جزئیات سهمیه‌بندی طرح یکپارچه عرضه خودرو / 50 درصد خودروها‌ سهمیه جوانی جمعیت است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت نیمی از خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه عرضه خودرو داخلی را به مادران مشمول اختصاص می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،امید قالیباف با اشاره به سهمیه‌های اختصاص یافته به افراد عادی و مادران در طرح یکپارچه عرضه خودرو داخلی، گفت: وزارت صمت 50 درصد از خودرو‌های عرضه شده در طرح عرضه یکپارچه خودرو داخلی را به طرح جوانی جمعیت و به عبارتی به مادران مشمول اختصاص داده است و 50 درصد دیگر را به متقاضیان عادی اختصاص داده است.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: بنابراین در طرح یکپارچه عرضه خودرو داخلی در واقع دو سهمیه وجود دارد یکی سهمیه مادران و دیگری هم سهمیه افراد عادی اما برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سهمیه‌ای وجود ندارد. 

وی بیان داشت: براساس قانون خودرو فرسوده از قرعه‌کشی سهم دارد و از آنجا که با اجرای این طرح قرعه‌کشی خودرو حذف شده است بنابراین سهمیه‌ای نیز برای خودروهای فرسوده وجود ندارد. 

قالیباف  افزود: دو نوع نوبت دهی در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی خواهیم داشت به‌طوری که نوبت و فایل مادرانی که مشمول طرح می‌شوند جداگانه و نوبت دهی به متقاضیان عادی نیز به صورت جداگانه خواهد بود. 

قالیباف بیان داشت: بنابراین اگر به عنوان مثال شرکت ایران خودرو در فروردین ماه سال آینده 60 هزار دستگاه خودرو عرضه کند 50 درصد آن یعنی 30 هزار خودرو مشمول طرح جوانی جمعیت و 50 درصد بقیه نیز مشمول متقاضیان عادی می‌شود. 

وی اظهار داشت: براین اساس مادران مشمول بسیار سریع‌تر به خودرو دست می‌یابند و 30 هزار دستگاه دیگر نیز برای افراد عادی نوبت دهی می‌‌شود. 

به گزارش فارس، فرایند طرح یکپارچه عرضه برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله،  پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، ‌نوبت دهی و اعلام زمان بندی به‌ازای هر محصول مشخص و قطعی کردن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز است. 

در مرحله اول متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌‌اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود کردن وجه اعتبار است.

‌زمان پیش بینی شده برای وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود کردن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ 1401.12.20 تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ 1401.12.23 است؛ در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانکها تهیه می‌شود.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام کرده‌اند، می توانند از روز جمعه مورخ 1401.12.26 تا روز یکشنبه مورخ 1401.12.28 نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام ‌کنند.

‌موجودی لازم برای انجام ثبت نام در فهرست نوبت دهی همه خودروهای داخلی «صد میلیون تومان» است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای همه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی‌ است.

‌ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود شود و قابل برداشت نیست، انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می‌شود.

‌امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد و ثبت نام وی ملغی می‌شود.

‌ثبت نام مرحله اول در فهرست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6975
اخبار مرتبط

نظرات شما