آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای برگزاری جشنواره نوجوان فداکار و خانواده شهید علی لندی؛

محور اصلی کار شهدا تربیت بازماندگان است

اعضای برگزاری جشنواره نوجوان فداکار و خانواده شهید علی لندی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: تمام بدن را روح اداره می کند؛ اگر روح، الهی بود و متوجه ذات اقدس الهی بود و توجه به فرمان الهی و قرب الهی داشت توجه به بدن کم می شود، مردان الهی که قرب بالایی دارند به بدن و جسم فانی کمتر توجه دارند و لذا در حوادث برای ایثار جان آماده ترند.

ایشان ادامه دادند: در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که از ایشان در خصوص شهدای کربلا سوال شد، حضرت پاسخ دادند شهدای کربلا دردی را احساس نمی کردند؛ چون روح این شهدا متوجه جای دیگری است و به جای دیگری متصل است.

معظم له خاطرنشان کردند: این شهید چون برای رضای خدا این ایثار را انجام داد برای جامعه امروز سرمشق است چراکه روح الهی پیام دارد؛ محور اصلی کار شهدا تربیت بازماندگان است، آنها دائم به فکر راهیان راه خود هستند و مرتب به خداوند عرض می کنند خدایا! آن توفیق را به راهیان راه ما بده که به مقام ما برسند، در نتیجه اگر ما برای شهدا احترام قائلیم پیش از آن مقدار، آنها به یاد ما هستند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار گزارشی از برگزاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار «شهید علی لندی» توسط مهرشاد سهیلی دبیر جشنواره خدمت معظم له ارائه گردید.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5554
نظرات شما