توجه ویژه به قرآن در همه برنامه‌های ماه رمضان اوقاف

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: 330 محفل قرآنی، حضور 60 مبلغ روحانی و برپایی نمایشگاه در حرم حضرت معصومه(س) بخشی از فعالیت‌های قرآنی این داره کل در ماه رمضان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،    از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در سال جاری با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان قم برگزار و گزارش‌هایی از فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان ارائه شد.

در بخشی از نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در ماه رمضان اظهار کرد: برپایی 330 محفل جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان با محوریت بقاع متبرکه شاخص، یکی از مهمترین این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: بیشتر این محافل قرآنی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و برخی هم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سفره افطاری ساده نیز در برخی بقاع شاخص گسترده شد خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۵ محفل انس با قرآن و جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران کلام وحی، پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی تسبیح سحر از سیمای مرکز قم و از جوار امامزادگان شاخص و برپایی نمایشگاه قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآنی اوقاف، غرفه‌های احکام، جهاد تبیین، وقف‌های قرآنی، شهدای قرآنی، مشاوره خانواده، نجوم و قرآن، معرفی علمای قرآنی و دقایقی با قرآن برپا شده بودند و در کنار آن ویژه برنامه‌های قرآنی در صحن‌های امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) با اهدای هدایای فرهنگی برگزار شدند.
اسکندری تصریح کرد: 60 نفر مبلغ روحانی آموزش‌دیده، مجری برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در ماه رمضان بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برگزاری همایشی با عنوان پیگیری مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری با حضور آیت‌الله میرباقری در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) از دیگر برنامه‌های اوقاف قم در ماه رمضان بوده است گفت: همچنین می‌توان به برگزاری ویژه برنامه‌های رحلت حضرت خدیجه(س)، میلاد امام مجتبی (علیه السلام)، احیای شب‌های قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمین علی(ع) هم اشاره کرد که با محوریت قرآن و عترت تدارک دیده شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه امام زادگان باید قطب فرهنگی باشند در طول سال برگزاری برنامه های فرهنگی و به ویژه قرآنی را در امام زادگان دنبال می کنیم و چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی را هم در استان خواهیم داشت.

 




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5671
نظرات شما