printlogo


گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور
گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور
کد خبر: 5484
سفر دولتمردان به استان‌ها یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هر استان است که می‌تواند در تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها راهگشا باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، ، به گفته رییس جمهوری ، ‌سفرهای استانی باید به‌ دور از هرگونه تشریفات و به‌صورت کاملاً کاری انجام شود تا به ‌شکلی مؤثرتر و واقعی‌تر وضعیت بخش‌های مختلف کشور از نزدیک مشاهده و برای رفع مشکلات، تصمیمات کارآمدتری گرفته شود.

کارشناسان و فعالان سیاسی معتقدند: سفرهای استانی اعضای دولت بیانگر عزم و اراده رییس‌ جمهوری و کابینه سیزدهم برای نگاه عمیق‌تر به مشکلات و ظرفیت استان ها برای رفع موانع تولید و حمایت دولت از آنها است.

هدف از سفرهای استانی دولت سیزدهم که از مناطق و استان‌های کمتر برخوردار و پرظرفیت کشور شروع شده حاوی این پیام است که دولت آیت الله رئیسی برای تغییر دادن وضعیت موجود و عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه برنامه هدفمند دارد.

آیت الله ابراهیم رییسی برای بازدید و بررسی مشکلات مردم نقاط مختلف کشور هر هفته به یکی از استان ها سفر می کند، شانزدهم مهرماه و در ششمین سفر استانی نیز وی به همراه وزیران نیرو، کشور ، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و  رییس دفتر رئیس جمهوری به استان بوشهر سفر کرد و مورد استقبال مردم و مسئولان استان قرار گرفت.

رییس جمهوری به رسم سفرهای استانی پیشین خود، پیش از جلسه رسمی با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف مردم استان بوشهر تا ساعت ۱۵، بازدیدهایی از مراکز مختلف صنعتی، کشاورزی و اقتصادی انجام داد و با کارگران، فعالان اقتصادی، کشاورزان و دیگر قشرهای مردم در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان نشست و دیدار داشت.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی بود که رئیس جمهوری پس از ورود به استان بوشهر انجام داد .

یکی از اهداف دولت در سفرهای استانی این است که طرح های نیمه تمام را اولویت بندی و آنهایی که برای مردم ضرورت دارد و متقاضی اتمام آنها هستند هر چه زودتر تکمیل شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی همچنین با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح های توسعه ای این نیروگاه بازدید کرد.

رییس جمهوری  پس از بازدید از بخش های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن اظهار داشت : سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

رییسی گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت .

وی یادآورشد: در همین راستا ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور تعریف شده است.

وی همچنین در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در جمع فعالان اقتصادی بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در حوزه های مخلتف تاکید کرد.

رئیس جمهوری گفت: حمایت از سرمایه گذاران ، تسهیل گری و رفع موانع سرمایه گذاری از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است.

آیت الله رییسی در بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر نیز برضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تاکید کرد.

وی گفت: نیروهای اطلاعاتی باید عناصری که قاچاق سازمان یافته می کنند و دست‌های پشت پرده در این خصوص را شناسایی کنند.

رییس جمهوری همچنین در بازدید از پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه  با اشاره به اینکه اتصال به خطوط راه آهن  از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر است گفت : مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

رییسی افزود: پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست چرا که تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود.

وی در بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه اظهارداشت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.

آیت الله رییسی همچنین در جمع کشاورزان منطقه حاضر و پای درد دل آنها نشست. جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور وی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رییس جمهوری پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

دکتر رییسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

وی طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

آیت‌الله رییسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در ادامه از اسکله شهید محلاتی دیدن کرد و با تاکید بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رییس جمهوری در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

وی با حضور در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه نیز از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.

رییس جمهوری همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

۱۱۱ طرح و توافقنامه ارمغان دولت سیزدهم برای توسعه استان بوشهر

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم برگزار شد گفت: در ششمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر ۹۴ طرح برای حوزه‎‌ های مختلف این استان به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

وی افزود: از مجموع طرح‌‎های سفر استانی هیات دولت به بوشهر سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز  چهار طرح است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در راستای تکمیل بیمارستان‌‎های نیمه تمام و مرکزهای بهداشتی و درمانی استان بوشهر تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کردند.

مرتضوی ادامه داد: برای استان بوشهر در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت نیز تصمیم‌‎های بسیار خوبی گرفته شد.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

وزیران نیرو، کشور ، جهاد کشاورزی، نفت، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و  رییس دفتر رییس جمهوری ، آیت الله رییسی را در سفر روز شانزدهم به استان بوشهر همراهی کردند.

