یادداشت؛

چطور برای ازدواج، انتخاب مناسبی داشته باشیم؟

در انتخاب همسر، باید مسائل گوناگونی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،   در انتخاب همسر، باید مسائل گوناگونی را مورد توجه قرار داد. یکسری از ملاکهای ازدواج شرایط کلی است که برای همه افراد یکسان است و به آنها ملاکهای عمومی می­گوییم. منظور از ملاکهای عمومی این است آیا طرف مقابل برای ازدواج آمادگی دارد؟ فردی که آماده تشکیل خانواده است؛ سلامت روان دارد؛ انتظارات عجیب و غریبی از ازدواج ندارد(مانند این باور که همسرم بدون اینکه من چیزی بگم باید بفهمه چی میخام یا همسرم چون من رو دوست داره باید خانواده و دوستانش رو کنار بذاره و مطابق سلیقه من رفتار کنه) و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی خود و خانواده­اش آمادگی دارند( فرد توانسته از خانواده­اش استقلال پیدا کند)
دومین دسته از ملاکهای ازدواج، ملاکهای فردی است. اولین مسئله­ در این نوع ملاکها، جذابیت فیزیکی و جنسی است. اگر این جذابیت اصلا در طی جلسات پیش از ازدواج ایجاد نشود، احتمال ایجاد آن پس از ازدواج بسیار کم است.
دومین ملاک فردی، این است که ما با طرف مقابل ارزشهای مشابهی داشته باشیم و بتوانیم درمورد تفاوتهایمان بدون تعصب گفتگو کنیم. تعیین و نوشتن ملاکهای اصلی ما برای ازدواج و گفتگو در مورد آن با طرف مقابل می­تواند در این جهت کمک­کننده باشد.
آخرین ملاک فردی نیز، احساس امنیت و اعتماد به طرف مقابل است. برای بررسی این مورد از خود بپرسید آیا از وقت گذراندن در کنار او احساس آرامش می­کنم؟ آیا دوست دارم او را بعنوان همسر خود به دیگران معرفی کنم؟
برای داشتن یک ازدواج موفق، انتخاب درست تنها شرط نیست و وجود آمادگی ازدواج در خود ما و حفاظت از ازدواج اهمیت بیشتری دارند.
کلیدواژه­ها: ازدواج موفق- ملاکهای ازدواج- مشاوره پیش از ازدواج

 فاطمه صابری مدبر کارشناس بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه قرآن کریم




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7078
اخبار مرتبط

نظرات شما