printlogo


هشتگ «عید نو، عهد نو» جهانی می شود/جشن های نیمه شعبان به صورت حضوری برگزار نخواهد شد
هشتگ «عید نو، عهد نو» جهانی می شود/جشن های نیمه شعبان به صورت حضوری برگزار نخواهد شد
کد خبر: 5337
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 80 نقطه جهان خبر داد و گفت: کمپین «همدلی برای ظهور» با هشتگ «عید نو، عهد نو» و شعار «مرا عهدی است با جانان ... » از جمله برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین یاسین حسین آبادی در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به برنامه های جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان اظهار داشت: یکی از این اتفاقات، شیوع کرونا بود که سبب همگرایی افراد و مجموعه های مختلف و همچنین توجه دل ها و قلوب به سمت و سوی حضرت حجت (عج) شد.

وی سپس به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه داد و گفت: جهت گیری های ولیّ جامعه برای آماده سازی طلوع خورشید عظمای ولایت در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، یکی دیگر از این اتفاقات ویژه است، ضمن آن که سال 1400 دو نیمه شعبان خواهد داشت و این نیز اتفاقی ویژه خواهد بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: انتظار می رود همه مجموعه ها در سال 1400 و برای گسترش و تعمیق معرفت به امام زمان (عج)، انس با حضرت و همچنین تبیین وظایف منتظران در قالب های مختلفی مانند جشنواره، مسابقه، همایش و مانند آن به میدان بیایند و روح مهدویت را در همه برنامه هایشان لحاظ کنند.

وی با بیان این که عنوان «همدلی برای ظهور» در چهارمین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام نیز به عنوان اقدام مشترک همه آستان های مقدس مورد توجه قرار گرفته است افزود: نیمه شعبان پیشِ رو با کمپین «همدلی برای ظهور» و با شعار «مرا عهدی است با جانان ...» و هشتگ «عید نو، عهد نو» همراه خواهد بود، ضمن آن که مراسم استغاثه عمومی به حضرت بقیت الله الاعظم (عج) در شب نیمه شعبان و همچنین مراسم إحیای این شب، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسین آبادی سپس اضافه کرد: مسجد مقدس جمکران برای بزرگداشت جشن نیمه شعبان در شرایط کرونا، اقدام به تهیه بسته های عیدانه با محوریت کودکان و نوجوانان کرده است تا نهادهای مختلف بتوانند با تهیه این بسته و توزیع آن در بین جامعه هدف خود، فرهنگ مهدویت را به درون خانه ها و خانواده ها ببرند.

وی برگزاری نخستین جشنواره ملی کودک و نوجوان امام مهدی (عج) و پویش «با تو عهد می بندیم» را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت نیمه شعبان عنوان کرد و بیان داشت: پویش «جمعه های همدلی» نیز برای طول سال 1400 برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین گفت: جشن های نیمه شعبان و احیای شب نیمه شعبان از فضای مجازی و همچنین رسانه ملی پخش خواهد شد.

همچنین در ابتدای این نشستابراهیم صدوقی  عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا حسب دستور تولیت محترم مسجد مقدس جمکران بیشترین همکاری را با ستاد مبارزه با کرونا داشته ایم و در شرایطی که نیاز به تعطیلی مسجد بود این کار را انجام دادیم، همچنین در مواقعی مسجد به صورت نیمه تعطیل کار خود را دنبال کرد.

وی افزود: طبق آخرین مصوبه های ستاد مبارزه با کرونا از مردم می‌خواهیم از سفر خودداری کرده و در منازل خود تعطیلات عید نوروز را بگذرانند و به جای حضور در مسجد جمکران از برنامه های مجازی این مسجد مقدس استفاده کنند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5337