 در این سفر وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بر بررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رییس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رییسی را همراهی کردند که در ادامه به برنامه های این وزرا اشاره می شود:

پروژه آبیاری نخیلات آبپخش بوشهر با ۶۵ میلیارد تومان در دست اجرا است

سید جواد ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاورزی که رییس جمهوری را در سفر به استان بوشهر همراهی می کرد در بازدید از پروژه شبکه های آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش بوشهر گفت: در راستای اصلاح روش آبیاری، فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان استان بوشهر با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وزیرجهاد کشاورزی افزود: زنجیره خرما به دلیل اشتغال زایی و ارزش افزوده، به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر مورد توجه دولت سیزدهم است.

سید جواد ساداتی نژاد همچنین در بازدید از یکی از واحدهای فرآوری و بسته بندی میگو استان بوشهر اظهار داشت : توسعه شیلات و صنایع مرتبط با آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است .

وزیرجهاد کشاورزی گفت: ظرفیت استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی ۱۰ برابر میزان کنونی است که باید در این زمینه برنامه ریزی و حمایت لازم انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه شیلات می‌تواند برای کشور تولید ثروت کند، بانک کشاورزی باید تسهیلات بدون سقف و با سود ۱۵ درصد به این بخش پرداخت کند.

سید جواد ساداتی نژاد همچنین از نخلستان‌های شهرستان تنگستان استان بوشهر دیدن کرد و گفت : عملیات احیا و نوسازی یکهزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر واقع در شهرستان دشتستان بزودی با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد:  در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به طور مجدد ردیف مربوط به مرکبات و نخلستان ها احیا شد که در این ارتباط یکی از هدف‌های مهم حوزه کشاورزی در استان بوشهر نیز موضوع اصلاح و احیا نخلستان‌ها است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: در راستای کمک و حمایت از روستاییان بانک کشاورزی از هفته آینده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصدی برای خرید نهاده دامی به دامداران پرداخت می‌کند.

ساداتی نژاد افزود: کمک به روستاییان از محورهای مورد تاکید رییس جمهوری است و با توجه به اینکه دامدارانی که در زمان حاضر در حوزه تامین پروتئین و گوشت قرمز فعالیت می‌کنند با خشکسالی روبرو و برای پرواربندی حدود ۶ ماه در زمینه تامین نهاده دامی دچار مشکل هستند برهمین اساس از رییس جمهوری درخواست می‌شود برای کمک به این قشر این تسهیلات پرداخت شود.

وی همچنین به ضرورت تکمیل زنجیره خرما ، شیلات و آبزی پروری در استان بوشهر و تقویت صنایع تبدیلی و پرداخت تسهیلات ۱۵ درصدی در حوزه صنعت میگوی پرورشی اشاره کرد و آن را از سیاست ها و اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم برشمرد.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

۲۲ میلیارد دلار برای حفظ تولید در میدان‌های گازی نیاز است

جواد اوجی وزیر نفت نیز پس از بازدید از تأسیسات آب‌شیرین کن شهرستان جم استان بوشهر گفت: با توجه به افت فشار میدان‌های گازی برآورد این است که در ۶ تا ۸ سال آینده به حدود ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حفظ تولید گاز در این میدان‌ها که بیشتر مشترک هستند، نیاز است.

وزیر نفت افزود: حدود ۵۰ درصد ذخایر گازی و حدود ۱۰ درصد ذخایر نفتی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود که بخش اعظم این کار در این استان روی فازهای پارس جنوبی از جمله نار و کنگان برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شعار وزارت نفت دولت سیزدهم این است که هرجا فعالیت‌هایی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داریم، مردم هم از قِبَل آن باید بهره‌مند شوند، گفت: بیش از ۳۶۰ پروژه در این سفر استانی تعریف شده است که بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است که بیشتر در شهرستان های جم و عسلویه اجرا و بخشی از آنها امسال و بخش دیگری نیز تا سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به پروژه تأمین آب از بندر سیراف به شهرک‌های توحید و تندگویان وزارت نفت در شهرستان جم که با مشارکت وزارت نیرو در دست اجرا است، ادامه داد: وزارت نفت تا پایان امسال برای تکمیل فاز نخست این پروژه آبرسانی در شهرستان جم ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهد.

وزیر نفت همچنین در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: چهار پروژه جدید نفتی با اعتباری ۶۰۰ میلیون دلار در استان بوشهر اجرا می ‎شود.

اوجی افزود:  در بخش توسعه بالادست وزارت نفت نیز پروژه‌های حفظ و نگهداشت تولید۶ میدان نفتی از ۱۲ میدان نفتی موجود در استان بوشهر در دستور کار است که ۲ واحد آن نیمه کار بوده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسند.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز به نمایندگی از رییس جمهوری به منظور بررسی مسائل و رفع مشکلات شهرستان‌های دشتی و تنگستان به شهر خورموج مرکز دشتی رفت.

وزیر نیرو در این سفر از بیمارستان زینبیه خورموج شهرستان دشتی، پروژه‌های جاده ای بین روستایی شهرستان دشتی، آب شیرین کن خورموج، راه ارتباطی بوشهر به فارس از طریق فراشنبد در شهرستان تنگستان، جاده ساحلی بوشهر از قطعه دلوار به شهرستان دیر، اسکله بندر دلوار، آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر بازدید کرد .

