رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

باید سبک زندگی شهدا تبیین شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید سبک زندگی شهدا تبیین شود، گفت: پیگیر هستیم تا هر استان هر سال حداقل یک فیلم سینمایی از چهره های شاخص و برجسته بسازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم  که عصر امروز در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با اشاره به میز خدمت، اظهار داشت: معاونین با تشکیل میز خدمت در استان پای درد و دل جانبازان و خانواده شهدا نشستند.
وی در ادامه با اشاره به احصای برخی از این مشکلات در گفتگو با جانبازان ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که باید در استان قم انجام شود تکمیل مرکز توانبخشی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  ادامه داد: حجم زیادی از افراد ایثارگر در قم هستند که این موضوع اهمیت تکمیل این مرکز را نشان می دهد و باید زیرساخت های ورزش این مرکز هم ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان، گفت: طبق قانون باید بخشی از استخدام ها برای فرزندان ایثارگران باشد. که در این خصوص 352 مجوز داده شده که 145مورد انجام شده و مابقی هم باید توسط دستگاه صورت بگیرد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ، گفت: وام های خود اشتغالی بنیاد شهید محدود است اما می توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی در طرح های بزرگ استفاده کرد. صندوق اشتغال  کارآفرینی را مامور کردیم تا در این زمینه فعالیت کند و مشکلات موجود را رفع کند.
وی ادامه داد: متاسفانه همکاری برخی از بیمارستان ها با بیمه دی ضعیف است و این مسئله را قبول داریم در این زمینه مشکلاتی داریم که هرچه سریعتر رفع خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه چند برنامه را برای هر استانی پیگیری می کنیم، تصریح کرد: یکی از این برنامه ها که در حال رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم ساخت فیلم سینمایی از چهره های شاخص استان است.
وی ادامه داد: در نظر داریم هر سال حداقل یک فیلم سینمایی از چهره های شاخص و برجسته هر استانی ساخته شود که استان قم چهره های شاخص و برجسته فراوانی دارد.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد:شهید به یکبار شهید نمی شود قطعا این شهید یک مسیر تکاملی را طی کرده است که شهادت قسمت او شده است به همین دلیل باید سبک زندگی شهدا را تبیین کنیم.
وی گفت: در قانون داریم که 20درصد از فعالیت های صداوسیما باید به مسئله ایثار و شهادت اختصاص داده شود که از صداوسیمای استان هم درخواست داریم در این زمینه وارد شود .
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدا و جانبازان مدافع حرم، گفت: در خصوص رسیدگی و ارائه خدمات به خانواده  شهدا و جانبازان مدافع حرم با سپاه قدس در حال انعقاد تفاهم نامه ای هستیم تا این خدمات از این مسیر طی شود.
وی افزود: به شهرداری ها هم پیشنهاد می دهیم اگر خانواده شهدا قبول کردن بر سر در خانه آنها برای معرفی شهید، کاشی کاری انجام شود تا مردم هم بدانند که این ها خانواده شهید هستند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5548
نظرات شما