آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد؛

عملکرد مثبت و تاثیرگذار سازمان اوقاف در اعزام مبلغان تخصصی

آیت الله نوری همدانی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه علاوه بر انجام وظایف قرآنی و تولیت موقوفات، در بحث تبلیغ و اعزام مبلغان تخصصی هم برنامه‌های تاثیرگذاری را تدوین و اجرایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و سرگروه‌های تبلیغی این سازمان گفت: اسلام دینی کامل و همه‌جانبه است بنابراین باید افراد مختلفی برای عمل و ترویج همه ابعاد آن تربیت شوند.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» در سوره مبارکه آل عمران افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید «باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها رستگار خواهند بود».

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: از این منظر، سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات خوبی داشته و توانسته است علاوه بر انجام وظایف قرآنی و تولیت موقوفات، در بحث تبلیغ هم برنامه‌های تأثیرگذاری را تدوین و اجرایی کند که یکی از آنها اعزام مبلغان تخصصی به دانشگاه‌ها، بقاع متبرکه و مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: لازم است شرایط روز جامعه را به دقت بررسی و ارزیابی کنیم و مطابق با نیازها به تبلیغ و ترویج معارف دینی و مذهبی بپردازیم زیرا سیره ائمه اطهار (ع) نیز همین گونه بود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیث نبوی «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» عنوان کرد: بر این اساس همه ما مسئول هستیم و باید نسبت به آنچه مسئولیت داریم به نحو احسن عمل کنیم که تبلیغ دین هم از آن جمله است. استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر اساس روایات، در آخرالزمان بساط علم در قم گسترده می‌شود و از این شهر به عالم خواهد رسید گفت: زحمات سازمان اوقاف و مبلغان این مجموعه بزرگ، در راستای همین مسئله است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و نقشه‌های بنی‌امیه و بنی عباس برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تصریح کرد: امروز هم آمریکا و صهیونیسم جهانی در پی تداوم همین توطئه هستند به نحوی که می‌بینیم هر جا کشور مسلمانی هست، تفرقه و آشوب‌گری هم ترویج می‌شود؛ آمریکا نقشه‌پردازی می‌کند، عربستان هزینه می‌کند و اسرائیل هم مسئول اجراست.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: اقدامات سازمان اوقاف در امور تبلیغی باید با در نظر گرفتن این مهم باشد که امروز وحدت، مسئله‌ای اساسی است و نباید خدشه‌ای به اتحاد مسلمانان وارد شود.

این مرجع تقلید به مبلغان امور دینی توصیه کرد با دست پُر به تبلیغ بروند و گفت: روش ائمه اطهار (ع) اینگونه بود که در رفتار با همه گروه‌ها با طمأنینه و محبت وارد شوند و بحث و مناظره را هم با کمال احترام پیش ببرند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5565
نظرات شما