دیدار با خانواده شهید مهدوی از فرماندهان شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس ، حضور در نشست شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق و شورای اداری استان بوشهر بخشی دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به این استان است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در بازدید از سامانه ارتقا کیفیت آب روستاهایی شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه نوین ساخته شده توسط متخصصان حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کیفیت آب روستاها ارتقا می یابد.

کشاورزان دشتی نیز در جریان بازدید علی اکبر محرابیان از محدوده رودخانه مند در این شهرستان از وزیر نیرو خواستار اصلاح محدوده و حریم، رعایت حق و حقوق کشاورزان و ساکنان بیش از ۴۰ روستای حاشیه این رودخانه شدند که در این رابطه وی گفت: دغدغه آنان بررسی و برطرف خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در بازدید از پروژه در دست ساخت آی سی یو بیمارستان زینبیه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص می‌یابد.

محرابیان اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آی سی یو بیمارستان زینبیه خورموج رضایت بخش نیست.

وی همچنین در سفر به دشتستان بوشهر گفت: عملیات اجرایی پنج سد در دست ساخت ، نیمه تمام و تعطیل شده بوشهر از سر گرفته و شتاب بخشی شده و از پایان امسال این سدها به مرور زمان ظرف ۲ تا ۳ سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

محرابیان ایجاد آب شیرین کن‌های متعدد را موضوع اولویت دار دیگر این استان دانست و گفت: در زمان حاضر ظرفیت شیرین کردن ۳۵ هزار متر مکعب در روز آب دریا در این استان وجود دارد که قرار شد پروژه های نیمه تمام آب شیرین کن این دیگر نیر فعال و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع ۹۰ هزار مترمکعب آب شیرین به ظرفیت تولید استان بوشهر اضافه شود.

وی یادآورشد: مجموع این دو تصمیم منجر به تامین آب پایدار در استان بوشهر خواهد شد.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

همچنین سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از رییس جمهوری به منظور بازدید از پروژه های عمرانی و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های گناوه و دیلم به این شهرستان سفر کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی در این سفر از محدوده خور و اسکله بنادر ریگ و گناوه بازدید کرد و در خیابان ساحلی روستای مال خلیفه برای بررسی مسایل و مشکلات حاشیه شهر حضور یافت.

بازدید از گمرک و اداره بندر و دریانوردی دیلم، پروژه راهسازی محور دیلم- بهبهان و دیلم - گناوه،  منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر و گمرک بندر امام حسن از دیگر برنامه‌های سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان دیلم بود.

وی درباره برنامه‌های پیشرو برای مردم بنادر استان بوشهر در حوزه کالای همراه ملوان و تجارت دریایی گفت: تلاش داریم ازطریق ساماندهی مجدد، کاری کنیم که هر ۲ هدف افزایش رونق اقتصاد منطقه‌ای و محلی استان بوشهر که به شکل تاریخی با مساله تجارت و بازررگانی گره خورده است، به نتیجه خوبی برسد و با خبرهای خوش همراه شود. 

خاندوزی افزود: تجارت و بازرگانی شغل، درآمد و راه امرار معاش بخش عظیمی از مردم استان بوشهر است و با آن چیزی که تحت عنوان کالای قاچاق مطرح می‌شود تفاوت دارد و نباید آنها را در هم آمیخت.

وی اظهارکرد: مسئله رونق سالم اقتصاد استان بوشهر از طریق تجارت بازرگانی را با اهداف تولید ملی و کمک کردن به رونق تولید ملی  که امسال رهبر انقلاب را بر همین عنوان مزین کردند، پیگیری خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  همچنین در محل استقرار شناورهای ورودی خور بندرریگ گفت: احداث زیرساخت‌ها و اجرای طرح توسعه بندری بخش ریگ شهرستان گناوه باید سریع و در زمان کوتاه انجام گیرد.

خاندوزی در جمع مردم افزود: باید سال‌ها پیش اقدامات بندری در این منطقه شروع می شد و فعالان اقتصادی و مردم و تجار همچنان منتظر هستند، وضعیت موجود شایسته نیست و بطور حتم جایگاه‌ها و زیرساخت‌های بیشتری برای این منطقه لازم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت سیزدهم با همراهی با مسئولان منطقه ‌ای در تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز در بازدید از طرح های عمرانی شهرستان دشتی گفت: تلاش می کنیم با افزایش و توسعه ظرفیت تولید نیروگاهی کشور در تابستان آینده قطعی برق کاهش یابد.

محرابیان افزود: یکی دیگر از برنامه های وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی‌های مکرر برق در سال آینده مدیریت تقاضا است.

وی بیان کرد: برنامه های خوبی در زمینه برطرف کردن  قطعی برق در حال انجام است که بزودی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت تا این محدودیت ها به حداقل برسد.

