۹ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اسامی ورزشکاران این رشته که در لیست کنترل دوپینگ قرار دارند را منتشر کرد که نام ۹ ملی‌پوش ایرانی در آن دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اسامی ورزشکاران این رشته که در لیست کنترل دوپینگ قرار دارند را منتشر کرد. با توجه به سخت گیری‌های کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، ورزشکارانی که نام آنان در این لیست قرار دارد در هر زمان و هر مکان باید آماده تست دوپینگ باشند.

بنا بر اعلام کمیته ضد دوپینگ فدراسیون بین‌المللی هر کشوری که سه ورزشکار با نمونه دوپینگ مثبت داشته باشد از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس محروم خواهد شد. ملاک فدراسیون جهانی نمونه‌های مثبتی است که از مردادماه امسال تا خرداد ۱۴۰۳ گرفته می‌شود.

در لیست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری  نام ۹ وزنه‌بردار ایرانی دیده می‌شود. علی داودی، امیر حقوقی، مصطفی جوادی، علیرضا یوسفی، رسول معتمدی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، آیت شریفی و علی میری ورزشکارانی ایرانی هستند که باید برای انجام تست دوپینگ در هر زمان و هر مکان آماده باشند. از نکات بارز این لیست حذف نام علی هاشمی و سیدایوب موسوی است.

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری این رشته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۱۰ سهمیه دارد که به صورت مساوی بین زنان و مردان تقسیم می شود و هر کشور حداکثر می‌تواند سه نماینده در آوردگاه بزرگ پاریس داشته باشد.

رقابت‌های وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک در بخش زنان در دسته‌های ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به اضافه ۸۱ کیلوگرم و در بخش مردان نیز در دسته‌های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5866
نظرات شما