ایران، کشور پیشرو منطقه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح دیدار خود با دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (دی هشت) گفت: «ایسیاکا عبدالقادر امام» اعلام کرد ایران یکی از کشورهای پیشرو منطقه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در یک سال گذشته تلاش چشمگیری در توسعه روابط بین‌الملل اعضای این سازمان داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عیسی زارع‌پور در کانال خود در پیام‌رسان «بله» نوشت: روز گذشته در دفترم میزبان ایسیاکا عبدالقادر امام دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D۸ بودم. وی در این دیدار گفت جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دست آورده و اکنون یکی از کشورهای پیشرو منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) به شمار می رود که در یک سال گذشته تلاش چشمگیری را برای توسعه روابط بین اعضای این سازمان نیز انجام داده است.

وی افزود: من هم در این دیدار تاکید کردم جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر جوانان متخصص خود پلتفرم‌های مختلف و پیام رسان‌های بومی را توسعه داده است. این پلتفرم‌ها اکنون میزبان میلیون‌ها کاربر ایرانی هستند و از این طریق توانسته تا حدود زیادی کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی را رونق ببخشد و اعلام کردم کشور ما آماده انتقال تجربه و فناوری در این حوزه با کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت (D۸) است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در پایان دیدار پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت را به میزبانی ایران دادم که با استقبال ایشان هم روبرو شد به همین دلیل تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیتهای موجود در جمهوری اسلامی ایران ان شاءالله اجلاس بعدی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت که متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ،ایران ،ترکیه پاکستان ،بنگلادش اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است در ایران برگزار شود.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6927
اخبار مرتبط

نظرات شما