وی از چند پروژه عمرانی در دست اجرای این شهرستان از جمله بخش آی سی یو و پانسیون پزشکان بیمارستان زینبیه خورموج، پروژه های راهسازی در بخش کاکی و مرکزی و طرح‌های آب و برق دشتی بازدید کرد و از نزدیک مشکلات وموانع اجرای این طرح‌ها با حضور مسئولان محلی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

محرابیان اضافه کرد: بعضی از طرح ها نیاز به تسریع و راه اندازی دارد که مهمترین آنها توسعه بیمارستان زینبیه خورموج و پروژه هایی همچون آب، برق و راه در شهرستان دشتی ایت که به اعتبار ویژه نیاز دارند.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

وزیر کشور: رییس جمهوری اهتمام ویژه ای به تحقق مطالبات مردم دارند

احمد وحیدی وزیر کشور که همراه رییس جمهوری به استان بوشهر سفر کرد در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: رییس جمهوری از بدو سفر خود به استان بوشهر از چندین مرکز بازدید داشته که در این بازدیدها اهتمام ویژه‌‎ای برای تحقق مطالبات مردمی داشته است.

وحیدی  افزود: رییس جمهوری از بدو سفر خود به استان بوشهر چند بازدید داشتند که از جمله آنها بازدید از شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) بود.

وی بیان کرد: این شرکت با ظرفیتی بالا از قابلیت لازم برای ساخت سکوهای غول پیکر دریایی، کشتی‌های بزرگ و بازسازی سکوها و شناورها برخوردار است.

وحیدی ادامه داد: مسئولان شرکت صدرا در بازدید رییس جمهوری درخواست داشتند که کار ساخت شناورهای بزرگ به آنها سپرده شود که رییس جمهوری در این زمینه نیز دستورهای لازم را  ابلاغ کرد.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر به استان بوشهر در نشست با نمایندگان قشرهای مختلف مردم شهرستان دیر این استان گفت: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز یکی از مطالبه‌های بحق مردم استان بوشهر است که باید با تامین اعتبار لازم فعال شود.

قاسمی در سفر دو روزه  هفته گذشته خود از طرح ها و پروژه های زیرساختی و مسکن دیدن کرد . بازدید از مراحل احداث کریدورجنوب، بزرگراه بزباز_ بندو، طرح توسعه اسکله های کنگان و شیرینو ، احداث کنارگذر کنگان _ دوراهک و دیدار با اقشار مختلف مردم از برنامه های رستم قاسمی در این سفر بود

وی افزود: در زمان حاضر این پروژه مهم و حیاتی راکد است و تلاش می‌شود با تامین اعتبار مشکل  آن حل شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان بوشهر بزرگراه ساحلی دیر - بوشهر است که در گذشته اعتبار خوبی برای آن اختصاص یافت اما اکنون به دلیل محدودیت مالی متوقف شده است و قرار است در شورای اداری استان بوشهر که فردا با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود، مطرح و برای آن منابع مالی تامین و تخصیص یابد.

قاسمی در باره احداث واحدهای مسکونی در کشور گفت: تصمیم داریم با در اختیار قرار دادن زمین رایگان، وام و تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد زیرساخت ها، جاده، جدول کشی و انشعاب رایگان آب و برق برای مردم مسکن بسازیم.

وی با اشاره به برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در کشور یادآور شد: برهمین اساس قرار است امسال بزودی عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به کنگان از مراحل تکمیل بزرگراه کمربندی کنگان - دوراهک بازدید و در جریان آخرین مراحل پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

قاسمی  همچنین از پروژه راه ارتباطی ساحلی دیر به کنگان معروف به "جاده وفاق " که یکی از محورهای مهم گردشگری و توریستی در جنوب استان بوشهر نیز دیدن کرد .

وزیر راه همچنین در بازدید از جاده وفاق گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی جاده وفاق انتظار می‌رود این جاده ارتباطی هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان بوشهر این سفر انجام شده است و در این سفر تمام پروژه‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی درسطح استان وجود دارد مورد بازدید قرار می‌گیرد و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از روند توسعه بندر کنگان در جنوب استان بوشهر  با بیان اینکه اقتصاد دریا، موضوعی بسیار مهم در کشور و از اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: در کنار توسعه اقتصاد دریامحور می توان به توسعه شهرها هم دست پیدا کرد.

رستم قاسمی افزود: ایجاد صنایع و زمینه‌های مختلف خدماتی در کنار شهرهای بندری از جمله برنامه‌هایی است که در دولت سیزدهم مورد توجه است.

وی ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم تقویت اقتصاد دریا است که برای دست یافتن به این مهم در مرحله اول شهرهایی در کنار دریا احداث و توسعه پیدا می کند تا رونق اقتصادی رخ هد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، اختصاص یافت.

قاسمی افزود: با این میزان اعتبار پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طول این بزرگراه از کریدور جنوب کشور در استان بوشهر به پایان برسد.

