به میزبانی امامزاده سید علی(ع) صورت گرفت:

بررسی شیوه‌های روزآمدی و توانمندسازی روابط عمومی‌ها در قم

همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با هدف بررسی شیوه‌های روزآمدی و توانمندسازی روابط عمومی‌ها در قم، در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، ،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در این همایش که در دو نوبت پیش از ظهر و بعد از ظهر امروز برگزار شد، استاندار و فرماندار، مدیرکل اوقاف استان و مدیران و مسئولان روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرایی حضور داشتند.
نوبت اول همایش، شامل سخنرانی احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و همچنین علی فردوسی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم سخنرانی کردند و برخی از روابط عمومی‌های ادارات نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم طی سخنانی با اشاره به اینکه باید نقاط قوت و امید به جامعه تزریق شود، خاطرنشان کرد: هنر روابط عمومی‌ها این است که از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده کنند؛ البته اشکال وارد است که برخی مدیران آنگونه که باید به روابط عمومی‌ها بها داده نمی‌شود.
علی فردوسی مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز در این همایش اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی ها، باید شیوه‌ها و اصول تولید محتوا به مدیران روابط عمومی آموزش داده شود، در واقع فرآیندهای تولید، جایگاه مسئله و شیوه طراحی پیام باید به این دسته از مدیران آموزش داده شود آنها بتوانند بین شیوه‌های دسته‌بندی و قالب‌بندی محتوا تمایز قائل شوند تا بتوانند در نهایت، مدیریت کار را در این حوزه بر عهده بگیرند.
وی مهندسی پیام را یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی‌ها برشمرد و افزود: مدیران روابط عمومی نباید پست‌های متعدد سازمانی را بر عهده بگیرند یا بر عهده آنها گذاشته شد، زیرا جایگاه روابط عمومی بالاتر از این مسائل است.
در ادامه محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سخنرانی و با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم ابراز کرد: البته اگر ولع خرید و انبار کالا بیش از نیازهای روزانه و هفتگی ادامه داشته باشد، تمام تلاش و توجه دولت معطوف به تامین این کالاها خواهد شد در حالیکه با مدیریت امور توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها، می‌توان این روند را به تدریج کاهش داد.
وی به پیوست‌های طرح اقتصادی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم برای خرید کالاهای مختلف هجوم آورده‌اند زیرا انتظار تورم شدید در دیگر کالاها دارند بنابراین روابط عمومی‌های مختلف ادارات باید برای تبیین موضوع و صداقت دولت با مردم حرف بزنند همچنین درخواست داریم روابط عمومی‌ها، افراد و آدم‌های مرجع در جامعه را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند و با توجیه آنها، همراهی طیف‌های گسترده‌تری ازمردم را رقم بزنند.
نوبت دوم نیز به سخنرانی مدیرکل اوقاف و استاندار قم و همچنین بیان انتقادات و پیشنهادات از سوی هفت نفر از روابط عمومی‌ها اختصاص داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این بخش طی سخنانی گفت: در زمانی که دولت حاضر برای حل مشکلات مردم وارد میدان شده، روابط عمومی‌ها می‌توانند در تبیین و حتی سیاست‌گذاری‌ها نقش مهمی ایفا کنند.
وی افزود: امروز نیازمند شعار و شعاردهنده نیستیم، کسی ولایی و انقلابی و مردمی است که گرهی از کار جامعه باز کند وگرنه کسی که گرهی بر کار مردم بیفزاید، هر چقدر هم شعار دهد کسی قبول نمی‌کند که او یک مدیر ولایی و مردمی باشد.
سخنران پایانی همایش نیز سید محمد تقی شاهچراغی نماینده عالی دولت در استان قم بود.
وی با تاکید بر مسئله آموزش و توانمندسازی روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: برای پویایی روابط عمومی نیازمند اصلاح کاستی‌ها و پر کردن خلأها هستیم که شامل ساختار، نیروی انسانی و اعتبارات است، همچنین باید به مسئله توانمندسازی و مهارت‌آموزی توجه داشت که به وسیله انتقال تجارب می‌توان به این مهم دست یافت.
شاهچراغی روابط عمومی‌ها را مرکز ثقل احیای عدالت و نمادکارآمدی اداری دانست و تصریح کرد: در حقیقت می‌تواند روابط عمومی‌ را پرچمدار پیشرفت تلقی کرد به شرطی که با سلامت و در راستای رفع نقاط ضعف تلاش کند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5667
نظرات شما