فرموده‌ بودند که آن طرفی که حق دارد برای ادامه برجام شرط معین کند ایران است... و این شرط را هم گذاشتیم  و گفتیم  هیچ کس هم از آن عدول نخواهد کرد؛ و آن این است که اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، باید آمریکا تحریم‌ها را کلاً لغو بکند؛ آن هم به زبان و روی کاغذ که به او بگوید لغو کردیم؛ نه، بایستی در عمل تحریمها را لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهدات برجامی برمیگردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی اتفاق است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست برنخواهیم گشت. 

سیاست‌های راهبردی آمریکا نسبت به ایران با تغییر احزاب سیاسی تفاوتی نخواهد کرد و آنچه ایران باید به آن توجه داشته باشد، «اقتدار اقتصادی» است. هیچ‌کسی با اصل مذاکره در کشور مخالفت نکرده است، آنچه همیشه باید به آن توجه کنیم شرایط مذاکره و نوع برخورد در مذاکره است. زمانی که تحت فشار باشیم و مشکلات جدی در داخل داشته باشیم و از موضع ضعف وارد مذاکره شویم، نتیجه این مذاکره جز شکست نخواهد بود.
مساله‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که سیاست‌های راهبردی آمریکا نسبت به ایران، در دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه چندان با هم تفاوتی ندارد، بلکه ممکن است شیوه‌های عملکرد این دو حزب متفاوت باشد.



بازگشت به برجام بدون رفع تحریم بی‌معناست/ ایران از برجام خارج نشده که به آن برگردد
 مهدی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگارن با اشاره به موضوع برجام، اظهار کرد: باید به این امر توجه کرد که آمریکا ناقض برجام بوده و از آن خارج شده است.
وی ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد، باید بی چون و چرا به مفاد برجام عمل کرده و  تحریم‌ها را پایان دهد و  پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد و اقدامات گذشته را جبران کند.
رییس کمیسیون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فلسفه برجام رفع تحریم ها بود، افزود: قدرت نظامی و موشکی از مولفه های اقتدار یک کشور و نظام است، اگر قدرت نظامی و دفاعی نداشته باشیم، کشور و ملت آسیب می‌بییند.
عیسی زاده تاکید کرد: ساده لوحانه است، اگر فکر کنیم که بایدن و ترامپ تفاوت دارند زیرا سابقه دشمنی هر ۲ نفر با ملت و ایران اسلامی روشن است.


اصلاح طلبان در آستانه انتخابات دنبال احیای دوباره برجام هستند/برجام اواخر عمر خود را سپری می کند
از همین رو سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برجام همانند پیکر نیمه‌جانی است که اواخر عمر خود را سپری می‌کند و نمی‌توان امیدی به احیا و بازگرداندن آن داشت؛ زیرا بعید است که آمریکایی‌ها پیش‌شرط ایران مبنی بر لغو کامل تحریم‌ها را بپذیرند.
وی افزود: تجربه ثابت کرده هرگاه اصلاح‌طلبان شعار می‌دهند، خیریتی در آن شعارها وجود ندارد. به عنوان اصلاح‌طلبان به مردم اطمینان داده بودند که با برجام بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، اما آیا مشکلات اقتصادی حل شد؟ خیر بلکه مشکلات اقتصادی مردم هم افزایش یافت.
فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شرایط کنونی آمریکا گفت: ایالات متحده دستخوش تحولات و بحران‌های فراگیر شده؛ بنابراین بعید است که بایدن بتواند به جمهوری اسلامی ایران امتیازاتی را به منظور ادامه حیات برجام بدهد.
سجادی معقد است که در میان بعضی از دیپلمات‌ها نوعی خوش‌بینی نسبت به غرب وجود دارد بیان داشت: با وجود اینکه ما از بدعهدی‌ غربی‌ها صدماتی را متحمل شده‌ایم، خوش‌بینی به غرب جایز نیست.
وی با بیان این مطلب که اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به دنبال احیای دوباره برجام هستند، خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات به خاطر اهداف سیاسی خود تلاش می‌کند که به هر نحو ممکن جان دوباره به برجام دهند که از نوع رابطه آنها با دموکرات‌های آمریکا می‌توان به این موضوع پی برد و در این مسیر پروژه دیو و دلبرسازی را پیگیری می‌کنند.
سجادی گفت: رفتارهای خصومت‌آمیز آمریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران به یک رفتار نهادینه‌شده در نظام سیاسی ایالات متحده تبدیل شده و بعید است که با آمدن بایدن این نوع رفتار تغییر کند.



اروپا با برجام به دنبال جاسوسی است
حجت الاسلام ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برجام، ابراز داشت: دلیل اینکه اروپا بیشتر از آمریکا به دنبال حفظ برجام است و اصرار دارد تا برجام حفظ شود به خاطر جاسوسی است.
وی ادامه داد: اروپا فقط از طریق برجام می تواند بفهممد در ایران چه خبر است و همه چیز را کنترل کند.

در هر صورت آنچه که کاملا مشخص است آمریکا از ابتدا دشمن ایران بوده و با ایران دشمنی کرده است و این موضوع را بارها و بارها ثابت کرده است و نباید به این موضوع خوش بین باشیم که با تغییر دولت در این کشور و حضور دموکرات و یا جمهوری خواه در راس قدرت، سیاست های آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد و همان اهداف را دنبال خواهند کرد.
امروز هم در مسئله برجام باید دولتمردان فقط و فقط به توصیه رهبری عمل کنند و با نگرش رهبر معظم انقلاب در این مسیرحرکت کنند تا بازهم مانند گذشته خسارت سنگینی را برای کشور به بار نیاورند.



انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5296