یکی از پروژه‌های مهم کشور احداث کریدور نوار ساحلی جنوب است که از شلمچه شروع می‌شود و با عبور از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و بلوچستان و در نهایت به پسابندر به طول یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر ختم می‌شود.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

وزیر علوم: حاکمیت روحیه جهادی در مدیران گره گشای مشکلات کشور است

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که هفته گذشته به همدان سفر کرده بود در حاشیه آیین گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی با اشاره به اینکه باید الگوهای شایسته ای را برای دانشگاهیان به تصویر بکشیم، گفت: جامعه امروز ما تشنه کارهای جهادی است و با انتخاب مدیرانی که دارای روحیه ایثار و جهاد هستند، گره مشکلات کشور گشوده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در بخش هایی از جامعه این روحیه کمتر دیده می شود، افزود: هر چقدر روحیه جهادی، گذشت و ایثار بیشتر در فضای مدیریتی و جامعه ما حاکم باشد به همان میزان سرعت پیشرفت ما نیز بیشتر خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از تشکیل و راه اندازی معاونت فناوری در زیر مجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت که در حال انجام فرآیند قانونی انجام این کار هستیم.

زلفی گل افزود: در همین ارتباط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد «صندوق علوم، تحقیقات و فناوری» نیز موافقت کردند و رییس جمهوری روز گذشته این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبار لازم و کافی برای فعالیت این صندوق درنظر گرفته شود تا با تدوین و اجرای شرایط و آیین نامه و مقررات مناسب ترغیب و تشویق، ظرفیت تحقیق و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را به سمت نیازهای جامعه و تولید علم سوق داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه هایی را برای کسب مرجعیت و دیپلماسی علمی مد نظر رهبری معظم انقلاب پیش بینی کرده ایم که در این راستا اتاق فکری  نیز تشکیل و فعال شده است.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

دستور رییس جمهوری برای تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان ساوه و حضور در جمع عشایر منطقه زرندیه گفت: برنامه دولت سیزدهم احیای جهاد سازندگی با هدف رونق فعالیت های مولد در مناطق روستائی و عشایری است و در همین رابطه، رئیس جمهوری تکلیف کردند که تا ۲۰ روز آینده جمع بندی نهایی و تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی به مناسبت روز ملی عشایر همراه با رئیس سازمان امور عشایر ایران، نماینده مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن بازدید از عشایر منطقه زرندیه، در مسجد روستای خرم آباد، افزود: رسیدگی به اقشار محروم جامعه بخصوص روستائیان و عشایر از برنامه های کاری دولت سیزدهم است و بخش اصلی سفرهای استانی ما هم سرکشی به این اقشار است.
وی ادامه داد: احیای وزارت جهاد سازندگی مورد تاکید دولت و ریاست جمهوری است زیرا بعد از ادغام دو وزارتخانه سابق و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی روستائیان ما سردرگم و بی پناه ماندند و در نهایت محوریت اصلی روستا و عشایر که تولید بود به فراموشی سپرده شد.
قیمت سه محصول لبنیاتی پرمصرف ۱۰ درصد کاهش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بنا به دستور رئیس جمهوری در مورد ثبات قیمت ها، فراوانی و دسترسی اقلام، از هفته آینده قیمت سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می یابد.

ساداتی نژاد اظهار کرد: بخشی از مشکلات عشایر و روستاییان مربوط به حوزه های زیرساختی مثل مشکلات دانش آموزان عشایر و دسترسی آنها به اینترنت، مشکلات بهسازی جاده های دسترسی عشایر و گازرسانی منطقه است.

وی افزود: گازرسانی نیز یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ منطقه عشایری زرندیه محسوب می شود.

ساداتی نژاد اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، عشایر منطقه می توانند دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و یا دام مولد را با علوفه امانی پرواربندی کرده و پس از فروش با این شرکت تسویه حساب کنند.

وی گفت: هفته آینده کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تلاش می کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد، تاکید کرد: بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه ریزی های گذشته مرتبط است اما در کل تلاش می شود از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

پنج هزار و ۱۷۰ طرح در روستاهای کشور به بهره برداری رسید 

همچنین همزمان با روز ملی روستا و عشایر ۸۶ پروژه مشارکتی بهسازی معابر روستای روز پنجشنبه گذشته با حضور سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در استان قزوین به بهره برداری رسید.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در سفر یکروره به استان قزوین گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایرپنج هزار و ۱۷۰ طرح در روستاهای کشور با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان  به بهره برداری رسید .

