با اجرای برنامه‌ های آموزشی در ۷۰۰ مدرسه استان؛

مصرف صحیح آب و برق فرهنگ‌ سازی می‌ شود

بهینه‌ سازی مصرف آب و برق با اجرای برنامه‌های آموزشی، نمایشی و ترویجی در مدارس استان قم فرهنگ‌ سازی می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان با همکاری آموزش‌وپرورش برنامه‌های مشترک آموزشی، ترویجی و فرهنگی را در مدارس قم  اجرا می‌کنند.

این برنامه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برق و با هدف اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه در بین مدیران، مربیان، دانش آموزان و اولیا آن‌ها به انجام می‌رسد.

دانش آموزان و مدیران و مربیان مدارس در این برنامه‌ها که اجرای آن را«آقای جویا» مجری و بازیگر شبکه پویا و دیگر هنرمندان استانی بر عهده دارند در قالب نمایش، مسابقه و... با راهکارهای صرفه‌جویانه با ابزار و رفتار مناسب آشنا می‌شوند. 

همچنین در هر مدرسه تعدادی از دانش آموزان به عنوان حامی آب و برق انتخاب می‌شوند که به عنوان رابط، شرکت‌های آب و برق وظیفه صیانت و حفاظت از آب و برق را در مدارس بر عهده دارند و هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی ترویجی مدیریت مصرف آب و برق در مدارس ابتدایی استان هستند.

ایجاد سایبان برای کولرهای آبی، کاهش زمان استحمام، کنترل مرتب شیرها و اتصالات آب برای جلوگیری از نشتی و هدر رفت آب، عدم استفاده از آب برای نظافت حیاط و پیاده‌روها، استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف آب از جمله نکاتی است که در این برنامه‌ها به دانش آموزان، آموزش داده می‌شود.

همچنین دانش آموزان با نقش برچسب انرژی در لوازم برقی، استفاده از نور طبیعی روز، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و خاموش کردن لامپ‌ها هنگام اتمام کلاس درس و یا خروج از منزل آشنا می‌شوند.

این برنامه‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق و آموزش‌وپرورش استان از آذرماه سال گذشته شروع شده و با اجرا در  700 مدرسه ابتدایی شهری و روستایی استان هم‌زمان با پایان سال تحصیلی به کار خود خاتمه خواهد داد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7235
اخبار مرتبط

نظرات شما