printlogo


مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم خبر داد؛
استان قم رتبه نخست تولید بذر جو و گندم را در کشور به دست آورد
استان قم رتبه نخست تولید بذر جو و گندم را در کشور به دست آورد
کد خبر: 5463
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده استان قم رتبه نخست در تولید بذر جو و گندم را به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حسین کوه خضری مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به تولید ۱۰۰ درصدی بذر مورد نیاز جو در استان اظهار داشت: بذر به‌عنوان گام اول در توسعه پایدار کشاورزی است و یک نهاده استراتژیک برای کشورمان محسوب می‌شود و مهم‌ترین و اولین فاکتور برای افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح در کشاورزی است.
وی ادامه داد: باتوجه‌ به مسائل خاصی که در یک سال گذشته با آن مواجه شدیم ، از جمله موضوع کاهش نزولات آسمانی و درنتیجه کاهش عملکرد و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر ما بود با چالش‌های متفاوتی در تولید بذر روبرو بودیم.

کوه خضری تاکید کرد: یکی از مشکلات وجود دلال هایی بودند که در حوزه خرید نقدی محصول جو تولیدی در استان اقدام می‌کردند و باتوجه‌به این که تهیه بذر استان از اهمیت بالایی برخوردار بود به همین علت از همه پتانسیل‌ها به‌خصوص از منابع مالی داخلی اتحادیه و تسهیلات قرض الحسنه صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و همچنین منابع دولتی ، برای تأمین مالی بهره بردیم به طوری که روزانه با کشاورزانی که محصول جو خودشان را به ما تحویل دادند تسویه حساب کردیم.
وی بیان داشت: نقدینگی مورد نیاز در این پروسه‌ بالغ بر 18 میلیارد تومان منابع مالی نیاز داشت و بحمدالله با همکاری همه دستگاه‌ها مربوطه این مهم محقق شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم ابراز داشت: تلاشی که صورت گرفت باعث شد که بالغ بر ۱۳۷درصد از سهمیه تکلیفی که بر عهده ما بود محقق شود .
وی خاطرنشان کرد: در تولید بذر جو در کشور مقام اول را کسب کردیم و در تولید بذر گندم نیز در بین سه استان اول کشور بودیم که با توجه به اقلیم استان و سطح زیر کشت آن ، یک اتفاق بسیار مهم است که با تلاش همکاران ساعی ما در استان محقق شد.
کوه خضری ابراز داشت : سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان سیاست‌گذار و سازمان تعاون روستایی استان قم و اتحادیه تعاونی روستایی آن به‌عنوان مجری و تولیدکننده بذر در استان قم و صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده بخشی از منابع مالی مورد نیاز ، نقش آفرینی کردند و تنها استانی هستیم که اتحادیه تعاون روستایی 100 درصد تولید بذر استان را در اختیار دارد



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5463