شاکری: محاسبات دشمن درباره ملت ایران غلط از آب درآمد و آشوب‌ها به جایی نرسید

دبیر کل جمعیت جانبازان با تشریح اهمیت ویژه کشورمان برای همه کشورهای قدرتمند جهان گفت: همه قدرت‌های استکباری توافق کردند مقابل ایران و انقلاب اسلامی بایستند اما محاسبات آن‌ها که صرفا مبنای مادی دارد، غلط از آب در آمد و آشوب‌ها به جایی نرسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در جمع گروهی از جانبازان شهرداری تهران که به مناسبت گرامیداشت روز جانباز در فرهنگسرای بهمن گردهم آمده بودند، با یادآوری اینکه خاصیت ویژه یک جمع ایمانی، ملکوت متفاوت و دلنشین آن است و حتی نفس کشیدن در چنین جمعی شکرانه دارد، گفت: جمعی که نماد و نمودی از مجموعه جامعه ایثارگری هستند و اکنون در اینجا گردهم آمده اند نزد خدا ارزش ویژه‌ای دارند و اگر ملکوت آن در نظر ما جلوه کند، خواهید دید که ملائک بر این جمع فرود می‌آیند و از آن برکت و نعمت دریافت می‌کنند.

ایشان سپس در سخنانی به جایگاه منحصر به فرد کشورمان پرداخت و گفت: کشوری بزرگ، بسیار با اهمیت و سرشار از منابع انسانی، مادی و معنوی غنی داریم و برای شناخت ظرفیت آن بد نیست ببینیم کسانی که به این آب و خاک از سال‌های دور طمع دارند، درباره آن چه می‌گویند.

شاکری با اشاره به توصیف آیزنهاور رئیس جمهور اسبق آمریکا از ایران در حدود 70 سال قبل و در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گفت: آیزن هاور توصیفی از ایران داشت که مشابه آن را چند روز قبل مسوولان وزارت خارجه امریکا نیز تکرار کردند و معلوم است که قرینه آن توصیف، امروز نیز درباره جمهوری اسلامی ایران صدق می‌کند. او گفته بود گمان نمی‌کنم منطقه ای مهمتر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد؛ ایران؛ دارای نفت است و هم در چهارراه جهان واقع شده است. او حتی تاکید کرده بود اگر روزگاری ایران و شوروی با هم کنار آیند، کره زمین جای امنی برای غرب وکشورهای عضو ناتو نخواهد بود. همچنین نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که میلیتاریسم ایرانی زنده شود؛ بروید تاریخ این کشوررا بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.

شاکری با بیان اینکه آیزن هاور ایران را کشوری واقع در چهارراه تبادلات دنیا توصیف کرد که دسترسی بی‌نظیری به قاره‌های مختلف دارد و به آب های آزاد نیز متصل است، افزود: رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال‌هایی که هنوز انقلاب اسلامی رخ نداده بود تا این اندازه برای کشوری مثل ایران اهمیت قائل بود.

شاکری با اشاره به همسایگی ایران با 15 کشور دیگر به واسطه مرزهای آبی و خاکی، چنین ویژگی ممتازی را منحصر به کشورمان دانست و گفت: همسایگان ایران در تمام اعصار گذشته به این کشور آمد و شد داشته‌اند و کشوری که مقصد رفت و آمد همسایگان است، باید در سطحی از فرهنگ باشد که فرهنگ‌های مجاور را در خود هضم کند و آسیب نبیند؛ چنین کشوری باید مردمی فکور، هوشمند، اهل ادب، حکمت، اهل مبارزه و اهل کار و تلاش داشته باشد تا بتواند پاسخگوی حفظ کشور خود باشد و مردم ایران واجد چنین ویژگی هایی بوده و هستند.

دبیرکل جمعیت جانبازان در ادامه به ساحت دیگری از اهمیت ایران فراتر از ساحت جغرافیایی پرداخت و با یادآوری سخنان امام راحل (ره) در اواخر عمر شریفشان مبنی بر اینکه مقام مردم را از امت زمان پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) بالاتر توصیف کردند، گفت: اگر ایشان چنین جملاتی را بیان نمی‌کردند، ما جرات بیان آن را نداشتیم.

