اینترنت کودک قدمی مثبت در توسعه آموزشی و تربیتی کشور است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حالیکه اینترنت ویژه کودک و نوجوان سال‌هاست در کشورهای اتحادیه اروپا راه اندازی شده اما در کشور ما هنوز این مهم جایگاهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روز گذشته طرح اینترنت کودک و نوجوان با حضور مدیران و اعضای شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

با گسترش اینترنت در کشور و سهولت دسترسی اقشار مختلف مردم خصوصا کودکان و نوجوانان، انتظار خانواده های ایرانی از دولت، قانونمند کردن فضای مجازی و محدود کردن دسترسی فرزندان شان به شبکه های اجتماعی بوده و هست. چند سالی بود که دولت مردان درباره طرح اینترنت کودک مباحثی را مطرح می کردند اما کار جدی و اصولی در این باره شکل نگرفته بود.

اینترنت کودک، قدم مثبت در راستای آموزش و تربیت

کارشناسان معتقدند کشور ما نسبت به دیگر دولت ها درخصوص ساماندهی استفاده و حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی دیر اقدام کرده است.

انور حبیب زاده بوکانی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح اینترنت کودک گفت: اینترنت یکی از ابزارهای توسعه ای مهمی است که امروزه بخش قابل توجهی از امورات مردم به آن وابستگی پیدا کرده و از آنجایی که در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم اینترنت ویژه کودک و نوجوان می تواند قدم مثبتی درتوسعه آموزشی و تربیتی کشور محسوب شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا که تعطیلی مدارس و برگزاری آنلاین کلاس های درسی را موجب شد راه اندازی و استفاده از اینترنت کودک و نوجوان ضرورتی است که احساس می شد.

تحریم مانع عقب ماندن طرح اینترنت کودک

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ناایمن بودن فضای مجازی و شبکه جهانی اینترنت برای کودک و نوجوان بیان کرد: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا سال‌های زیادی است جهت استفاده مطلوب کودکان از اینترنت و فضای مجازی قوانینی را وضع کرده و در حال اجرای آن هستند این در حالیست که مهندسان و مسئولان کشور ما به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم (عدم دسترسی به تکنولوژی و تجهیزات روز)، فقدان برنامه ریزی و کمبود یا نبود اعتبارات در این مسیر عقب مانده اند.

حبیب زاده بوکانی تصریح کرد: دسترسی مهندسان ایرانی به دانش برقراری اینترنت کودک و نوجوان می تواند از نگرانی و دغدغه والدین نسبت به فضای آزاد و بی محدودیت اینترنتی که به دلیل مجازی بودن کلاس ها کودکان را در معرض آسیب های اخلاقی قرار می داد، بکاهد.

وی با بیان اینکه هر ابزاری قابلیت استفاده صحیح و ناصحیح دارد، گفت: اینترنت کودک به عنوان زیرمجموعه شبکه جهانی اینترنت  یکی از ابزارهای بسیار خوبی است که می تواند در زمینه تربیت آموزشی کودکان مفید باشد، به شرطی که تنها محدود به مراکز توسعه یافته نباشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اینترنت در بخش روستایی و مناطق توسعه نیافته و محروم جایگاهی ندارد، گفت: معتقدم اجرای اینترنت کودک و نوجوان زمانی  موفق خواهد بود که در دسترس تمامی کودکان و نوجوانان کشور قرار بگیرد تا آموزش تسهیل شود و هیچ کودکی از مسیر پیشرفت جا نماند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5999
نظرات شما