دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه خبر داد:

تربیت بیش از ۱۰۰ مربی فرهنگی ورزشی در کشور

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت: چندین سال است که با همکاری کمیته ملی المپیک و مساعدت‌های وزارت ورزش و جوانان دوره‌های تربیت مربی فرهنگی ورزشی از بین طلاب حوزه‌های علمیه در دستور کار این کارگروه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پانزدهمین جلسه ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجائی نیا دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه در سالن جلسات آیت‌الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

در این جلسه دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه بیان داشت: چند سال است که همکاران ما در این ستاد با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان دوره‌های تربیت مربی فرهنگی ورزشی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه را در دستور کار قرار داده‌اند که تا کنون بیش از ۱۰۰ طلبه ورزشکار ضمن گذراندن دوره‌های طراحی شده آماده خدمت به جامعه ورزش کشور شده‌اند.

حجت‌الاسلام پناهی ابراز داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت‌های خوبی از در سال گذشته ورزش حوزه داشتند که ضمن تشکر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی نیاز داریم این حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان این که در ستاد راهبری ورزش حوزه دو اقدام مهم صورت پذیرفت که مجلس شورای اسلامی می‌تواند از آنها بهره‌برداری ویژه نماید، ادامه داد: آن دو اقدام تهیه بسته پیشنهادی احکام ورزش برنامه هفتم توسعه و طرح تسهیل ماده ۲۷ قانون الحاق دو مبنی بر واگذاری پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام به بخش خصوصی با اولویت نهادهای فرهنگی و نیروهای ارزشی است.

حجت‌الاسلام پناهی اقدامات به اقدامات کارگروه‌های این ستاد اشاره کرد و افزود: کارگروه پژوهشی ستاد راهبری ورزش ۱۶ موضوع پژوهش‌ موردنیاز ورزش کشور را در دستور کار خود قرار داده که می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری این ستاد و مجلس شورای اسلامی باشد.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در اغتشاشات شاهد بودیم که برخی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران به‌نوعی آب به آسیاب دشمن ریختند؛ ولی به دلیل نداشتن برنامه جامع از ورزشکاران ارزشی، این امکان برای چهره‌های ارزشی وجود نداشت تا از ارزش‌های نظام و اسلام حمایت کنند که در همین راستا این ستاد طرح حمایت و صیانت از ورزشکاران ارزشی را تدوین نموده است.

وی افزود: در راستای جهاد تبیین و کار فرهنگی عملیاتی در ورزش نیاز به حمایت از ورزشکاران ارزشی جهت تأسیس مدارس آموزش حرفه‌ای ورزش هستیم که در این راستا چند سالی است آقای محمد انصاری در رشته فوتبال اقدام به تأسیس مدرسه فوتبال بنام شهید ابراهیم هادی نموده و این آمادگی وجود دارد که در صورت حمایت نظام و مجلس شورای اسلامی شعب این مدرسه فوتبال ارزشمند در کشور راه‌اندازی شود.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: ضمن اعلام آمادگی این ستاد جهت همکاری با مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت ورزش و جوانان افزود نیازمند حمایت بیش‌ازپیش مجلس شورای اسلامی از این ستاد و ورزش طلاب هستیم و امیدواریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی نیز همراه و پشتیبان ما باشند.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7262
اخبار مرتبط

نظرات شما