نگاهی به عملکرد استقلال در هفته دوم لیگ برتر؛ خط دفاعی که دیگر فولادی نیست

استقلال در حالی در هفته دوم مقابل ملوان به پیروزی رسید که عملکرد ضعیف دفاعی این تیم و جنجال‌های ساپینتو در کنار زمین به چشم آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مدافع قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر باشگاه‌های فوتبال کشور، پس از شکست در هفته اول مقابل سپاهان، در هفته دوم توانست به جاده برد برگردد و با پیروزی مقابل ملوان در انزلی، اولین سه امتیاز فصل جدید را به دست بیاورد. پیروزی استقلال مقابل ملوان در شرایطی بود که به نظر می‌رسد آبی‌ها همچنان تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله دارند و ریکاردو ساپینتو گویا هنوز نتوانسته، تفکراتش را در زمین بازی پیاده کند و به زمان بیشتری نیاز دارد.

بازگشت به سیستم ۴ دفاعه؟

استقلال در شرایطی با ساپینتو، فصل جدید را آغاز کرد که سرمربی جدید آبی‌پوشان هم مانند فرهاد مجیدی، با استفاده از سیستم سه دفاعه شاگردانش را راهی میدان کرد، ۳-۴-۳ سیستم مورد نظر ساپینتو برای استقلال بود و آبی‌ها بازی مقابل سپاهان و ملوان را با این سیستم  آغاز کردند. بر خلاف فصل گذشته اما سیستم سه دفاعه در فصل جدید  برای استقلال، خروجی قبولی نداشته است و این تیم که در لیگ بیست و یکم بهترین خط دفاعی را با تنها ۱۰ گل خورده در ۳۰ بازی داشت، در فصل جدید در ۲ بازی اول سه گل دریافت کرده است. میانگین ۳ دهم گل خورده استقلال در لیگ گذشته در فصل جدید به یک و نیم گل در هر بازی رسیده است، یک آمار ناامیدکننده که نشان می‌دهد، برخلاف لیگ گذشته،در لیگ بیست و دوم استقلال در خط دفاع با مشکلات زیادی روبرو است، خبری از خط دفاع فولادی نیست و سیدحسین حسینی هم که در فصل قبل رکوردار کلین شیت بود، در لیگ بیست و دوم در هر دو بازی گل دریافت کرده و خبری از سیوهای او نیست.

نگاهی به عملکرد استقلال در هفته دوم لیگ برتر؛ خط دفاعی که دیگر فولادی نیست

البته به نظر می‌رسد ساپیتنو با توجه به جواب ندادن سیستم سه دفاعه، تصمیم گرفته است که در ادامه لیگ، استقلال را با ۴ مدافع راهی میدان کند، تغییری که از نیمه دوم بازی با ملوان شاهد آن بودیم و استقلال در چهل و پنج دقیقه دوم با سیستم ۳-۳-۴ به بازی ادامه داد، تغییر سیستمی که جواب داد و شاگردان ساپینتو توانستند با یک کامبک به بازی برگردند و با زدن سه گل در نیمه دوم، در پایان سه بر یک برنده بازی شوند. بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خط دفاعی هم می‌تواند کمربند این تیم را جلوی دروازه محکم‌تر کند تا ساپینتو با توجه به نفراتی که در خط دفاع در دسترس دارد، نسبت به استفاده از ۴ مدافع تامل بیشتری کند.

البته استقلال در حالی توانست در بازی با ملوان اولین پیروزی را ثبت کند که سفیدپوشان انزلی هنوز در بازگشت دوباره به لیگ برتر نتوانسته‌اند، آن تیم سختکوش سابق باشند و با دو باخت در دو بازی اول، به نظر می‌رسد مازیار زارع کار آسانی در فصل جدید پیش رو نخواهد داشت. به همین خاطر نمی‌توان با یک برد از بازگشت دوباره استقلال به جمع مدعیان صحبت کرد، به خصوص که آبی‌ها در هفته اول مقابل سپاهان جدی‌ترین رقیب‌شان در راه دفاع از عنوان قهرمانی، نتوانستند نمایش قابل توجهی داشته باشند و لیگ را با شکست شروع کردند.

دست پر در خط آتش

با این حال نکته امیدوار کننده برای هواداران استقلال در هفته دوم، درخشش خط هجومی این تیم است، به خصوص که دست ساپینتو با جذب بازیکنان هجومی مانند سجاد شهباززاده، محمد محبی، مهدی قایدی، کاوه رضایی و پیمان بابایی و حفظ کوین یامگا، در خط حمله پُر است و یکی از نقاط قوت استقلال در فصل جدید مهاجمان این تیم هستند.

نگاهی به عملکرد استقلال در هفته دوم لیگ برتر؛ خط دفاعی که دیگر فولادی نیست

درخشش قایدی که در بازی با ملوان یک گل زد و یک پنالتی گرفت، نشان داد که استقلالی‌ها می‌توانند، امیدوار باشند که در خط هجومی کمتر دغدغه‌ای داشته باشند. با این حال یکی از دغدغه‌های ساپینتو مدیریت آمار بالای نیروهای هجومی تیمش است که با توجه به محدودیت این مربی در استفاده از مهاجم باید فکری به حال آن بکند، به خصوص که بازیکنان هجومی استقلال اسم و رسم‌دار هستند و بازی نرسیدن به هر کدام می‌تواند حواشی به دنبال داشته باشد.

آقای عصبانی

یکی از نکات منفی استقلال در هفته اول و دوم لیگ برتر، حواشی ساپینتو در کنار زمین مسابقه است، مربی‌ای که هم در بازی با سپاهان و هم ملوان در کنار زمین ناآرام و پرجنب و جوش ظاهر شد و لگدهای گاه و بیگاه او بارها سوژه دوربین عکاسان شد. اوج این عصبانیت، لگد زدن او به برانکارد کادر پزشکی در کنار زمین در بازی مقابل ملوان بود که جنجال زیادی به پا کرد.

نگاهی به عملکرد استقلال در هفته دوم لیگ برتر؛ خط دفاعی که دیگر فولادی نیست

جنجال‌های ساپینتو در کنار زمین، شاید یک تاکتیک برای تهییج بازیکنان و تحت تاثیر قرادادن داور مسابقه باشد اما ادامه این رفتارها می‌تواند استقلال را وارد حاشیه کند و ترکش‌های چنین رفتارهایی، عملکرد استقلال را در زمین بازی تحت تاثیر قرار خواهد داد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5907
نظرات شما