پناهی: رسالت طلبگی باید در عرصه محیط های ورزشی متجلی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجتالاسلام مهدی پناهی مدیرکل سلامت و امداد حوزه های علمیه کشور و دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش در بین طلاب بیان داشت: هم اکنون به امر ورزش در حوزه های علمیه یک توجه ویژه ای داریم و این توجه از طرف مدیران حوزه های علمیه هست و با توجه به ضرورت حوزه ورزش، حوزویان برای حفظ روحیه ی خودشان نیاز به ورزش همگانی با زیر مجموعه های متنوعی که این ورزش در بر می گیرد دارند. 
او ادامه داد: پرداختن به ورزش همگانی لازم و ضروری است و عمدتا ضربه ای به درس و پژوهش طلاب نمی زند، و این نکته برامون بسیار حائز اهمیت هست، نکته ی دوم اینکه در کنار پرداختن به مسئله ورزش و تندرستی یک رسالت فرهنگی و دینی حوزوی ها در کنار همه اقشار جامعه از جمله قشر ورزشکاران دارند و باید با تربیت نیروهایی که خود ورزشکارند و متخصص ورزش اند.
پناهی با تاکید بر نقش موثر طلاب در امور فرهنگی ورزش کشور یادآور شد: انشاءالله زمینه ی حضور فرهنگی طلاب را در جامعه ورزش فراهم کنیم که این عزیزان الحمدالله در فدراسیون های مختلف آغاز شده است و طلاب ما در قالب مشاور فرهنگی در بسیاری از فدراسیون های ما امروزه فعال هستند و این امر را باید تعمیم بدهیم که باشگاه ها و ورزشگاه هایی که هم اکنون در سطح کشور فعالیت دارند. 
وی در خاتمه اظهار داشت:‌ برای اینکه ورزش طلاب در سطح کشوری سامان یابد ما اقدام به تاسیس انجمن ورزشی طلاب در ذیل فدراسیون ورزشهای همگانی نمودیم. شکل گیری این انجمن ورزشی باعث می شود سایر طلابی که ورزش نمی کنند نیز به سمت ورزش نیل پیدا کنند، این امر در کوتاه مدت منجر به افزایش جامعه مخاطبان ورزش همگانی در بین حوزه های علمی خواهد بود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5606
نظرات شما