printlogo


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم:
مردم قم ۲۵ میلیارد ریال به عتبات کمک کردند
مردم قم ۲۵ میلیارد ریال به عتبات کمک کردند
کد خبر: 5502
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: در شش ماه نخست امسال به میزان ۲۵ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال پول نقد و طلا توسط مردم استان قم به قسمت‌های مختلف عتبات عالیات کمک شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمدی قمی  در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این ستاد در استان قم افزود: در این مدت بیش از ۱۰ کیلوگرم طلا توسط مردم قم برای کمک به همه قسمت‌های عتبات عالیات اهدا شده‌است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ مقدار ۴۴۰ گرم طلا به عتبات عالیات اهدا شده‌است، اضافه کرد: سال گذشته کل مبلغ نقدی و طلای اهدایی توسط مردم استان قم ۲۱ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال بود.

وی با اشاره به اینکه مومنان و عاشقان به خاندان عصمت و طهارت(ع) کمک به حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) را برای خود یک «باقیات الصالحات» می دانند، گفت: در این سال ها شاهد اهدای زمین و منزل مسکونی توسط افراد گوناگون به منظور کمک به عتبات عالیات بوده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: کمک به عتبات عالیات، توسط قشرهای گوناگون جامعه، حتی اقشار ضعیف جامعه از لحاظ اقتصادی و درآمدی صورت می گیرد که این امر نشانگر ارادت آحاد مردم به اهل بیت(ع) است.   

وی در رابطه با اربعین حسینی(ع) در سالجاری گفت: در ایام اربعین امسال، ۴۱ موکب از استان قم به عراق اعزام شدند، ۱۷ موکب به مشهد مقدس (استان خراسان رضوی) رفتند و سه موکب نیز در قم، بین سه تا ۱۵ روز به ارایه خدمات پرداختند.

وی اظهار داشت: همچنین موکب های استان قم از سال ۱۳۹۸ (از ابتدای شیوع ویروس کرونا) بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال خدمات در این استان، در زمینه اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان و خدمات به بهداشت و درمان انجام داده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به فعالیت های انجام شده و در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعتاب مقدسه در عراق اشاره و بیان کرد: احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلا از حدود پنج سال پیش شروع شده و در حال ساخت است.

احمدی ادامه داد: طرح مذکور با زیربنای ۱۵۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع در چند بخش طراحی شده و علاوه بر بخش زیارتی؛ بخش هایی همچون مهمانسرا، دارالضیافه و حتی «تل زینبیه» نیز تعریف شده است.

وی همچنین با اشاره به مرمت و بازسازی کاشیکاری های گلدسته ها و کتبیه های حرم مطهر امیرالمومنان(ع) در نجف اشرف گفت: صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر امام علی(ع) نیز توسط این ستاد با کمک های مردم نیکوکار ایران در حال ساخت و تکمیل شدن است.

وی درباره فعالیت های این ستاد در حرم مطهر امام علی(ع) ادامه داد: مساحت حرم علوی ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر بود که پس از طرح توسعه صحن حضرت فاطمه(س) ۲۱۸ هزار مترمربع به مساحت این آستان مقدس اضافه شد.

وی افزود: شاهکار این ستاد در حرم علوی، صحن حضرت فاطمه زهرا(س) است و کارهای صحن از سال ۱۳۸۴ شروع شد و تاکنون ۹۵ درصد آن با زیبایی های خاص تکمیل شده و فقط پنج درصد از کارها باقی مانده و هزینه های آن از سوی مردم ایران تامین شده است.   

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، مرمت مسجد کوفه و مرقد مطهر حضرت مسلم(ع) و مقبره هانی بن عروه را؛ از دیگر فعالیت های این ستاد در نجف اشرف ذکر کرد.

وی عایق بندی و ایزولاسیون سقف، مرمت کاشی های تاریخی و مقاوم سازی و تعویض سنگ رواق های حرم مطهر امامین جوادین(ع) را؛ از جمله فعالیت های این ستاد در شهر کاظمین برشمرد و گفت: در حرم مطهر کاظمین ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع سنگکاری انجام و گنبد حرم مطهر امام جواد(ع) و امام موسی ابن جعفر(ع) طلاکاری شدند.    

احمدی در ادامه، با اشاره به بازسازی و احیای مسجد تاریخی صفویه در جوار حرم مطهر امامین جوادین(ع) اظهار داشت: این مسجد، یکی از مسجدهای قدیمی شهر کاظمین است.  

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم بازسازی ضریح امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا، بعد از سال های انفجار و تخریب این حرم مطهر را از دیگر کارهای انجام شده توسط ستاد مذکور برشمرد.    

وی درباره فعالیت های این ستاد در شهر سامرا گفت: پس از انفجارهای تروریستی و تخریب اول و دوم، تمام خرابی ها در گنبد و گلدسته ها ساخته شد و کار ویژه ما توسعه «سرداب غیبت» بود که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع صحن سرداب را توسعه و شبستان و دارالضیافه را به مجموعه اضافه کردیم.

احمدی درباره همکاری مردم سامرا خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مردم سامرا از ارادتمندان امامین عسکریین(ع) هستند. 

علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نقدی و نذورات عام خود را برای بازسازی عتبات عالیات به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۹۹۵۲۹۸۴۴ (بانک ملت) و یا با استفاده از کد دستور #۲۵۱۰*۷۴۱* واریز کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در قم با تلفن ۳۲۶۱۵۲۶۰ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند و یا به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی اینترنتی https://atabat.org و یا به دفتر این ستاد در قم به نشانی خیابان مصلای قدس جنوبی، نبش کوچه ۱۸، پلاک ۲۳۵ مراجعه کنند




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5502