امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان جشن مبعث رسول مهربانی

هم زمان با سالروز مبعث حضرت محمد (ص) امامزادگان و بقاع متبرکه در استان قم میزبان جشن مبعث هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شنبه 27 ماه رجب سالروز مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) است و به همین مناسبت در آستان نورانی و مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، مراسم جشنی تدارک‌دیده‌شده است.
این ویژه‌برنامه شامل سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورافکن، مدیحه‌سرایی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری بوده و ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.
این مراسم از ساعت 10 روز شنبه 29 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا اذان ظهر ادامه می‌یابد و در انتها هم نماز جماعت اقامه خواهد شد.
گفتنی است به دلیل اینکه امامزاده ابراهیم (علیه‌السلام) یکی از علمای بزرگ دوران خود بودند و کتاب‌های مهمی را به رشته تحریر درآوردند، این بقعه و بارگاه و این محله به شاه ابراهیم معروف شده البته امامزاده محمد (علیه‌السلام) که پدر ایشان بوده‌اند نیز در همین مکان مدفون هستند.

بقعه علی بن بابویه میزبان جشن مبعث می‌شود

بر اساس این گزارش شنبه 29 بهمن‌ماه مصادف است با سالروز مبعث حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص) و آغاز رسالت جهانی آخرین پیامبر و براین‌اساس بقاع متبرکه و اماکن مقدسه قم، میزبان مراسم جشن‌وسرور با حضور سخنرانان برجسته حوزوی و مداحان مشهور استان قم خواهند بود.
از جمله این بقاع می‌توان به حرم مطهر علی بن بابویه قمی اشاره کرد که در مرکز شهر و در جوار حرم مطهر فاطمه معصومه(س)، پذیرای زائران و عاشقان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.
مراسم جشن مبعث در این بقعه متبرکه، شنبه 29 بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت‌الاسلام یاسر ماهری آغاز می‌شود و در ادامه جمعی از ستایشگران نوجوان استان به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.
شایان‌ذکر است بقعه متبرکه علی بن بابویه قمی، در خیابان انقلاب (چهار مردان) کوی 2 واقع و مراسم مذکور هم با همکاری مرکز افق مزار مقدس شیخان تدارک‌دیده‌شده است.

محفل قرآنی حرم حضرت موسی مبرقع(ع) به مناسبت مبعث

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت فرارسیدن سالروز مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به میزبانی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) تدارک‌دیده‌شده است.
براین‌اساس مراسم مذکور از ساعت 15 تا 17 روز شنبه 29 بهمن‌ماه در این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
این برنامه با اجرای قاری بین‌المللی استاد علی علیزاده و حضور قاریان و حافظان ممتاز استان قم همراه است.
اجرای سرود و برگزاری مسابقه و اهدای جایزه به برگزیدگان، از دیگر بخش‌های محفل قرآنی حرم مطهر ابن الجواد حضرت موسی مبرقع(ع) خواهد بود.

جشن بزرگ مبعث در حرم امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع) کهک

ویژه‌برنامه جشن مبعث در شهرستان کهک، شنبه 29 بهمن و به میزبانی حرم مطهر امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع) برگزار می‌شود.

به مراسم جشن مبعث پیامبر اعظم(ص)، شنبه 29 بهمن‌ماه و از ساعت 16 در حرم مطهر امامزادگان زینب خاتون(س) و هاشم(ع) برگزار خواهد شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام رحمتی سخنرانی می‌کند و کربلایی علی‌اصغر ابوالقاسمی مدیحه‌سرایی خواهد کرد.
گفتنی است برنامه مذکور با اجرای کربلایی محمدرضا نادعلیان همراه است و برنامه شاخص اوقاف شهرستان کهک به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش در برخی از بقاع متبرکه نیز روز جمعه جشن مبعث برگزار شد.

جشن بزرگ مبعث در حرم حضرت علی بن جعفر(ع) برگزار شد

هم‌زمان با فرارسیدن سالروز مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، جشن بزرگ مبعث به نیابت از خادم جاویدان مرحوم کربلایی جواد محمدی، در حسینیه حضرت زینب آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد.
در این مراسم معنوی، حجت‌الاسلام روح‌الله احمدی سخنرانی  و حاج اسلام میرزایی، کربلایی محمدجواد احمدی، کربلایی هادی خادم حسینی و کربلایی علی سراجی نیز به مدیحه‌سرایی پرداختند.
این مراسم روز جمعه 28 بهمن‌ماه و از ساعت 20 آغاز شد ، گفتنی است هیئت یا زینب(س) در برگزاری این مراسم که به همت مرکز افق حرم مطهر برگزار می‌شود مشارکت می‌کند.

جشن قرآنی مبعث در حرم امامزاده ابو احمد(ع) برگزار شد

این ویژه‌برنامه با حضور نخبگان طرح استعدادیابی و جامعه قرآنی استان برگزار و  مسابقات گوناگونی هم در قالب آن اجرا شد.
گفتنی است این مراسم روز جمعه 28 بهمن‌ماه در حسینیه شهدا واقع در جنب حرم مطهر امامزاده ابو احمد(ع) در خیابان 15 خرداد برگزار شد.

جشن بزرگ مبعث در حرم موسی مبرقع(ع) و چهل اختران برگزار شد

آیین جشن سالروز مبعث حضرت محمد(ص)، جمعه‌شب در حرم حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شد.

براین‌اساس در حرم حضرت موسی مبرقع(ع) و امامزادگان چهل اختران نیز مراسم جشنی در روز جمعه 28 بهمن برگزار شد.
این ویژه‌برنامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رفیعی و مداحی کربلایی حمید طیبی برگزار شد.
بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع(ع) و چهل اختران(ع) به‌عنوان سومین قطب زیارتی استان قم، در خیابان طالقانی (آذر)، کوی 59 واقع است.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6852
اخبار مرتبط

نظرات شما