رونق گردشگری سبب جذب سرمایه‌گذار می‌شود/انجام مطالعات اجرای طرح "خیابان غذا" در شهر قم

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بر رونق صنعت گردشگری در قم تأکید و گفت: رونق گردشگری باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود و در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی در این حوزه در قم رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حمید نادری در نشست هماهنگی نوروز 1402 دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان قم در سالن اجتماعات هتل وِنوس، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در زمینه رونق صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی زائران و گردشگران مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار داشت: هر چه قدر ارتباطات فعالان این بخش با یکدیگر بیشتر شود، می‌توانند خدمات مطلوب‌تری را ارائه داده و از منافع خیلی خوبی بهره‌مند شوند.  
وی بر تداوم برگزاری این‌گونه جلسات به‌صورت 3 یا 6 ماه یک‌بار تأکید و ابراز کرد: در این جلسه‌ها می‌توانیم، ضمن ارائه گزارش عملکرد، یک برنامه راه داشته باشیم و تقسیم‌کاری انجام دهیم.    
مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری در قم روی‌داده است، بر جبران کاستی‌ها با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی تأکید کرد. 
وی با تأکید بر اینکه در قم مشکل زائر و گردشگر نداریم و با اشاره به ویژگی‌های قم گفت: مشکل ما، «افزایش ماندگاری» حضور زائران و گردشگران در قم است تا بخش‌های مرتبط با گردشگری مانند هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری از حضور و ماندگاری مسافران، بهره لازم را ببرند.   
نادری با بیان اینکه ما متولی برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیستیم، بلکه در کنار آن‌ها قرار داریم، تصریح کرد: ما به‌عنوان تسهیلگر در کنار این سازمان و دیگر نهادهای گردشگری قرار داریم. 
وی با اشاره به برگزاری «تور قم‌گردی» در سال‌های اخیر گفت: هدف از برگزاری این تور، ایجاد ظرفیت برای بخش خصوصی بوده است و همچنین ظرفیت‌های دیگر قم را علاوه در بخش «زیارتی»، به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) معرفی کنیم.  
وی اماکن گردشگری و تفریحی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مدیریت شهرداری قم بسته‌های تفریحی و گردشگری همچون تله ستیژ، باغ پرندگان و شهربازی ایجاد و بنا شده است تا بسته‌های تخفیفی در اختیار دفاتر مسافرتی قرار بگیرد. 
مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به مصادف شدن عید نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه برای جذب گردشگر استفاده کنیم.
وی همچنین از پیگیری طرح «خیابان غذا» در شهر قم خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا مجموعه غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی را در این طرح لحاظ کنیم و در حال تهیه طرح مطالعاتی آن هستیم. 
نادری خاطرنشان کرد: «صنعت گردشگری» متشکل از حلقه‌هایی بوده که لازم است در کنار هم قرار بگیرند تا این صنعت رونق یابد و یکی از حلقه‌های مهم آن، دفاتر مسافرتی بوده که وظیفه جذب گردشگر و مسافر را از سایر شهرهای کشور دارند. 
مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: حلقه بعدی راهنمایان گردشگری به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرها هستند و حلقه بعدی دستگاه‌های متولی بخش گردشگری هستند که این‌ها سه ضلع اصلی این مجموعه هستند و تلاش کردیم با برگزاری این نشست بتوانیم این حلقه‌ها را کنار هم قرار دهیم و نیز ظرفیت‌های خود را بیان کنیم.
وی ادامه داد: یکی از هدف‌های دیگر این نشست، ایجاد هم‌افزایی بین راهنمایان و دفاتر مسافرتی بود، چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.  
نادری مطرح کرد: در این جلسه، شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خدمات و ظرفیت‌های خود را بیان کردند که از آن جمله «تور قم‌گردی» است که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، نشریه الکترونیکی و برگزاری «رویداد ملی سقاخانه» را در این جلسه معرفی کرد. 
مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در این جلسه مجموعه ظرفیت‌های خود را در حوزه گردشگری و تفریحی همچون باغ پرندگان، شهربازی، تله استیژ و دریاچه جوان را معرفی کرد.   
وی بر ضرورت تشکیل «اتاق فکر» در زمینه صنعت گردشگری با حضور متولیان و فعالان این حوزه تأکید و خاطرنشان کرد: از بسته‌های متنوع گردشگری توسط دفاتر مسافرتی استقبال می‌کنیم.گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران شهری و مسئولان دفاتر مسافرتی، انجمن حرفه‌ای گردشگری استان قم و انجمن صنفی و حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان قم و برخی از راهنمایان گردشگری دیدگاه‌های خود را پیرامون مسایل مطرح شده بیان کردند. 


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6994
اخبار مرتبط

نظرات شما