سید امیر حسین مدنی افرود: هم اکنون دو میلیون ۱۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند و عمده طرح ها در حوزه راهداری ، مدرسه سازی ، آبرسانی ، برق رسانی، گازرسانی  است .
 وی با اشاره به صدور ۸۰ هزار سند منزل روستایی در کشور اظهار داشت: همچنین ۱۱ هزار مسکن آسیب دیده براثرحوادث غیر مترقبه و ۱۲۳ هزار مسکن مقاوم سازی روستایی به بهره برداری رسید.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری تقویت رویکرد توسعه و عمران روستاها با دیدگاه معیشت محور را  از هدف این نهاد در سالجاری دانست و افزود: اگر معیشت و اقتصاد مردم را درست کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد  شد .
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری همچنین در مراسم افتتاح طرح روستایی در شهرستان تاکستان  گفت: دولت، نگاه ویژه ای به محرومیت زدایی، توسعه و آبادانی روستاها دارد.

مدنی افزود: این منطقه دیار بزرگان و علمای  دینی برجسته ای است و شهدای بزرگی این دیار وظیفه ما را برای خدمت رسانی سنگین تر می کند.

مدنی با اشاره به شعار محوری دولت سیزدهم در رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی اظهار داشت: در طول سالیان متمادی اقدامات زیادی برای توسعه  مناطق روستایی انجام شده است که امیدواریم با نگاه ویژه درحوزه محرومیت زدایی روستایی در این  دولت اتفاقات خوبی بیافتد.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری افزود: شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاهای ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که روستا دارای اصالت است و همه باید برای خدمت رسانی به روستاها عزم راسخ داشته باشیم .
وی با بیان اینکه حفظ اصالت در روستاها لازمه رسیدن به توسعه است ، تاکید کرد : نابرابری هایی در حوزه های روستایی وجود دارد که سهم ناچیز  این حوزه در مقایسه با سایر مناطق و دستگاه ها کاملا مشهود است و  مطالبات آن باید محقق شود.
 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

تمهیدات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی از سوی ناجا

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در سفر به خراسان رضوی نیز گفت: همزمان با هفته گرامیداشت ناجا و به منظور کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کمک به هموطنان، تمهیداتی ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی و رسوبی پارکینگ‌های کشور، که فاقد دستور قضایی و یا تصادف منجر به جرح و فوت باشند، پیش‌بینی شده است.

سردار اشتری اظهار داشت : از ۱۷ مهرماه تا پایان هفته ناجا، مالکان خودروها یا متصرفان موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی که فاقد دستور قضایی و یا تصادف منجر به جرح و فوت باشند، می توانند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ از این تسهیلات ویژه بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های پلیس این امکان فراهم شد هزینه نگهداری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ ها که مربوط به بخش خصوصی است، مطابق با تعرفه های سال ۹۴ محاسبه و دریافت شود.

سردار اشتری افزود: طرح تقسیط جرایم معوق نیز از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه افزایش یافته و این امکان فراهم شده تا مالکان وسایط نقلیه توقیفی و رسوبی در بازه زمانی ۱۸ ماهه، جرایم معوق خود را به صورت تقسیطی و تدریجی پرداخت کنند که اتخاذ این سیاست و تدبیر به منظور کمک به حال مردم در شرایط کرونایی حال حاضر و کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از این شرایط است.

فرمانده ناجا اعلام کرد: همچنین دستور عدم توقیف خودروها با بیش از ۳۰ میلیون ریال جریمه نیز در هفته ناجا به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ابلاغ شده‌است.

فرمانده ناجا در این سفر به منظور رصد و بررسی وضعیت انتظامی و امنیتی خراسان رضوی، به صورت سرزده از برخی یگانهای انتظامی شهرستان های کاشمر، تربت حیدریه و کوهسرخ بازدید و روند خدمات انتظامی به مراجعان را رصد و ارزیابی کرد؛ همچنین سردار اشتری در این سفر کاری با برخی خانواده های معظم شهدا دیدار و گفت و گوی صمیمانه داشت.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال بانوان استان بوشهر

دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز که به همراه رییس جمهوری به استان بوشهر سفر کرده بود در نشست با بانوان فرهیخته بسیج این استان گفت: ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات، به حوزه اشتغال بانوان بوشهری دربخش های کشاورزی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار این استان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از این میزان اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، به حوزه اشتغال بانوان بوشهری در حوزه کشاورزی و  ۱۰میلیارد تومان به حوزه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بنیان خانواده اظهارداشت: وجود مشکلات مختلف در زمینه خانواده از جمله طلاق و صعود نرخ تجرد قطعی از جمله معضلاتی است که خانواده های امروزی با آن روبرو هستند.

خزعلی افزایش رویکرد خانواده گرایی را از جمله راهکارهای حل این معضل برشمرد و اضافه کرد: اقدامات این چنینی، مستلزم فرهنگ سازی است که با همت و همدلی همگی و همراهی با دولت محقق خواهد شد.