شاکری با بیان اینکه باید داشته‌های بی‌بدیل خود را بشناسیم و بدانیم که چرا تا این اندازه در مرکز اهمیت قرار داریم و همه کشورهای قدرتمند دنیا با یکدیگر توافق کرده‌اند که مقابل این کشور بایستند، خاطرنشان کرد: هم بلوک شرق و شوروی سابق و هم امپریالسیم و لیبرال دموکرداسی غرب برای نابود کردن دین آمدند؛ کمااینکه مارکس وجود خدا را انکار کرد و اندیشمندان غربی نیز کشورهای خود را بر پایه تفکر اومانیستی بنا نهادند. اما نتیجه چه شد؟ بلوک شرق به کلی مضمحل شد و دیگر از آن قدرت خبری نیست و غرب رو به افول هم اکنون با تمام قوا و با تکیه بر همه مولفه‌های قدرت خود در ساحت بین المللی، اقتصادی، اجتماعی، سایبری، رسانه‌ای، امنیتی و ... تلاش می کند ایران با اهمیت و ممتاز را که اکنون به دست انقلابیون است، مقهور کنند.

شاکری با تاکید بر اینکه ما اکنون در مقام «اهدی الحسنیین» هستیم، گفت: اکنون ما برای به نتیجه رساندن آرمان های خود ایستادگی می کنیم؛ چه بمانیم و پیروز شویم و چه به شهادت برسیم، در هر دو صورت برنده ایم و هر دو حسن است که عایدمان خواهد شد.

دبیر کل جمعیت جانبازان در ادامه به ارسال پیغام از سوی آمریکایی‌ها برای رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: آنها خواستار ملاقات مخفیانه بودند اما آیت اله رییسی آن را نپذیرفتند و گفتند اگر پیغامی دارید، مکتوب کنید. پیغام امریکا در آن نامه مکتوب این بود که ایران از مسئله انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی بگذرد؛ بقیه مسائل اختلافی حل خواهد شد. این پیغام نشان می دهد ما چه کشوربزرگی هستیم و جایگاه حقیقی جمهوری اسلامی ایران را منعکس می کند.

شاکری تاکید کرد: تمام تلاش هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت، شعارهای انحرافی که مطرح شد و تلاش کردند گسل هایی که در ساحت اجتماعی وجود دارد را عمیق و فعال کنند، به جایی نرسید و اینجاست که جلوه سخنان امام راحل درباره مقام مردم ایران مشخص می شود. کمااینکه مقام معظم رهبری نیز چند سال قبل در بیانی این طور عنوان کردند که اگر ملت ایران را به مثابه یک انسان تجسم کنیم، جا دارد من دست این انسان را ببوسم.

وی با بیان اینکه محاسبات دشمن درباره ملت ایران برغم هزینه های گزاف غلط از آب درآمد و آشوب ها به جایی نرسید، گفت: اهل علم سیاست می‌دانند که در پس هر سخن و اقدام از ناحیه آمریکا هیات‌های اندیشه ورز و نقشه های ترسیم شده در اندیشکده‌ها نهفته است. این کشور با همه محاسبات خود پا به میدان مقابله با ایران گذاشته و اذعان کرده که تاکنون هفت هزار میلیارد دلار برای آن هزینه کرده اما نتوانسته جلوی اشاعه انقلاب اسلامی را بگیرد. این عدد هنگفت وقتی معنادار می شود که بدانیم بودجه سالانه کشور ما به طور متوسط بین 60 تا 70 میلیارد دلار است؛ ضمن اینکه افزون بر این کشورهایی مثل عربستان، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در تمام سال‌های گذشته برای از بین بردن انقلاب اسلامی هزینه کرده‌اند و البته به جایی نرسیده اند.

