عمران خان: آماده گفت‌گو هستم اما فرمانده ارتش با من مشکل دارد

نخست‌وزیر سابق پاکستان ضمن تاکید بر آمادگی برای گفت‌و‌گو به منظور پایان بحران در این کشور اعلام کرد، فرمانده ارتش با او مشکلاتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان که تنش‌ها بر سر محاکمه و دستگیری او همچنان ادامه دارد، برای گفت‌و‌گو به منظور پایان دادن به بحران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش وبگاه هندی «نیوز ۱۸»، نخست‌وزیر سابق پاکستان به رغم اعلام این آمادگی تاکید کرد که افرادی که خواهان ممنوع کردن فعالیت حزب «تحریک انصاف» هستند، خواهان مذاکره و گفت‌و‌‎گو نیستند.

او گفت: «در حال حاضر هیچ گفت‌و‌گویی انجام نمی‌شود. من، سیاستمدار هستم و همیشه برای مذاکرات آماده هستم. برخی افراد می‌خواهند حزب مرا ممنوع کنند و به همین دلیل است که هیچ گفت‌و‌گویی را نمی‌خواهند».

رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به مجمع ملی (پارلمان پاکستان) بازخواهد گشت، جواب داد: «حزب من بعد از حکم دادگاه عالی لاهور به مجمع برخواهد گشت».

عمران خان که در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، ضمن رد هر گونه مذاکره با ارتش پاکستان افزود: «واضح است که فرمانده کنونی ارتش با من برخی مشکلاتی دارد».

وی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که حکومت به رهبری شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان  از رویاروی با حزب تحریک انصاف در انتخابات سراسری «می‌ترسد».

نخست‌وزیر سابق پاکستان درباره اعتراضات حامیانش بعد از بازداشت هفته گذشته او که به مرگ 9 نفر و جراحت صدها نفر انجامیدف هم حرف زد.

عمران خان، خشونت‌های مرگبار هفته گذشته را «توطئه» برای توجیه سرکوب کردن حزب تحریک انصاف خواند و افزود: «عناصری بودند که عامدانه خشونت را تحریک کردند. آنها بخشی از حزب نبودند. این بهانه بود تا از آن برای سرکوب حزب استفاده شود».

نخست‌وزیر سابق پاکستان در این مصاحبه با لحنی آشتی جویانه در قبال ارتش پاکستان افزود: «حرف مرا باور کنید. هیچ موضوعی از طرف من وجود ندارد. واقعیت این است که هیچ کس نمی‌خواهد با ارتش خودش بجنگد».

وبگاه هندی « نیوز ۱۸» در پایان گزارش خود افزود: «(عمران) خان در سال ۲۰۱۸ با حمایت ارتش به قدرت رسید اما آوریل سال گذشته بعد از تنش‌ها با سران (ارتش) بر سر سیاست خارجی و تعیین مقامات، با یک رای عدم اعتماد پارلمان درهای خروج (از قدرت) به او نشان داده شد».




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/7287
اخبار مرتبط

نظرات شما