printlogo


آیت الله نوری همدانی:
سال ۱۴۰۰ فرصتی مغتنم برای انجام فعالیت‌های مهدوی
سال ۱۴۰۰ فرصتی مغتنم برای انجام فعالیت‌های مهدوی
کد خبر: 5299
یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ به دو نیمه شعبان مزین شده، بهانه و فرصت مغتنمی است تا نهادهای دولتی و مردمی در جهت انجام کارهای ریشه ای و مستمر برای ایجاد انس و معرفت به حضرت در جامعه و همچنین تبیین وظایف منتظران با همدلی و هم افزایی قدم هایی را بردارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، مسأله مهدویت را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: باتوجه به اینکه دشمنان ما پس از ظهور اسلام و مشاهده قدرت و استقبال توده مردم از آن شروع به تقابل های ریشه ای در این زمینه کردند ما نیز باید در مسیر تبلیغ اسلام و دفع فتنه دشمنان اقدامات ریشه ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مهدویت مقوله ای بسیار مهم و ویژه، مشتمل بر معارف توحید، نبوت، امامت و... است و دشمنان نیز هجمه های اساسی علیه آن دارند باید آحاد مردم و نهادها در این حوزه دغدغه داشته و کارهای ریشه ای انجام دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه باید برای ایجاد معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در جامعه اقدام کنند، بیان کرد: اینکه ابتدا و انتهای سال 1400 به دو نیمه شعبان و تولد امام زمان(عج) مزین شده است بهانه و فرصت مغتنمی است تا نهادهای دولتی و مردمی در راستای انجام کارهای ریشه ای و مستمر برای ایجاد انس و معرفت به حضرت در جامعه و همچنین تبیین وظایف منتظران  با همدلی و هم افزایی قدم هایی را بردارند تا به حول و قوه الهی این سال مقدمه ای برای کارهای عظیم و مستمر در جهت آمادگی برای طلوع خورشید عظمای ولایت قرار گیرد.

آیت الله نوری همدانی در پایان مسجد مقدس جمکران را جایگاه مهمی برای تبیین و رساندن پیام اسلام و مهدویت به جهان دانست و خاطرنشان کرد: مسجد جمکران پایگاه امام عصر(عج) است و باید همواره برای پاسخگویی به دنیای تشنه معارف اهل بیت آمادگی داشته باشد و نهادهایی مانند صداوسیما، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و... باید به صورت ویژه در سال آینده برای ترویج هر چه بهتر معارف مهدوی با مسؤولان این مکان مقدس همکاری و هم افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5299