وی با بیان اینکه محاسبه گران و اندیشه ورزان غربی تنها ظاهر افراد را می شناسند و هر نفر را یک تن می‌بینند گفت: ما انسان ها را به قاعده ایمان، نفوذ و قدرت کلامشان می شناسیم نه به عدد. کل ایادی غرب یکسوی میدان و فردی مثل حاج قاسم سلیمانی سوی دیگر، پیروز این میدان است. کل تفنگداران دریایی آمریکا یک طرف و یک جانباز کشور ما سوی دیگر است. این گونه است که محاسبات مادی غرب درست از آب درنمی‌آید و قدرت ما برای آن‌ها قابل فهم و محاسبه نیست.

وی با تاکید بر اینکه مساله اصلی ما از برگزاری چنین جلسات و گردهمایی هایی این است که جایگاه کشور و عظمت انقلاب اسلامی را یادآوری و درک کنیم، گفت: برای درک جایگاهی که در آن قرار داریم، خداوند از زبان معصوم تصویری را در قالب ذکر صلوات شعبانیه ترسیم کرده است؛ آنجا که می گوید «الفلک الجاریه، فی اللجج الغامره، یامن من رکبها و یغرق من ترکها ...». همه ما اکنون سوار بر یک کشتی هستیم؛ هرکسی در کشتی انقلاب بماند در امان است و هر کس از این کشتی پیاده شده، حتی اگر رییس جمهور و نماینده مجلس باشد، یا جانبازی مثل علیرضا اکبری که به جرم جاسوسی اعدام شد، غرق و نابوده شده است. در ادامه صلوات شعبانیه نیز تاکید می شود که افراطی گری و تفریط جایی در این کشتی ندارد و باید با شاخص ولایت حرکت کنیم؛ کمااینکه رهبری در سخنان اخیر خود در مورد رفتار پدرانه نسبت به مساله حجاب تاکید کردند. بنابراین جلوتر رفتن از ولایت مبنا نیست و باید مراقبت کنیم و همراه مقام ولایت حرکت کنیم و به آن ملحق شویم.

مشاور شهردار تهران در امور ایثارگران در ادامه سخنان خود به سه عنصر مهم «خودسازی»، «جامعه پردازی» و «تمدن سازی» برای به سلامت رسیدن کشتی خانواده بزرگ ایثارگری به منزل مقصود پرداخت و گفت: اگر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسران و خانواده آنها به این سه عنصر تاسی کنند، سوار بر کشتی انقلاب به مقصد می رسند؛ کمااینکه این سه عنصر در حکم مرکز ثقل ساختمانی بلندمرتبه را دارد که اگر بنا باشد تخریب شود، تنها از انفجار و آسیب وارد کردن به مرکز ثقل آن ممکن است؛ وگرنه زدن زوایای دیگر بنا تاثیری در استحکام و پایداری آن ندارد.

وی با بیان اینکه در منشور گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند، مرکز ثقل حفظ انقلاب سه چیز است، گفت: در وهله اول مساله خودسازی است. باید بدانیم که اهل بیت از ما چه انتظاری دارند و از رسالت خود عدول نکنیم. در گام بعدی مساله جامعه سازی باید مورد توجه باشد. همه ما باید ساختار نظام، گفتمان انقلاب اسلامی، مولفه های قدرت آن و چارت نیروی انسانی کارامد را بشناسیم. شهرداری تهران نیز با مجموعه امکاناتی که دارد باید مترصد خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت با هدف جامعه سازی باشد.

شاکری معتقد است انتخاب مدیران ایثارگری در بدنه سازمان‌ها و نهادها کافی نیست، بلکه باید تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و ترویج این گفتمان دغدغه همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور باشد؛ کمااینکه در این صورت می توان جامعه را از گزند آسیب‌ها حفظ کرد.