نشست با بانوان فرهیخته و نخبه و فعالان حوزه زنان و خانواده استان، بازدید از بیمارستان نازایی و ناباروری، بازدید از مراکز نگهداری دختران بهزیستی، بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بوشهر و شرکت در شورای عالی اداری استان از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهوری امور زنان و خانواده به استان بوشهر بود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست با بانوان فرهیخته، ورزشکاران، کارآفرینان و نخبگان استان بوشهر گفت: عرضه، بازاریابی و صادرات صنایع خرد تولیدی از جمله مسائلی است که دولت باید به آن بپردازد و مشکلات ایجاد شده در این زمینه به زودی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

خزعلی ادامه داد: استان بوشهر را نباید هرگز محروم خواند چرا که ثروت واقعی این استان به غیر از نفت و گاز به داشتن سرمایه‌های انسانی به ویژه در بین بانوان است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به کرامت انسانی اظهارداشت: بازنگری هایی هم در قوانین و هم در اجرای آنها باید صورت گیرد تا خلاهای موجود در این بخش نیز جبران شود.

نگاه مردانه به کسب و کار، بیمه بانوان روستایی و نبود پوشش درمانی، موانع بانکی در دریافت وام های خوداشتغالی، مشکلات پیش پای بانوان روستایی جهت صادرات محصولات تولیدی، نبود حمایت بیمه ای از رزمندگان، لزوم تصویب لایحه حمایت از زنان در پرونده های قضایی و مشکلات عدیده پیش روی جامعه بانوان خبرنگار این استان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

 بازدید از بیمارستان نازایی و ناباروری، بازدید از مراکز نگهداری دختران بهزیستی، بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بوشهر و شرکت در شورای عالی اداری استان از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری امور زنان و خانواده به استان بوشهر بود.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

معاون رییس جمهوری: وظیفه بنیاد شهید بنگاه‌داری نیست

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سفر به خراسان رضوی گفت: کار بنیاد شهید بنگاه‌داری نیست بلکه وظیفه این نهاد ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است لذا نباید وقت بنیاد صرف بنگاه‌داری شود.

وی افزود: فعالیت اقتصادی بنیاد شهید به عنوان یک موضوع حاشیه‌ای باید در قالب یک مدیریت مستقل صورت گیرد.

وی گفت: مجموعه اقتصادی بنیاد باید در قالب یک تفاهم نامه و بر مبنای بودجه و فعالیت مشخص و شفاف و به شکل درآمد و هزینه فعالیت داشته باشد، درآمد توسط بخش های اقتصادی تولید و در موارد مورد نیاز و در راستای اهداف و وظائف بنیاد شهید هزینه شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: ما به دنبال اصلاح ساختار بخش های اقتصادی بنیاد نظیر بانک و بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک بنیاد هستیم.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

دولت سیزدهم با تمام توان در خدمت استان‌ها است

وزیر کشور همچنین طی هفته گذشته در سفر به استان لرستان و در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید این استان گفت: دولت سیزدهم با تمام توان در خدمت استان‌ها است و ظرفیت‌های هر منطقه را برای توسعه بکار می‌گیرد.

احمد وحیدی افزود: باید راهکارهای درون زا را برای حل مشکلات پیدا و اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در گذشته مردم بجای اینکه خودشان مسایل را بررسی کنند نگاهشان این بود بروکراسی دولتی چه می‌کند که اکنون باید به مسیر صحیح برگردیم.

وی تصریح کرد: در گذشته روستاها محل تولید بودند اکنون به مصرف‌کننده تبدیل شده اند چراکه تلاش کردیم روستا را به بخش، بخش را به شهر و شهر را به شهرستان ارتقا دهیم.

وزیر کشور همچنین برای شرکت در آیین تودیع و معارفه استاندار فارس به شیراز سفر کرد.
احمد وحیدی در آغاز این سفر، ضمن زیارت قبور شهدا، به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد و این امامزاده واجب التعظیم را زیارت کرد.

وزیر کشور با اشاره به نامگذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی گفت:‌ استان فارس که حرم سوم است، باید مظهر تعامل و تفاهم برای حرکت در راستای تحقق اهداف نظام، پاسخ به نیازهای مردم و رفع مطالبات آنها باشد که این موارد از بزرگترین توفیقات خدمتگزاران مردم است.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

طرح آبرسانی غدیر خوزستان اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد

وزیر نیرو همچنین طی هفته گذشته در سفر به استان خوزستان برای بررسی وضعیت طرحهای آب و فاضلاب این استان  گفت: طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر خوزستان شامل افزایش ۲ برابری حجم انتقال آب در شبکه های آبرسانی و تامین آب از رودخانه دز اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

علی اکبر محرابیان بیان کرد: در حال حاضر۱۰‌ متر مکعب بر ثانیه آب از رودخانه کرخه در شبکه طرح غدیر تزریق می شود.

وی گفت: اما در طرح افق نهایی، این میزان  به ۲۴ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه  این طرح اخیرا با حضور رییس جمهوری بررسی شده است افزود: با کمک متخصصان و کارشناسان  خوزستانی این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد در قالب طرح کوتاه مدت ۱۰ مترمکعب بر  ثانیه به حجم آب تزریقی در طرح غدیر از طریق رودخانه دز اضافه شود. 

