رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

پژوهش روح فعالیت های علمی است /برخی از مدیران قمی مانع توسعه و رشد قم هستند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه پژوهش در کشور ما تعطیل است و بودجه‌ای زیادی نیز به آن اختصاص نمی دهند، گفت: پژوه.ش روح فعالیت های علمی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب با یکی سری از چراها شروع شد، چرا مرکز آموزش عالی به دانشگاه تبدیل شد ، چرا این مرکز ایجاد شد و چراهای بسیاری که برای آن‌ها پاسخ داریم.
وی ادامه داد: ما یک مشکل جدی در کشور داریم اینکه گسترش و توسعه دشمن دارد و 90 درصد رجال کشور ضد توسعه هستند.
حجت الاسلام نواب بیان داشت: در سه سال گذشته معاونی در استانداری قم حضور داشت که سرمایه‌گذاران را فراری می‌داد و در طی این مدت بارها سرمایه‌گذاران خارجی را فراری دادند.
وی ابراز داشت: شهردار قم پر دشمن‌ترین مسئول استان است درحالی‌که خدمات زیادی را برای شهر قم داشته است و اثرات این خدمت را در شهر می‌بینیم.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: با همکاری صمیمانه کارکنان و اعضای هیئت‌علمی امروز دانشگاه ادیان و مذاهب جایگاه علمی خوبی دارد.
وی افزود: امروز درزمینهٔ مجلات و انتشارات از جایگاه خوبی برخوردار هستیم اما پژوهش در کشور با مشکل روبرو هستیم.
حجت‌الاسلام‌ نواب بیان داشت: حال این‌که کشورهای مختلف با تحقیق و پژوهش رشد می‌کنند و جایزه نوبل را نیز به پژوهشگر برتر می‌دهند.
وی با انتقاد از عدم توجه به پژوهش تصریح کرد: پژوهش در کشور ما تعطیل است و بودجه‌ای زیادی نیز به پژوهش نمی‌دهند.

دانشگاه ادیان و مذاهب از پژوهش‌های فاخر به‌صورت ویژه حمایت می‌کند
همچنین در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فرمانیان با اشاره به برخی دستاوردهای این دانشگاه  در سال های اخیر، اظهار داشت: در یک سال گذشته یک سامانه کتاب تدارک دیده شد که ارزیابی‌ها به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود در یک سال گذشته 98 کتاب در این سامانه بارگذاری شد که 16 کتاب بعد از تأیید به چاپ رسید.
وی ادامه داد: از بین طرح‌های متعدد نیز 20 طرح مصوب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در خصوص طرح‌های ترجمه‌ای نیز 8 طرح قبول و کتاب‌ها نیز چاپ شد.
معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید ویژه‌ای بر روی کارهای فاخر دارد و در این زمینه حمایت‌های بیش از عرف نیز صورت می‌گیرد.
وی ابراز داشت: 29 رساله نیز در یک سال گذشته مورد تأیید قرار گرفت ودر خصوص پژوهشگران برتر نیز بر اساس مصوبه وزارت علوم عمل کردیم که امروز 5 پژوهشگر برتر دانشگاه نیز موردتقدیر قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام‌  فرمانیان افزود: 165 شماره از مجلات این دانشگاه نیز به چاپ رسیده و در این میان مجله انگلیسی نیز به‌عنوان مجله برتر وزارت علوم انتخاب شد.
وی ابراز داشت: 25 اثر نیز در دو ماه اخیر به چاپ رسیده که امروز رونمایی آن‌ها صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام‌  فرمانیان خاطرنشان کرد: در طی دو سال اخیر متوسط 38 کتاب را سالانه به چاپ رساندیم که در شرایط کنونی اقتصادی حائز اهمیت است.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5549
نظرات شما