دبیر کل جمعیت جانبازان با انتقاد از کوتاهی و غفلت هایی که نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است، گفت: در خارج از کشور عدالت خواهان و امت اسلام از ما انتظار دارند خاطرات جانبازان را ترجمه و صادر کنیم اما چنین کارهایی کمتر صورت نگرفته است. اکنون جانبازان یمنی، سوری، فلسطینی چگونه باید با مساله جانبازی خود کنار بیایند یا کسانی که با آنها ازدواج می کنند، چطور باید با فراز و فرود این زندگی مواجه شوند؟ این همان جایی است که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می کند و این موضوع در ساحت «تمدن سازی» قابل طرح است.

شاکری با بیان اینکه انقلاب اسلامی میراثی است که از صدر اسلام به ما رسیده و نشانه آن در بیان حضرت صدیقه طاهره (س) در صحیفه فاطمیه وجود دارد که به نام کشور ما اشاره کرده اند، گفت: چنین حرکت عظیمی باید برای دنیای امروز پیوست تمدنی داشته باشد و برای این پیوست تمدنی، ترجمه و صدور زندگینامه و آثار شهدا و ایثارگران ضروری است. افزون بر این تولید آثار هنری چه در قالب داستان کوتاه و رمان، چه آثار نمایشی و ... باید با جدیت از سوی دولت و نهادهای عمومی مثل شهرداری دنبال شود.

او در جمع بندی سخنان خود با تاکید بر اینکه ما برای ابدیت زندگی می کنیم گفت: همین امروز خبر شهادت یکی از جانبازان عزیز به گوشمان رسید و دم به دم همه رفتنی هستیم. چه خوب که برای ابدیت زندگی کنیم. باید بدانیم که همه ما گویی دو نفر هستیم؛ در درون ما یک بخش الهی یعنی فطرت و یک بخش شیطانی یعنی نفس اماره وجود دارد که به تعبیر اهل بیت، بزرگترین دشمنان است. همواره باید مراقبت و دقت کنیم که تریبون دست نفس اماره ماست یا آن بخش الهی. نباید از یاد ببریم که جنود شیطان در وجود ما با قدرت مشغول است و به هر کسی متناسب جایگاه و مسوولیت او سرویس ویژه‌ای می‌دهد؛ به این معنا که با هر کسی از طلبه تا شهردار، نماینده مجلس، احزاب و ... به نحوی سرویس می‌دهد تا او را از خط و مسیر الهی جدا کند.

شاکری با بیان اینکه همه فتنه های اخیر تحت مشاوره شیطان شکل گرفت، گفت: تصور نکنیم که نفس اماره بی خاصیت است. نفس اماره مدام در تلاش است به نحوی استدلال کند تا ما را از مسیر حق جدا کند. بنابراین ما باید مراقبت کنیم. او با اشاره به اینکه ابن ملجم مرادی هنگامی که امیرالمومنین (ع) به خلافت رسید، یکی از یمنی های مخلص بود که به انتخاب حاکم یمن به حضرت معرفی شد و او در همان نشست اول، سخنرانی قرایی در مدح علی (ع) و خاندان نبوت انجام داد، افزود: امیرالمومنین (ع) در همان جلسه نام او را جویا شدند و به او گفتند که تو قاتل خواهی شد. اما ابن ملجم ادعا کرد که محال است. سال ها گذشت و شد آنچه شد. و اکنون ما باید مراقب خود باشیم و بدانیم که حاج قاسم سلیمانی و علیرضا اکبری هر دو مسیر را از یک نقطه یعنی جبهه آغاز کردند اما یکی جاسوس بزرگی شد که خودش اعتراف کرد به 2000 سوال سرویس جاسوسی انگلیس پاسخ داده و همه ابهامات آنها را برطرف کرده است و دیگری صاحب مکتب و محبوب قلوب شد.

او در خاتمه از مقام ویژه همسران جانبازان نیز یاد کرد و با بیان اینکه هیچ دری به روی جانبازان باز نمی‌شود، مگر به برکت همسران آنها، توصیه کرد جانبازان قدرشناس ایثار و خلوص همسران خود باشند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6936
اخبار مرتبط

نظرات شما