وی گفت: این اقدام نه تنها باعث پایداری آب در استان تا ۱۰ سال آینده می شود بلکه در افزایش بهبود کیفیت آب نیز تاثیر گذار است.

وزیر نیرو همچنین در جریان بازدید از تصفیه خانه شرق اهواز گفت: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با روند آزمایشی مناسبی که در حال طی کردن است تا یک‌ماه آینده وارد مدار اصلی می شود.

محرابیان بیان کرد: تلاش می کنیم که در کمتر از ۲ سال مشکل فاضلاب اهواز به طور کامل حل شود.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

توسعه گلخانه با رفع موانع تولید محقق می‌شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس و بازدید از بخش کشاورزی شهرستان آباده گفت: رفع موانع تولید، مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار از جمله عوامل مهم به منظور توسعه گلخانه ها است.

محمد مهدی برومندی اعلام کرد:ضروری است مطالعات دقیق و تحقیق میدانی در این زمینه انجام شود و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در سال ۱۴۰۴ در سراسر کشور ۴۸ هزار هکتار گلخانه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آباده پتانسیل خوبی برای توسعه کشت های گلخانه ای دارد اظهار کرد: ظرفیت های بخش کشاورزی این شهرستان به عنوان یک مزیت در کنار مخاطرات اقلیمی به عنوان یک عامل محدود کننده، اهمیت توسعه گلخانه ها را در این شهرستان نمایان می سازد.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

 

مکتب سردار سلیمانی در ساختار فرهنگی کشور گنجانده شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی ساختار فرهنگی کشور گفت: مکتب و روش سردار شهید سلیمانی و فرهنگ برخاسته از این مکتب در ساختار فرهنگی باید بشدت مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

محمدرضا سوقندی در آیین تجلیل از ایثارگران این اداره کل طی ارتباط مجازی افزود: امروز باید بپرسیم جایگاه فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثار که منظومه ای از ارزش‌هاست و جایگاه مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ برخاسته از این مکتب در ساختار فرهنگی کشور کجاست؟

وی اظهار داشت: در دنیای امروز اسطوره های تخیلی را به مدد رسانه‌ها برای اقشار مختلف و برای بهره‌برداری های سیاسی اقتصادی به الگو تبدیل می کنند، اما ما یک الگوی اسطوره ای زنده و قدرتمند داریم که می توانیم با استفاده از خط فکری، رفتاری و شخصیتی آن بزرگوار ساختار فرهنگی کشور را اصلاح و بازسازی کنیم.

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

سجادی: ورزش بانوان باید خودکفا و مستقل شود

وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران اعلام کرد: باید تمهیداتی اندیشید که با تقویت ورزش بانوان، این حوزه خودکفا و مستقل شود.

سیدحمید سجادی افزود: با ورزش می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای نوجوانان و جوانان به ویژه بانوان شکل داد و از این رو در برنامه های ورزشی نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تراکم جمعیت و نزدیکی شهرستان های جنوب شرق به پایتخت افزود: با توجه به سوابق خوب و اصیل ورزشی و و جود باشگاه‌های ارزشمند در این منطقه و همچنین پروژه‌ها و مجموعه‌های ورزشی که در اختیار ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش است لازم دانستیم با حضور، از نزدیک بازدید کنیم و گوش شنوا و چشم بینای ورزش باشیم.

سجادی در مورد زمان بهره برداری از ورزشگاه ولی عصر(عج) شهرستان قرچک نیز گفت: از طریق منابع و اعتباری که برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته، این پروژه در سال ۱۴۰۱ بهره برداری می شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در جریان بازدید از طرح‌های ورزشی نیمه تمامی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران گفت: توسعه ورزش همگانی در کشور در بزرگسالان موجب کاهش هزینه‌های درمانی و در سنین کمتر باعث معرفی قهرمانان ملی به جامعه می‌شود.

سجادی افزود: حدود یک‌ قرن است که در ایران ورزشِ سامان یافته به شکل امروزی ایجاد شده و این در حالی است که ما از گذشته‌های دور صاحب ورزش‌هایی با قدمت چند هزار ساله هستیم.

 

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

بازدید رییس بنیاد مسکن کشور از ۲ روستای گردشگری ترکمن 

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته گذشته با سفر به استان گلستان نیز  از چند روستای ترکمن نشین گردشگرپذیر این استان از جمله قره سو و چاپاقلی واقع غرب استان بازدید کرد.

 در این بازدید رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خواسته اهالی روستاهای یادشده الحاق زمین به بافت روستاها برای توسعه امکانات گردشگری بود که قرار شد از طریق مراحل قانونی نسبت به حل آن اقدام شود.

نیکزاد همچنین از اهالی۶۰ خانواری ساکن حاشیه سد وشمگیر که به روستای وحدت شهرستان آق قلا جابجا شدند، بازدید کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5484