رئیس اوقاف ناحیه یک قم

انقلاب اسلامی موجب رونق شعر آیینی شد

رئیس اوقاف ناحیه یک قم گفت: شعر آیینی از دیرباز مورد توجه شیعیان بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و عنایت ویژه رهبری، رونقی دو چندان یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی در جشنواره «ستارگان سپهر کرامت» که به مناسبت دهه کرامت در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: سخن گفتن نزد شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دشوار و مصداق زیره به کرمان بردن است.
وی افزود: شعر آیینی و شعر عاشورایی از دیرباز مورد توجه شیعیان بوده علی الخصوص که در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و مورد عنایت مقام عظمی ولایت هم بوده لذا شاهد رونق آن هستیم.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه حضرت شاهچراغ برادر امام رضا(ع) در شیراز مدفون هستند و برادر دیگرشان سید علاءالدین(ع) نیز در همان شهر به خاک سپرده شده‌اند گفت: ایشان امامزاده‌ای سریع‌الدعوه هستند و حاجات حاجتمندان زیادی را شفاعت کرده‌اند.
وی ادامه داد: برادرزاده حضرت شاهچراغ نیز به نام علی بن حمزه(ع) در شیراز مدفون هستند که بارگاه نورانی ایشان هم از نظر مذهبی و هم از نظر میراث فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت ویژه‌ای است.
صمدانی با بیان اینکه مشهور است دشمنان بعد از مبارزه‌ای سخت، سر از بدن علی بن حمزه جدا کردند و او همچنان در حال مبارزه بود گفت: بر این اساس شعری سروده شده با این مضمون که «سر آن کشته بنازم که بعد از کشته شدن/ سر خود گیرد و اندر پی قاتل بدود»؛ شعری آیینی که نشان‌دهنده اوج اخلاص شاعر و نیز فداکاری و از جان گذشتگی فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم خدمت به امامزادگان و بارگاه نورانی آنها را فرصتی ناب از سوی خداوند برای خادمان این آستان‌های نورانی دانست و تصریح کرد: هر کس در مجموع اوقاف مشغول بکار است، به نوعی خدمتگذار این بزرگواران به شمار می‌رود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5712
نظرات شما